Wat is er nieuw

Foto album van KGR

• Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
Weet niet of er een tijdstip aan gebonden zou zijn. Zelf doe ik het na mijn werk, zo tussen vijf en zes. In het weekend verschilt de tijd van doseren, daar ik dan ook vaak het onderhoud doe.

Ja 's avond heb je er toch even meer een momentje voor. Ik denk eraan om 's avond profito te laten en 's morgens No3&Po4.

Klopt het dat ik 2x 28w/125(brutto)l = 0,448 watts/ltr heb?
dan zou er 0,5ml pr voedingstof pr dag, moeten worden toegediend aldus etiket.

De berekening heb je juist gedaan. Ik zou zelf rekenen met een netto inhoud van (geschat) 110 liter. Dan zit je nog wat hoger. Maar dat zijn details. Wees je er vooral van bewust dat mededelingen op etiketten vooral richtlijnen zijn en geen keiharde eisen. Er zijn maar vrij weinig dingen in het leven die 'moeten', zeg ik dan altijd.

~ Ivo

Ik ga het proberen basis een 110ltr

iedereen bedankt voor de support!

Als je gewoon alles savonds toevoegt hebben je planten als het licht aangaat in ieder geval genoeg voeding voor de hele lichtperiode.
Verder maakt de tijd niet zoveel uit denk ik zolang er altijd maar voeding aanwezig is.

Anyways mooi bakkie :thumbs:

Profito toevoegen is toch niet op basis van hoeveel watt je per liter hebt? Maar aan het aantal totaal liters in je bak? Dacht ik me te herinneren, ik gebruik het zelf ook (hoewel behoorlijk uit de losse pols) 😉.

Bovendien las ik dat je de Carbo gestopt was vanwege de algen. Maar ik had nog niet eerder gehoord dat een teveel aan CO2 voor algen zorgt.... Hoe zit dat precies dan?

Herstarter zei:
Profito toevoegen is toch niet op basis van hoeveel watt je per liter hebt?
Meer licht > meer voeding gevraagd.

Wel dus, maar daar houdt die kort-door-de-bocht gebruiksaanwijzing geen rekening mee.

~ Ivo

Ik principe speelt het aantal Watts wel mee denk ik want als je boven een bak van 100 liter 28W hebt of je hebt er meer boven hangen dan zal bij meer Watts de vraag naar voeding groter zijn.
Die aanbevolen hoeveelheden zijn meer voor een geniddelde bak.
Zo heb ik boven de 80cm met ik dacht 28W veel drijvers die dempen.
Daardoor zal de vraag minder zijn naar voeding waardoor je misschien met minder plantenvoeding toe zal kunnen.

De hoeveelheid is dus van meer factoren afhankelijk wat je moet toevoegen.

Hierbij een update klein jaartje na de opstart :

953516kgr_0_82_p1139126.jpg

Bedankt reacties. De rode lotus heeft het idd behoorlijk naar zn zin. Heb hem al 2 keer naar voren geschoven ivm ruimte gebrek. 🙂
Ben nu bezig een groene lotus op te kweken hoop dat die de rode kan evenaren. 😀

nee alleen een kleibolletje erbij en snoeien als hij bijna boven is. ging eerst langzaam maar hij schiet nu met 2-3 stengels tegelijk uit de grond.

maar hij is 2maal van plek veranderd voor meer ruimte. hij heeft dus eerst krap gestaan(denk daarom de hoogte in gegaan) en nu meer ruimte en gaat hij de breedte in.

bedankt.

minors zijn top haha, laten de andere vinnetjes ook met rust...
🙂

Bedankt Alex, Ja gaat de goede kant op. Dit weekend zijn de waardes aan de beurt 🙂

Leuk ingericht hoor. Welke rode plant staat er voorin??
Ik bedoel je iets voor de Lotus dus.

Hoi John, dat is de Alternanthera reineckii Mini :
429899kgr_0_84_img_1036.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan