Fotoalbum van blackmoor (Daan)


Ik doe ze altijd met water uit de zak in een grote plastic schaal.
Daar gooi ik steeds wat water bij.
Ik leg er iets overheen om het licht te dempen..
 
In die link is ook te zien dat je de vissen met een schepnetje uit de zak moet halen en dat het water uit de winkel niet mee de bak in mag...
Onzin!
 
Nieuwe visjes, alfijd leuk!
We wachten op nieuwe plaatjes!:D


In die link is ook te zien dat je de vissen met een schepnetje uit de zak moet halen en dat het water uit de winkel niet mee de bak in mag...
Onzin!
Nou, dat vind ik geen onzin. Stel er zit een ziekte in ofzo;)
 
Ik zet de zak in een emmer met aquariumwater. Dan doe ik steeds wat meer water uit het aquarium in de zak. Als de zak zo goed als vol is kiep ik die leeg in de emmer. Vervolgens gebruik ik een schepnet om de visjes eruit te vangen en over te zetten naar het aquarium.
 
Maar dat dragen de visjes dan ook met zich mee

Dat is waar, maar in het water kunnen ook ziektekiemen zitten en wellicht meer dan dan op de visjes zelf. Er is zoiets als bacteriedruk. Hoe meer bacteriën aanwezig zijn hoe groter de kans op ziekte. Je hoeft niet ziek te worden.

Pak het voorbeeld dat ik jou opsluit in een kleine ruimte met 1 verkouden persoon. Misschien word jij ook verkouden, misschien niet. Nou sluit ik je in dezelfde ruimte op met 30 mensen die hoesten en proesten - de kans dat je verkouden wordt is dan veel groter.

Zo zie ik dat ook als je het water uit de zak in je aquarium leeg gooit, je zou mogelijk een flinke portieziekteverwekkers in je aquarium kunnen gooien - in elk geval meer dan dat je alleen de vissen erin zet.

Hmmm ik weet niet of mijn vergelijking duidelijk is, zo niet zal ik het op een andere manier proberen uit te leggen.
 
Zakje in t aquarium, water uit t aquarium in t zakje telkens een beetje.

Daarna een groot net op een emmer leggen en het zakje door het netje gooien.
Water loopt in de emmer en de vissen (die in het net zitten) kan je zo in de bak loslaten.
 
Mooie visjes Daan! Leuke toevoeging aan je bak.
 
Nieuwe visjes, alfijd leuk!
We wachten op nieuwe plaatjes!:D
Mooie visjes Daan! Leuke toevoeging aan je bak.

Bedankt! De visjes zijn nog wel heel schuw zeg...... Zijn bang van mij en concurreren niet met de anderen als ik voer..... Het strandje is nog niet gebruikt geloof ik... Ze houden wel van wat stroming dus ze zitten in de buurt van de uitlaat
 
Ik zet de zak in een emmer met aquariumwater. Dan doe ik steeds wat meer water uit het aquarium in de zak. Als de zak zo goed als vol is kiep ik die leeg in de emmer. Vervolgens gebruik ik een schepnet om de visjes eruit te vangen en over te zetten naar het aquarium.

Dat doe ik ook, voordeel is dat de visjes niet alsnog in de lege zak kunnen blijven steken
 
Dat is waar, maar in het water kunnen ook ziektekiemen zitten en wellicht meer dan dan op de visjes zelf. Er is zoiets als bacteriedruk. Hoe meer bacteriën aanwezig zijn hoe groter de kans op ziekte. Je hoeft niet ziek te worden.

Pak het voorbeeld dat ik jou opsluit in een kleine ruimte met 1 verkouden persoon. Misschien word jij ook verkouden, misschien niet. Nou sluit ik je in dezelfde ruimte op met 30 mensen die hoesten en proesten - de kans dat je verkouden wordt is dan veel groter.

Zo zie ik dat ook als je het water uit de zak in je aquarium leeg gooit, je zou mogelijk een flinke portieziekteverwekkers in je aquarium kunnen gooien - in elk geval meer dan dat je alleen de vissen erin zet.

Hmmm ik weet niet of mijn vergelijking duidelijk is, zo niet zal ik het op een andere manier proberen uit te leggen.

Bij de allereerste lading visjes heb ik wel de hele zak in één keer ingegooid, omdat ze uit dezelfde bak kwamen. Gelukkig waren ze niet ziek, maar idd als je visjes mee krijgt uit weer een ander bak doe ik voorzichtiger.
 
Twee zijn er totaal niet bang gelukkig
 
Tweede rode kruis is ook onzin! ;)
en daar ben ik het dus niet mee eens als de zak met vis tegen de tl aanhangt dan loopt de temperatuur behoorlijk rap op
ondanks dat de zak open staat
In die link is ook te zien dat je de vissen met een schepnetje uit de zak moet halen en dat het water uit de winkel niet mee de bak in mag...
Onzin!
geen onzin wordt heel terecht opgemerkt dat je niet weet wat de water kwaltijd is waar de vissen in zwemmen
Zakje in t aquarium, water uit t aquarium in t zakje telkens een beetje.

Daarna een groot net op een emmer leggen en het zakje door het netje gooien.
Water loopt in de emmer en de vissen (die in het net zitten) kan je zo in de bak loslaten.
hee heb je hier naar binnen gespiekt doe het exact op de zelfde manier :thumbs::D
Haha, heb ik ook zo gedaan hoor Jaap, steeds wat extra water erbij en dan water afgieten en vissen in de bak.
:thumbs::thumbs::D
 
Yee vissen zijn gewend, zijn ineens totaal niet meer schuw!
IMG_5108.JPG
IMG_5109.JPG
 
Iemand nog wat Riccia?:D:D
IMG_5117.JPG
 
Mooi he als dat zulke matjes vormt! Flink stuk.
 
Al gedaan hoor, gister zou er iemand komen maar die kwam helemaal niet......
Ik heb zelf een hekel aan marktplaats. Vraag je al normale prijzen, wordt er nog altijd afgedingd, mensen durfen soms een bod te doen dat ronduit schandalig is, en dan inderdaad de mensen die niet op komen dagen.
Ik had laatste heel veel stekken van de drijfvaren en heb ze op een bepaald moment toch maar gewoon weggegooid. Ook omdat het echt teveel werd in de bak en ik geen zin had de speciekuip hiervoor te vullen.
 
What's new…
Ik heb zelf een hekel aan marktplaats. Vraag je al normale prijzen, wordt er nog altijd afgedingd, mensen durfen soms een bod te doen dat ronduit schandalig is, en dan inderdaad de mensen die niet op komen dagen.
Ik had laatste heel veel stekken van de drijfvaren en heb ze op een bepaald moment toch maar gewoon weggegooid. Ook omdat het echt teveel werd in de bak en ik geen zin had de speciekuip hiervoor te vullen.
Hm, nog nooit eerder meegemaakt.....
Maar het nadeel van hier je plantjes aanbieden is dat er niemand dichtbij woont en je het dus zal moeten versturen, waarvoor je dan twee keer naar de winkel moet en je er veels te lang mee bezig bent,.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag je al normale prijzen, wordt er nog altijd afgedingd, mensen durfen soms een bod te doen dat ronduit schandalig is, en dan inderdaad de mensen die niet op komen dagen.
Dat "soms" kun je wel weglaten. Als ik al een keer wat wil verkopen via MP verzend ik het alleen. Laat niets meer ophalen. En anders gaat het kapot de kliko in of naar de stort.
 
Hm, nog nooit eerder meegemaakt.....
Maar het nadeel van hier je plantjes aanbieden is dat er niemand dichtbij woont en je het dus zal moeten versturen, waarvoor je dan twee keer naar de winkel moet en je er veels te lang mee bezig bent,.......
Ik verzend veel liever dan dat iets wordt opgehaald. Zelfs meegemaakt dat ze nog bij afhalen proberen af te dingen terwijl je al een prijs had afgesproken. Die persoon is dus met lege handen vertrokken…
Maar we gaan nu behoorlijk off topic.
 
Ikheb wel eens een bakje gratis laten afhalen en zelfs toen werd er nog gevraagd heb je er geen dekruit bij?
 
Sierlijk voedsel?:D Nou dan krijgen ze enkel kaviaar met ganzenlever te eten:D
Is dat zo gek dan? Ganzenlever zijn ze niet zo dol op, heb kieskeurige eters hoor :(

Zakje in t aquarium, water uit t aquarium in t zakje telkens een beetje.

Daarna een groot net op een emmer leggen en het zakje door het netje gooien.
Water loopt in de emmer en de vissen (die in het net zitten) kan je zo in de bak loslaten.

Doe ik hier ook altijd. Als de vissen gewend zijn netje boven de emmer en zakje met vis en al leeggieten hierin. Vind ik makkelijker dan met een netje in het zakje end e vissen nog meer de stress in jagen. Tenzij het 1 grotere vis is als een betta ofzo, die wil ik dan nog wel eens heel voorzichtig met een netje uit het zakje halen. Maar meestal gaan ze met water en al door een netje heen hier
Kun je het opsturen? Stuur je anders wel even een pb. Lijkt me wel heel gaaf hier in de bak!
 
Overwennen van de meeste zoetwatervissen is overbodig. Wennen duurt meestal een paar dagen tot een aantal weken. De 30 minuten overwennen zorgt alleen maar voor stress. Gewoon zakje 10 minuten in het water laten drijven, en daarna in het aquarium scheppen.
 

Terug
Bovenaan