Wat is er nieuw

Fotoalbum aquarium R&I 180x100x60 (Kwartelei)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kwartelei
  • Startdatum Startdatum
@TS

volgens mij heb je toch nog niet teveel CO2 in je bak. Op basis van je pH/kH kom ik op ongeveer 10 mg/liter. Ikzelf zit aan 30 mg/liter.
Je hebt wel relatief weinig licht (0.18W/liter). Geen probleem, ik heb dit ook, maar dan moeten je planten hier wel zijn aan aangepast. Ik weet niet zeker of dit bij jou zo is. Ook heb je zeer weinig fosfaat en relatief weinig nitraat.
Wat me ook opvalt is dat je geen filtersponsen gebruikt. Je filtert eigenlijk niet de zwevende deeltjes weg. Een bioloog mag best wel wat weerstand hebben (dus verval tussen de verschillende schotten).

Ik denk stress. Is mij ook overkomen. Zelfde reacties.
Heb je een stuk hout, of grot waar de cory onder kunnen zitten.
Ze zitten namelijk ook graag verstopt als ze niet eten.

Ja ik vermoedde ook al stress..ze hebben een soort grot onder een groot stuk hout en ook nog wat schuilplaatsen tussen planten en stenen...we hebben ze pas een week dus misschien dat het nog even tijd kost?
Qua eten is het wat problematisch doordat we takasei tetra's en jonge manen hebben die in no time het voer op hebben...de cory's 'moeten' het dus met de tabletjes doen maar daar jagen de tetra's en slakken ook op...dus gaan proberen anders te voeren, diepvries voer los te laten op de bodem als het ware

Ik vind het nog moeilijk te bepalen wanneer een vis mager is (tenzij het extreem is, dan zie ik het wel) en wat teveel of te weinig voer is...ik weet dat het binnen x minuten op moet zijn Ma dan is de vraag hoeveel er op de bodem komt want het meest verdwijnt in onze maantjes volgens mij

zo´n grote spuit vullen met water en voer, en dit direct op de plek spuiten waar ze zitten wil nog wel is werken.

zo´n grote spuit vullen met water en voer, en dit direct op de plek spuiten waar ze zitten wil nog wel is werken.

Je kunt ook aan de spuit een luchtslang maken, dan kun je het voer gewoon op zijn kop spuiten. Je moet dan wel zachjes spuiten anders schrikken ze.

Je kunt ook aan de spuit een luchtslang maken, dan kun je het voer gewoon op zijn kop spuiten. Je moet dan wel zachjes spuiten anders schrikken ze.

Interessante tips....gaan we over nadenken, beter dan elke dag met de hand in de bak

Als je ze pas een week hebt, kan het idd de stress zijn, waardoor ze wat sneller ademhalen. Zou het wel even goed in de gaten houden.
Qua voeren zou je kunnen proberen om een keer een tabletje in het zand te duwen op de plek waar ze zich veilig voelen.
Ze gaan namelijk met hun snuit in het zand en filteren dit door hun kieuwen heen. Zo halen ze het voedsel er tussen uit.
Maar wellicht gaan ze dalijk al beter eten als ze wat gewend zijn.

@TS

volgens mij heb je toch nog niet teveel CO2 in je bak. Op basis van je pH/kH kom ik op ongeveer 10 mg/liter. Ikzelf zit aan 30 mg/liter.
Je hebt wel relatief weinig licht (0.18W/liter). Geen probleem, ik heb dit ook, maar dan moeten je planten hier wel zijn aan aangepast. Ik weet niet zeker of dit bij jou zo is. Ook heb je zeer weinig fosfaat en relatief weinig nitraat.
Wat me ook opvalt is dat je geen filtersponsen gebruikt. Je filtert eigenlijk niet de zwevende deeltjes weg. Een bioloog mag best wel wat weerstand hebben (dus verval tussen de verschillende schotten).

Hi BertS, dank voor je reactie. We hebben geen filtersponsen in het bioloog, maar hebben we onze mechanische filtering volledig in het potfilter, en spoelen deze ongeveer eens per maand. Wat betreft je opmerking m.b.t. tot de weerstand / verval, wat is hier precies de meerwaarde van?

/ruben

Ik denk zoiets
9C56A723-59AF-47C5-AD75-B3AFCD9693D9.jpg

Hi BertS, dank voor je reactie. We hebben geen filtersponsen in het bioloog, maar hebben we onze mechanische filtering volledig in het potfilter, en spoelen deze ongeveer eens per maand. Wat betreft je opmerking m.b.t. tot de weerstand / verval, wat is hier precies de meerwaarde van?

/ruben
Een verval heeft geen meerwaarde, maar is wel steeds het gevolg van mechanische filtering. Jij doet dit dus pet een potfilter.

En de reden voor de update is ook meteen een vraag; aangezien het fotoalbum van R&I nu verandert is naar R&R, waarbij ik evt. bij m'n (nieuwe) vriendin wil intrekken waar geen ruimte voor een aquarium van dit formaat is. Heeft iemand ervaring met het afsluiten van deze hobby op een goede manier?.. Ik wil graag dat de vissen (en evt. aquarium als geheel) een goede plek krijgen, maar weet niet wat goede kanalen zijn om geïnteresseerden te vinden. De maanvissen (9 stuks) zijn nu ca. 5 jaar oud, de Geophagus Tapajos (8x) ca. 2 jr, verder klein grut en paar L-nummers. Het is nog in inventariserende fase, enkel om ideeën / suggesties te ontvangen.
Fijne avond.
/ruben

Wellicht ter bevestiging; het gaat me niet om geld; enkel dat ze een goede huisvesting krijgen ergens (zover ik daar een gevoel bij kan krijgen..)

En de reden voor de update is ook meteen een vraag; aangezien het fotoalbum van R&I nu verandert is naar R&R, waarbij ik evt. bij m'n (nieuwe) vriendin wil intrekken waar geen ruimte voor een aquarium van dit formaat is. Heeft iemand ervaring met het afsluiten van deze hobby op een goede manier?.. Ik wil graag dat de vissen (en evt. aquarium als geheel) een goede plek krijgen, maar weet niet wat goede kanalen zijn om geïnteresseerden te vinden. De maanvissen (9 stuks) zijn nu ca. 5 jaar oud, de Geophagus Tapajos (8x) ca. 2 jr, verder klein grut en paar L-nummers. Het is nog in inventariserende fase, enkel om ideeën / suggesties te ontvangen.
Fijne avond.
/ruben
Je kunt het hier ook aanbieden in de sectie aangeboden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan