Wat is er nieuw

Foto Album van Maxdate

Maxdate

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2016
Leeftijd
34
Zo dit is mijn album van mijn aquarium 60 cm

4x clown botia
8x neontetra
5x zalmkopjes

256156_0_82_img_1591.jpg

Zonder achterkant

998563_0_82_img_1634.jpg

Achterkant van mijn bak geverfd (zwart)

118125_0_82_img_1635.jpg

Zijkant rechts

914578_0_82_img_1636.jpg

Zijkant links

673465_0_82_img_1637.jpg

Zij voor aanzicht

441365_0_82_img_1639.jpg

Voor aanzicht

Zijn er nog tips en tops of opmerkingen!! ik leer graag op dit gebied.
In de toekomst wil ik uiteraard groter.
Wat ik nog wil gaan doen is een kokosnoot met javamos maken voor mijn clowns. Aangezien ze nu alleen maar achter hout zitten en het mij ook leuk lijkt wil ik dit dan ook zo snel mogelijk gaan maken.

Helaas is die plant links achter geen aquariumplant, maar een voor in het terrarium. Die gaat het dus niet lang uithouden. Lees dit topic maar eens

PS

Zet er eens een flinke bos hoornblad in, een uitstekende waterplant voor een beginnend aquarium

Leuke bak zo.
Alle planten moeten uit de potjes worden gehaald en schoon gemaakt worden van verpakking, dus alleen de wortels welke je in de grond stopt eventueel met voedingsbolletjes erbij.

@aquaVISIe ik heb deze toevalligerwijs uit een dierenwinkel op de afdeling vissen.

@TonHageraats, ooh oke na ik ga het doen onwijs bedankt!!

Veel winkels hebben totaal geen idee wat ze precies verkopen helaas Max.
Altijd verstandig om zelf eerst aan de hand van namen te controleren of het wel geschikt is voor je bak,met planten maar zeker met vissen.

Seabait zei:
+1

En dat zie je ook, omdat je kardinalen hebt ipv neon tetra's, en omdat ze je 4 clownbotia's hebben verkocht die eigenlijk in een 2 meter bak horen.

Ja dat heb ik onderhand wel geweten Seabait. Ik stond er zelfs versteld van hoe erg dat is.

Maar ja gelukkig weten jullie er meer vanaf.

Maar ik heb nu alle bakjes van de planten gehaald ook dat omhulsel soort van (oase) als ik het goed heb maar dan zacht? dat heb ik er ook afgehaald en daarna terug gezet. Zo goed?

Nog meer tips?

P.s. MaestroCygni die clowns zaten zelfs in een nog kleinere bak dan wat ik heb.

Seabait zei:
Altijd verstandig om zelf eerst aan de hand van namen te controleren of het wel geschikt is voor je bak,met planten maar zeker met vissen. [/quote

Laten we er van uitgaan dat deze winkel ook voor paludarium etc. doeleinden kan verkopen, maar daar had de verkoper je op kunnen wijzen.

Maxdate zei:
Maar ik heb nu alle bakjes van de planten gehaald ook dat omhulsel soort van (oase) als ik het goed heb maar dan zacht? dat heb ik er ook afgehaald en daarna terug gezet. Zo goed?

Nog meer tips?

Helemaal TOP.
Wat geef je de planten aan voeding?

Leuk bakje.
Neem aan dat je wel iets met de clownbotia's gaat doen?
Terugbrengen? Verkopen?

TonHageraats nog helemaal niks moet ik even voor kijken en halen ja.

MsFelix nog niks, ze zijn nu nog wat aan de kleine kant. Ik had al wat info opgehaald op dat gebied. Maar als ze echt beginnen met groeien ga ik over op groter. Of ik ga ze verkopen en doe er wat anders in. Maar ik vind het hele mooie vissen dus ja.

Ik kan je Profito adviseren en samen werking met voedingsbolletjes voor bij de wortels.

Ok� duidelijk.

Maar voor de rest nog wat toevoegingen in het aquarium? tips/tops/opmerkingen?

Dat is een beetje je eigen smaak, IK zou meer planten toe voegen maar dat is mijn persoonlijk idee.
Kijk maar naar mijn onderschrift van de 80 cm.

Het begin is er al 🙂
Zoals Ton aangeeft zou je er meer planten kunnen toevoegen maar dat is ieders zijn eigen keuze natuurlijk 🙂

Na persoonlijk vind ik dat niks heel veel planten. Heb liever 1 a 2 grote planten zeg maar dan heel veel van alles wat. Misschien dat ik nog een stuk kniehout er bij doe maar dat bekijk ik op ten duur wel.

Maar zijn er mensen die nog tips hebben met betrekking tot mijn clowns. Want als ik eerlijk ben wil ik nog even niet groter maar wil ze ook niet weg doen?

Maar waarschijnlijk vind je een bak volg algen ook niks en dan zorg je beter voor een paar bossen snelgroeiende planten 😉

Wat vind je zo leuk aan de clowns? Hun gedrag? Zo ja: zorgen voor een beter verblijf voor de clowns want dit is niks en inwisselen voor een groepje Corydoras panda (nadat je de bodem hebt vervangen voor fijn zand).

Na ik vind ze er mooi uitzien en ook wel hun gedrag. Zeker s'avonds met elkaar zwemmen enzo dat ziet er gewoon mooi uit.

Oke ik zal is kijken voor meerdere planten. En wat betreft de Corydoras Panda kunnen die in een 60 bak?

In het begin van mijn aquariumperiode heb ik ook Clowns gehad maar dan in een 80cm. Ik heb ze toen teruggedaan naar de winkel want ze waren echt niet gelukkig. Ze moeten echt wel in een grotere bak hoor. Ze hebben veel zwemruimte nodig en worden ook tamelijk groot.

En na welk tijdbestek deed je dat, dat je, je clowns wegdeed?

En iemand een tip voor een snel groeiende plant + eventueel een vervanging van de clown (Corydoras panda) die wel in een 60 kunnen??

Ik heb ze een paar maand gehad. Nadien toen ik mij had ingelezen, wat natuurlijk veel te laat was (beginnersfout), heb ik direct de lfs gecontacteerd en kon ik ze direct terugbrengen 🙂

Aha na ja dan moeten we dat maar gaan doen denk ik.

Iemand die iets weet over een snel groeiende plant en gelijkende clowns??

Aanstaande zaterdag ga ik kijken voor een 1 meter bak.
Ik ben nu min of meer alles aan het opsparen om alles dan over te kunnen zetten. Dit gaat dan ongeveer een weekje duren in verband met het indraaien van de andere bak.

Ik heb er nu 4 clownbotias in zitten (mijn eigen bak) en zou graag de andere familie er ook in doen de panda's. Ik heb deze gezien bij een dierenwinkel, zijn er mensen die er ervaring mee hebben en kunnen deze samen? Uiteraard komen deze er dan pas in als de 1 meter bak er instaat.

Ik heb nu al veel inspiratie op gedaan met betrekking tot schuilplekken met hout en beplanting, dus dat zit wel goed. Alleen wil ik weten dat ze geen ruzie gaan krijgen.

Ik heb laatst een nieuwe vis gekocht de vuurstaart. Persoonlijk vind ik dit een erg mooie vis en kreeg ook de informatie dat deze samen in 1 bak konden.
Hoe denken jullie kenners hier over?

Graag jullie tips.

Vandaag mijn 1 meter bak ophalen! onwijs blij mee en veel zin in.

Heb enkele voorbereidingen al getroffen hier onder de foto's.
Als alles af is vanavond maak ik een foto van de nieuwe status.

145543maxdate_0_82_img_1902.jpg

Een hoopje zand haha.

948689maxdate_0_82_img_1903.jpg

tot vanavond

Zo hij staat. Het werd bijna nachtdienst maar hey, daar hebben we alles voor over. We begonnen met de plantenvoeding. Deze hebben we mooi over de gehele bak gestrooid zodat ik in de toekomst wat planten kan toevoegen. Na een flinke emmer met zand heb ik overal wat grind neergelegd. Persoonlijk vind ik dit wel een leuke combinatie en het heeft ook wel weer wat. Daarna direct wezen inrichten. Aangezien ik wist hoe ik het wou hebben was dit 2 minuten werk en kon het vullen beginnen. Na een nacht ingedraaid te hebben (de bak was al ingedraaid + pomp) heb ik alle vissen overgezet.
Ik twijfelde hier over maar ik ben blij dat het gebeurt is. Me botias zwemmen onwijs leuk en mooi rond. Ze zijn niet bij elkaar weg te slaan en gaan alle kanten op, dit is echt onwijs leuk om te zien. Mijn vuurstaart zwemt ook onwijs lekker rond en doet ook wel mooi ze ding. En me schooltjes ja die zwemmen ook lekker alle kanten op. Ik laat nu eerst even alle vissen de boel de boel en over een paar weken zal ik wat vissen toevoegen. Weet nog niet precies welke of wat maar dat komt wel. Zijn er nog tips over de vissen welke wel??

Groetjes Robin

Hier wat foto's van hoe en wat.
323383_0_82_img_1909.jpg

984286_0_82_img_1910.jpg

534465_0_82_img_1911.jpg

587278_0_82_img_1951.jpg

Na het vullen en inrichting was dit dan uiteindelijk het eind resultaat!!!!!!
751746_0_82_img_1916.jpg

352786_0_82_img_1942.jpg

169932_0_82_img_1944.jpg

545793_0_82_img_1946.jpg

Leuk zo, hoewel ik minder ben gecharmeerd over die "paal" recht overeind, misschien kan je die anders positioneren, maar dat is mijn idee.

Ton - Tot zo ver laat ik hem zo. Mijn vuurstaart zit vaak tot aan de oppervlakte daar boven. Als ik een keer een verandering wil, ga ik kijken of hij ook anders kan staan. Maar bedankt voor de tip.

Wie o wie?
Ik heb nu ongeveer een week lang een 1 meter aquarium maar vind deze qua inrichting behoorlijk saai aan het worden. Nu wil ik het eigenlijk gaan veranderden maar is dit nu verstandig voor mijn vissen? Hoe zouden jullie dit aanpakken.

je kunt de vissen er gewoon in laten terwijl je het hout verplaatst of nieuwe planten bij zet. zou alleen wel zo spoedig mogelijk een ander tehuis voor je clownbotia's vinden want hier doe je ze geen plezier mee. zijn meer soortgenoten en een grotere bak nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan