Fotoalbum Kevink


Mondeo zei:
Ik zou de Echino meer vrij zetten van de achterwand en de ruit.Dan wordt hij meer van formaat.
Ja moet even kijken hoe ik dat ga doen want het is vooral om die aanzuigbuis te verbergen :p

astrid j zei:
Spannend hoor hoe dit gaat worden :D
Ben ook benieuwd heb al een plattegrondje gemaakt voor de indeling, maar het is natuurlijk altijd afwachten of alles aanslaat. Twijfel vooral of alles genoeg licht krijgt, aangezien 2 tl balken ook niet alles is.
 
Als het niet genoeg is kan je er altijd reflectoren op zetten, ik heb zo'n dicht beplante bak, dat ik het ook heb gedaan, en ik heb 4 tl lampen. Op een van de middelste zit een grote reflector over de hele lengte en ook nog een kortere boven mijn roodkleurige planten, die waarderen wel wat meer licht.
 
astrid j zei:
Als het niet genoeg is kan je er altijd reflectoren op zetten, ik heb zo'n dicht beplante bak, dat ik het ook heb gedaan, en ik heb 4 tl lampen. Op een van de middelste zit een grote reflector over de hele lengte en ook nog een kortere boven mijn roodkleurige planten, die waarderen wel wat meer licht.

Probleem is alleen dat ik maar 2 tl lampen kwijt kan :( :p Heb er ook al reflectoren op zitten. Gelukkig heeft deze 840 tl al veel meer power dan me oude arcadia. Ga wel overstappen op led, veel meer lumen + het zijn effectieve lumen aangezien je geen verlies heb doordat de strips gewoon plat zijn. Dacht er eerst aan om me eigen licht kap te bouwen maar dat is geen doen met die gebogen ruit.

Maar eerst even sparen is een flinke klap geld :p
 
Mondeo zei:
LED en meer lumen dan tl? Dat weet je zeker? Lummen is gekoppeld aan watt

Op de site waar ik me led verlichting eventueel wil kopen staat hoeveel lumen 1 ledje geeft, aan de hand daarvan heb ik uitgerekend hoeveel lumen ik zou hebben met een 1.15m strip. Dan kwam ik op 750 lumen meer dan wat me tl's nu opleveren. ( + het verlies natuurlijk van TL ) Correct me if i am wrong :p
 
Ik vraag om meer uitleg bij een hele korte opmerking. Zo gek is dat toch niet?

~ Ivo
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ledlamp - misschien beetje kort door de bocht maar denk in essentie het zelfde. Met minder wattage heb je de zelfde licht opbrengst in lumen ? Aangezien led energie zuiniger is. En wat ik bedoelde te zeggen, ik kan veel meer led strips kwijt dan tl balken :p
 
Update :

Vandaag mijn bestelling binnen gekregen van APO. Helemaal happy kon eindelijk beginnen met inrichten van me bak en me externe reactor aansluiten.

Besloot eerst om de externe reactor aan te sluiten aangezien dat het meeste werk is + dan kan ik gelijk CO2 toevoegen. Direct alles aangesloten en netjes gewerkt en zon uur later klaar voor gebruik.

Toen begon de ellende, bij het ontluchten van de filter zag ik al water druppels, daarna bij het aanzetten van de pomp begon het veel erger te worden, lekkage..... Na nogmaals nalopen van alles zag ik dat het water direct van de reactor af lekte, reactor lek..... Precies op het lijm punt waar de doorzichtige cilinder vorm in de zwarte "afsluit deksel" klemt.

Gelijk maar een mailtje naar APO gestuurd of ik de Reactor retour kon sturen voor een rma aanvraag. Dus nu maar afwachten hoe het word opgelost.

Planten staan ook al in de bak, zal morgen even foto's posten hoe alles er uit ziet. Momenteel hangt alles nog een beetje door het vervoer.

Al met Al blij dat er weer planten in me bak staan, maar wel flink de P er over in dat de reactor lek is.....
 
Vervolg update :

Contact gehad met APO betreft de Reactor, na wat overleg kan hij morgen omgeruild worden voor een nieuw exemplaar :) Perfecte service dus :)

Nu de foto's van hoe de bak er momenteel bij staat :

241861_0_82_img_1364.jpg

Planten en de rest van de bestelde spullen.

775134_0_82_img_1366.jpg

Totaalplaatje.

Ben nog niet helemaal tevreden over hoe alles staat, komt ook mede omdat de meeste planten nog emmers vorm zijn. Hopen dat deze snel veranderen naar submers.

Het rechter gedeelde van de bak wil ik nog aanpakken de Bleheri's staan te dicht op elkaar en vind geen mooi gezicht. Ik ga waarschijnlijk nog het mexicaans eikenblad omdraaien met de stricta.

Ook heb ik nog de Lobelia cardinalis mini liggen alleen had ik geen zin meer om het straatje te maken, dus dat ga ik morgen even doen :p

Nu is het maar even afwachten of alles goed aanslaat :)
 
martinez zei:
Geduld is een schone zaak. De eerste opzet staat en het gaat vast iets moois worden.

Klopt :) Wachten is soms moeilijk maar is wel noodzaak :p Vind het alleen rechts zeer vol met 3 bleheri's ga denk 2 bleheri's weghalen voor een stengel plant.

Overigens ook goed nieuws, me defecte Aquamedic Co2 Reactor is door APO vervangen voor een nieuwe exemplaar :) Perfect opgelost dus ! Vanavond even alles aansluiten en hopen dat deze het wel gewoon goed doet !
 
Nou de Aquamedic 1000 zit aangesloten en deze lekt gelukkig niet :) Hier het resultaat :

436573_0_82_img_1371.jpg

CO2 gedeelte van de kast met de nieuwe CO2 reactor

144947_0_82_img_1373.jpg

Totaal overzicht met nieuw het straat lobelia cardinales mini. Moet alleen nog wat water bij :p
Afwerk strippen zit er ook op nu, alleen niet zo heel goed te zien op deze foto.

395414_0_82_img_1375.jpg

Linkerkant met de Nomaphila stricta, Hydrocotyle leucocephala en Hottonia inflata/palustris.

818217_0_82_img_1377.jpg

Hottonia inflata/palustris, Shinnersia rivularis en Lobelia Cardinales mini

637367_0_82_img_1378.jpg

Bacopa amplexicaulis , Ludwigia palustris, Cabomba aquatica.

655976_0_82_img_1379.jpg

De ludwigia begint al een beetje rode bladeren aan te maken.

Nu maar hopen dat alles goed blijft groeien CO2 staat nu ook aan dus dat scheelt ook alweer :)
 
Update :

Planten staan er nu iets meer als een weekje in een groeien goed :) Je ziet nog wel duidelijk dat me verlichting lang nog niet voldoende is. de toppen / midden van planten zijn prachtig groen, maar aan de onderkant van de planten worden de bladeren lelijk. Vooral bij het eikenblad.

Alleen wat last van Bacteriebloei momenteel, maar gaat gelukkig weer vanzelf weg :p

723618_0_82_img_1380.jpg

Totaal overzicht hoe het er nu bij staat. Zeker het eikenblad groeit enorm hard staat nu al haast aan de waterrand.

495594_0_82_img_1381.jpg

Lelijk blad onderaan het eikenblad, hoop dat dit word opgelost met binnenkort meer licht.

267271_0_82_img_1382.jpg

De ludwigia begint al rode bladeren aan te maken :) Zal wel nog mooier worden zodra ik extra ijzer ga toevoegen.

Dat was hem weer voor deze keer. heeft er iemand eventueel tips ik hoor ze graag :p
 
begint al mooi te groeien!
Mijn ludwigia werd rood door het licht, de groene bladeren werden niet rood maar de toppen werden steeds roder zodat ik na een snoeibeurt een helemaal rood plantje had :)
dat het eikenblad bij jou in de grond wil groeien! bij mij deed hij het alleen als drijfplant.
 
Zwits zei:
begint al mooi te groeien!
Mijn ludwigia werd rood door het licht, de groene bladeren werden niet rood maar de toppen werden steeds roder zodat ik na een snoeibeurt een helemaal rood plantje had :)m
dat het eikenblad bij jou in de grond wil groeien! bij mij deed hij het alleen als drijfplant.

Nee valt me nu ook al op dat de emmer bladeren niks doen maar de submers ook goed rood worden.
Wat me bij het eikenblad wel opviel was dat me plant wat in het zand stond helemaal snot was. MAr de rest van de plant doet het echt super goed. Na 1 week al moeten snoeien.

jeffrey zei:
Mooi begin! Planten staan ook goed.

Ja gaat nog wel wat veranderen, ben er nog niet tevreden over :p
 
De bak draait nu zon 2.5 week en de plantjes groeien goed :) Enigste wat het niet echt geweldig wil doen is de Nomaphila stricta en Hydrocotyle leucocephala. Bij de Hydrocotyle leucocephala snap ik het niet die deed het eigenlijk altijd goed in me bak en groeide enorm hard. Maar we geven het nog de tijd :)

Ook wil ik rechts nog aanpakken, vind de Echinodorus bleheri totaal niet passen in het totaal plaatje, deze ga ik vervangen voor een mooie stengel plant. Ook moeten er nog wat stekjes cabomba bij die heb ik iets teveel gekort.

669665_0_82_img_1385.jpg


988896_0_82_img_1386.jpg


994876_0_82_img_1387.jpg


872793_0_82_img_1388.jpg


185354_0_82_img_1389.jpg


544664_0_82_img_1390.jpg


132681_0_82_img_1391.jpg


723138_0_82_img_1392.jpg
 
mooie achtergrond heb ik ook in mijn Rio 240..... ben benieuwd hoe het gaat worden..
 
De Echinodorus is misschien iets te gematched met de stricta links. Je kan hem wisselen met de Cabomba. Of een stuk naar voren langs de rechterruit en de Cabomba er een stuk achter laten groeien. Zou hem er wel in laten, breekt lekker met alle stengelplanten.
 
c00per zei:
mooie achtergrond heb ik ook in mijn Rio 240..... ben benieuwd hoe het gaat worden..

Ja vond dit eigenlijk de mooiste en donkerste die je zowat kan krijgen :)

jeffrey zei:
De Echinodorus is misschien iets te gematched met de stricta links. Je kan hem wisselen met de Cabomba. Of een stuk naar voren langs de rechterruit en de Cabomba er een stuk achter laten groeien. Zou hem er wel in laten, breekt lekker met alle stengelplanten.

Heb de bleheri er toch uit gehaald ding werd echt enorm en nam heel veel licht weg in die hoek. Zelfde geld voor de stricta die heb ik ook ff flink gesnoeid.

Heb op de plek van de bleheri , Hygrophila polysperma neergezet is weer een ander blad patroon en langs de zij ruit staat nu een heel bos vallisneria asiatica. Zal morgen even foto's plaatsen dan gaan ook de eerste bewoners er in :)
 
Update :

Eindelijk 4 weken :D bak is ingedraaid en waterwaardes zijn getest en goed :cool:

Tijd voor vis dus ! Gister 6 corydoras panda opgehaald bij de LFS en tot nu toe hebben ze het naar hun zin :D

Ook donderdag nog even het plantenbestand toch wat aangepast, de bleheri werd echt enorm en nam heel veel licht weg dus deze er uit gehaald. Op de bleheri zijn plaats wat Hygrophila polysperma geplaatst en de zijkant volgezet met vallisneria asiatica.

596382_0_82_img_1401.jpg


Totaal overzicht 11-10-2014

767366_0_82_img_1409.jpg


Linker kant met de Hygrophila polysperma en vallisneria asiatica.

735641_0_82_img_1408.jpg


Corydoras panda lekker aan het knabbele


Maandag ga ik als het goed is de australis ophalen bij de LFS :)
 
Update 13-10-2014 :

Vandaag de eerste 6 van de melanotaenia australis opgehaald en het zijn echt schitterende vissen. Ook zeer leuk om naar te kijken ze zijn zeer actief ! Hieronder wat foto's helaas niet zo geweldige kwaliteit want ze blijven voor geen meter stil hangen :p

649232_0_82_img_1411.jpg


153676_0_82_img_1414.jpg


435793_0_82_img_1417.jpg


615688_0_82_img_1427.jpg


355214_0_82_img_1434.jpg


Heb ook nog een filmpje maar weet niet hoe ik deze moet posten, eerste even uitzoeken dus :p

Zaterdag ga ik de volgende 6 ophalen en eens kijken voor een leuk L-nummertje / algen eter die niet zo heel groot word. Als iemand idee�n heeft ik hoor ze graag :p
 
Bak staat er mooi bij, nog wel wat steriel maar dat zal met de tijd wel komen.
leuk visje die melanotaenia australis, past mooi in je 120cm :thumbs:

welk plantje is dit als ik vragen mag?

994876_0_82_img_1387.jpg
 
Carithius zei:
Ziet er heel goed uit! :)

Dankje !

Zwits zei:
Bak staat er mooi bij, nog wel wat steriel maar dat zal met de tijd wel komen.
leuk visje die melanotaenia australis, past mooi in je 120cm :thumbs:

welk plantje is dit als ik vragen mag?

994876_0_82_img_1387.jpg

Ja het moet allemaal even groeien enzo, en had net alles even ingekort :p
Vind de australis echt prachtige visjes en hij is nu nog niet volledige gekleurd, dus ze worden alleen nog maar mooier :)

Het plantje is de hottonia inflata/palustris.
 
Gister de andere 6 melanotaenia australis opgehaald, de groep is nu dus compleet. Vind de school er zelf persoonlijk echt prachtig uit zien. Helaas niet zulke goede foto's , binnenkort maar eens een goede camera lenen :p

859241_0_82_img_1457.jpg


642299_0_82_img_1460.jpg


Vrijdag nog 6 corydoras panda ophalen zodat die school ook compleet is. Zelf dacht ik nog om een harem Tateurndina ocellicauda toe te voegen en een leuk l nummer. Zodra die er in zitten vind ik het bestand eigenlijk wel af. Wil het namelijk niet te druk hebben qua soorten vissen :)
 

Terug
Bovenaan