Wat is er nieuw

fotoalbum 160 liter van Sharon_xx

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Ja zou natuurlijk altijd kunnen gebeuren daar hou ik natuurlijk wel rekening mee. Ik voer mijn kreeft elke dag. Volgens mij eet hij wel genoeg en pakt hij een keer een visje dan weet ik dat hij appart moet. Maar ook dat is de natuur.

Wat voor vissen kan ik hier nog bij doen ?

Zou er niet meer bij doen.

Zou ook te druk worden,voor de Betta.

Oh oke

Even een samenvatting van mijn eerste dagen met mijn 160 liter aquarium :
Kocht mijn aquarium , zonder lampen en filter. De zelfde avond heb ik mijn aquarium ingericht met kienhout , plantjes en mosballen en heb hem gevuld. Erg tevreden over het resultaat. Gevuld met oud aquarium water en kraanwater , daarna heb ik de bewoners van mijn 60 literbak erin gedaan. Nu lijken mijn visjes heel tevreden en kunnen ze lekker rondzwemmen. Tot nu toe heb ik er al 3/4 dagen plezier van. En hoop dat nog lang te hebben 😀

Ik heb mijn bak nu twee weken draaiend. Met vis. En ze doen het allemaal erg goed. Mijn planten groeien verdacht snel en goed , mijn water is mooi helder en mijn vissen zien er gezond en tevreden uit. En de groei van mijn vissen is duidelijk te zien. Ze eten allemaal goed en komen echt niets te kort in hun vissenleventje.

Mijn visbestand was (60liter):
4 x dwerggourami's.
5 x neontetra.
1x pleco.

Mijn visbestand nu (160 liter):
1x betta man.
11 x neontetra.
1x pimelodus pictus.
1x pleco.
3x kleine algeneters (volgens mij thaise , maar dat weet ik niet zeker).
1x Kreeft.
2x japonica garnalen , waar de andere 7 zijn gebleven , weet ik niet waren in een keer weg 🙁

Iemand nog tips of leuke weetjes , zijn welkom 🙂

Ik gok dat je pimelodus pictus je garnalen op heeft gegeten.
lijkt mij het meest logisch, maar ik kan er naast zitten.

Nee ik was ze al kwijt voordat mn pimelodus pictus erin kwam , dus dat kan het niet geweest zijn 🙂 wel bedankt voor het meedenken. Zouden ze elkaar het leven zuur gemaakt hebben ??

Stiekem ben ik wel benieuwd. Heb je een foto? 😀

Vaak kun je topic titels zo leuk anders interpreteren als je ze heel letterlijk gaat nemen. Als je dat hier doet zouden vissen pootjes hebben. 😉

Hoe zwemt het nu is een betere titel. 😛

Ik zou straks nog even foto's maken , mijn telefoon moet eerst even opladen 🙂

Zoals je vroeg @blablabla heb ik hier wat foto's voor je.

Zo staat hij er s'avonds bij :
271971_0_82_aquarium_17_juli.jpg

En zo s'ochtends :
485461_0_82_aquarium_18_juli.jpg

Midden stuk :
124242_0_82_aquarium_18_juli_2.jpg

Rechts (niet op de bodem letten is een beetje vies ) :
539765_0_82_aquarium_18_juli_4.jpg

Links :
777959_0_82_aquarium_18_juli_3.jpg

En mijn mooiste vissen :
599283_0_82_maat.jpg

376294_0_82_hercules.jpg

378987_0_82_pimmetje_2.jpg

De gourami heb ik inmiddels al niet meer.

Wat vinden jullie tot nu toe ?

Ziet er leuk uit,hoor. Sharon.
Pimelodus pictus is een makkelijke eter en een echte afvalopruimer. Zodra er wordt gevoerd zul je merken dat de vis heel druk wordt en zal wachten tot er wat voer naar beneden valt. Voer regelmatig met voer voor bodembewoners (tabletten die direct naar de bodem zinken). Ook levend voer en tubifex worden goed gegeten.

Ziet er leuk uit Sharon. ook een leuke vis met een grappige naam 😉

Bedankt. Hihi ja mijn kempvis heet tijdelijk jan , ik kan geen leuke naam bedenken. En mijn pimelodus pictus heet pimmetje. 😀

Even een vraagje , zou ik hier 1 vuurstaartlabeo in kunnen houden? Of moeten die echt groter , had gelezen dat zo in 1 meter konden op internet waar weet ik eventjes niet meer. Ik hoor het wel 😀

Word denk ik knokken met je gourami en/of Kempvis....

Het is een territorium vormende agressieve vis, die soortgenoten net zolang aanvalt tot er maar ��n in leven is. Een jonge labeo is vrij rustig en zal andere vissen niet snel aanvallen maar dit gedrag verandert als ze volwassen zijn. Hierdoor is een groot aquarium nodig (groter dan 1,20 meter) met vele schuilplaatsen en dient slechts ��n exemplaar tegelijk gehouden te worden.

heb niet zosnel gezien of je waardes ok zijn., maar bij deze...

In een aquarium is de voorkeur van een pH tussen 6,8 en 7,5. Een temperatuur tussen 22 � C en 26 � C en de hardheid van het water tussen de 5 en 15 dH. Ze kunnen acht jaar oud worden, hoewel er sommige zeldzame gevallen bekend zijn dat ze ouder werden dan 10 jaar.

Okee , nja misschien dat er ooit nog een grotere bak komt , maar ik heb deze net. En mijn gourami is helaas overleden.

Snel komen er weer mooie nieuwe foto's , morgen eerst naar het strand

Strand was lekker? 🙂 Maar ik wil je nieuwe foto's wel zien hoor 😉

Ja beetje winderig , maar ik ben lekker uitgewaaid , nu even ontbijten en dan ga ik foto's maken 🙂

Nou het word steeds meer naar mijn zin in mijn aquarium , ben er erg trots op. Ik hoop dit keer wel wat meer reacties te krijgen , heb het gevoel alsof ik foto's maak voor niks. Nu weet ik wel dat niet idereen er altijd tijd en zin in heeft om te reageren , maartoch.

Mijn planten groeien super , en als ze wat groter zijn denk ik dat dat een mooi gezicht is , want ze beginnen door mijn hele bak te groeien , denk wel dat het veel bijknippen word dan , maar het gaat om het eindresultaat. Mijn vissen ogen allemaal nog gezond en vrolijk gelukkig maar. Mijn kreeft maakt zijn eigen huisje onder mijn octopus beeldje (heb ik ook een foto van) en ook vind hij het leuk om een hol onder mijn hout te graven. Nou mijn pimelodus pictus doet het ook heel goed , hij is alleen niet zo fotogeniek. En mijn algeneter zwemt ook lekker rond in mijn bak en ruimt lekker de rotzooitjes van mijn bodem.

375618_0_82_stoffer_2.jpg

913238_0_82_stoffer.jpg

611856_0_82_siameesje.jpg

584522_0_82_rechts.jpg

181185_0_82_links.jpg

Mijn kreeft zijn huis 😀
134526_0_82_henk_zn_hol.jpg

Deze groeit letterlijk door heel mijn bak 🙂
753465_0_82_baby_plant.jpg

Ziet er goed uit Sharon. Dat visje op de 3de foto, is dat toevallig een siamese algeneter?

Ja klopt dat is een siamese algeneter.

Leuk. Wat vind je van zijn gedrag? En blijft die van de planten af? zit te denken om er een paar te nemen maar hoorde dat ze op latere leeftijd geen algen meer eten.

Ik heb er drie van , het is een heel rustig dier en maken mijn planten niet stuk , ze maken ze schoon en ze scharrelen lekker op de bodem rond. Ik weet niet hoe oud ze zijn , is moeilijk inschatten , maar die van mij zijn constant lekker bezig , ook langs mijn ramen. Dat ze op latere leefttijd geen algen meer eten durf ik niet te zeggen.

Leuke bak hoor Sharon.
Even over de Siamese algeneter. Die kan als hij volwasen is erg vijandig worden en territoriaal hoor. Vooral in een wat kleinere bak. ik heb de gele in een 80cm gehad en toen hij groter werd terroriseerde hij alles en moest ik hem wegdoen. En dan heb jij er nog 3 ook??
Ik hoop dat het gedrag wat ik ken lang achterwege blijft voor je dus. Zolang ze kleiner zijn is er niks aan de hand maar dan.........

Dankjewel ,

ook bedankt voor de informatie , tegen mij is gezegd dat het groepsdiertjes waren. Maar mocht dat gebeuren heb ik nog een neefje en een nichtje met aquariums dus dan kunnen ze daar ook naartoe. Tot nu toe zie ik geen raar gedrag bij de diertjes. Hoe groot worden ze ongeveer ??

15-25 cm .
lees de link bij John.
En om je neefje en nichtje er mee op te zadelen???

Hoe groot staat in de link dacht ik. het vervelende is dat het best leuke visjes zijn zolang ze klein zijn en niet volwassen.
Daarna begint de ellende heb ik gemerkt en ik had maar 1.
Die vis viel alle medebewoners aan die voor zn voeten zwommen zeg maar. Zelfs de redelijk grote cichliden hoor.
Ik lees dat ze onderling ook vijandig worden en je hebt er 3 toch 😳 .
Tja ik zou mn familie er dus niet mee willen opzadelen Sharon 🙁.
Ik zou proberen als ze iets groter worden of zijn om ze bij een LFS te slijten of via MP of zoiets.
Ik ben echt bang dat het ook bij jou tzt niet goed zal gaan en dat levert voor de andere vissen erg veel stress op denk ik.
Maar ja dat verteld de winkel niet he. Ik wist het ook niet en kwam er ook via via achter hoor.

Nee dat heeft de winkel inderdaad niet gezegt , zodra ze lastig worden doe ik ze weg.. Nu zijn ze nog niet lastig , maar dat kan altijd nog komen , grr jammer hoor

Mooie bak heb je 🙂

dankje Annie , ja het is nog ietswat rommelig. Maar daar komt nog verandering in hoor. Moet nog even bedenken hoe ik het allemaal echt wil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan