Wat is er nieuw

Fotoalbum van Michèle

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michele
  • Startdatum Startdatum
M

Michele

Guest
IMG_4196.JPG

Plantjes en stukken hout moet ik nog op hun uiteindelijke plek zetten (als die stronk eens topt met drijven), maar het is een begin!

Mooi, weet je al welke vissen je erin doet? Mischien kun je de algenmagneet en de termometer aan de zijkant hangen, dan vallen ze minder op😉

Ziet er al leuk uit! Daarbij zou ik de thermostaat idd verhangen en die algenmagneet uit de bak halen. Krast heel snel op het glas een een simpel sponsje werkt ook prima. Gebruik hier al tijden een schuurspons en als je niet te dicht langs de bodem gaat (zodat er geen grind tussen spons en ruit komt), gaat het prima. Je haalt de algen weg maar voorkomt krassen. Heb hier voorheen de magneten ook wel gehad, maar er komt toch al snel iets van grind tussen waardoor je al heel snel je glas bekrast. En dat is zonde

En ik was juist zo trots op die twee dingen! Je hebt natuurlijk gelijk 🙂

Ik dacht aan wat kardinalen, vuurneons, zwarte tetra's, een algenetertje, een bodemscharrelaar.

Groet!

Ok, dat wist ik niet, ik was al blij dat het een drijvende was. thanks

Ik zou Corydorassen niet doen, i.v.m. het grind🙂

En ik was juist zo trots op die twee dingen! Je hebt natuurlijk gelijk 🙂

Ik dacht aan wat kardinalen, vuurneons, zwarte tetra's, een algenetertje, een bodemscharrelaar.

Groet!

Ok, dat wist ik niet, ik was al blij dat het een drijvende was. thanks

Persoonlijk ik gaan voor 1 soort per waterlaag (oppervlak, midden en bodem), zeker omdat dit een stuk rustiger gaat ogen. Misschien 2, maar ik zou er niet meer doen. Op de bodem, als scharrelaar, zou je kunnen kijken naar corydoras. Al weet ik niet of je bodem daar goed voor is, hij lijkt vrij grof.. En wat betreft de algeneter, hier zijn er nogal wat van. Van een paar cm tot vissen die je hele bak zouden kunnen vullen. Kijk eens gericht en zeker wat betreft de algeneters; probeer wetenschappelijke namen te gebruiken (vind je wel via internet) of plaats hier een foto van de vis die je leuk vind; er is vast wel iemand die je kan helpen met het identificeren van de vissen.

Edit; ik zie dat 2 mensen me al voor zijn 🙂

Inderdaad, daar wou ik ook al naartoe sturen😉.
Hahaha, ik was je voor😀😀.

Maar als je een zandstrandje maakt kun je wel corydorassen houden. Want dan kunnen ze lekker wroeten in het zand😉

Op de bodem, als scharrelaar, zou je kunnen kijken naar corydoras. Al weet ik niet of je bodem daar goed voor is
Dat zou ik inderdaad niet doen, om de door jou opgenoemde reden.
Corydoras-soorten spoelen zand door hun kieuwen, en halen daar hun voedsel uit en gaan een nog mooier gedrag tonen.

Dat zou ik inderdaad niet doen, om de door jou opgenoemde reden.
Corydoras-soorten spoelen zand door hun kieuwen, en halen daar hun voedsel uit en gaan een nog mooier gedrag tonen.
En door het grind kunnen hun baarddraden afslijten😉, maar met een zandstrandje zou dat probleem wel opgelost zijn😉
Kijk maar eens in het fotoalbum van killerfish, die heeft ook een strandje.http://www.aquaforum.nl/threads/dubai-80-killerfish.86593/page-16#post-1443345

Hahaha, ik was je voor😀😀.

Maar als je een zandstrandje maakt kun je wel corydorassen houden. Want dan kunnen ze lekker wroeten in het zand😉
Inderdaad, zo een zandstrandje wil ik ook gaan maken, en je kan het maken door middel van plexiglas en leien stenen, maar je kan ook kant-en-klare stukken gebruiken.

stijlvol. mooi stuk hout ook.

zoals al aangegeven zijn die algenmagneten ondingen, als je niet uitkijk trekt je zo een hele mooi diepe kras in je glas. zelf maak het me ruiten schoon met een stukje filterwatten. richting het grind (bij mij zand) zou ik een oud plastic pasje gebruiken om eventuele alg er vanaf te krabbelen.

ik zou even kijken naar vissen die in verschillende lagen rondzwemmen.

3 van de 5 die je opnoemt zwemmen namelijk in de middenlaag. dan is het daar druk en in de boven en onderlaag leeg. dat zou zonde zijn 🙂

je kan altijd nog een topic openen in het samenstelling visbestand gedeelte. zijn genoeg mensen die jou verder willen helpen.

ga zo door iig.

en Cedric en Ruben, vind het niet zo netjes dat jullie iemand haar fotoalbum volspammen over iets dat misschien wel helemaal niet aan de orde is.

Hoi, dank voor alle opbouwende reacties!

Dat lijkt mij een erg leuk idee, een zandstrand voor de corydoras. Dank voor de tips!
Idd is 'algeneter' niet zo specifiek, ik heb ook nog geen idee over de soort 🙂 In eerste instantie eerst eens kijken hoe het blijft gaan. Bevolking van alle waterlagen is wel het doel inderdaad 🙂

en Cedric en Ruben, vind het niet zo netjes dat jullie iemand haar fotoalbum volspammen over iets dat misschien wel helemaal niet aan de orde is.
Richard,
Het was niet aan de orde, en ik weet het, misschien hadden we de reactie van Michele moeten afwachten voor dat we gingen praten over Corydoras.
Maar een beginner leert graag ook wat nieuwe vissoorten kennen en wat deze graag hebben, en Michele vindt het zo te zien een hartstikke leuk idee om een zandstrandje te gaan bouwen.
Ik, en ben ook verondersteld dat Ruben enkel tips gaven om bestwil en ook wel degelijk om te helpen😉:thumbs:.

De bak draait nu een kleine week.
Met wat overtuigingskracht en een baksteen is het stuk hout nu gezonken. Verkeerd voorgelicht in de winkel, wel jammer. Maar zo gaat het ook 😉

Geïnspireerd door de tips over zandstranden heb ik wat geknutseld voor de toekomstige Corydoras. Ik heb de randjes van een bakje bekleed met wat grind (met behulp van aquariumkit). Nu staat het nog uit te harden, maar als dat gebeurd is (en even weken in een emmer), ga ik het ingraven en vullen met zand. Door de grindrandjes hoop ik dat je wat minder ziet dat het een bakje is. En er komen wat steentjes / stukjes hout over de randen te hangen.

Nu ziet het er zo uit (het zwarte rondje is een zuignap, die gaat er natuurlijk uit ;))

Ik heb als test wat plantjes aan de achterwand geprikt.

Aquarium1.jpg
aquarium2.jpg

Als het niet helemaal volgens plan lukt...heb je in ieder geval een bakvorm om zandtaarten in te bakken:thumbs:

Mooie bak!
Waar ga je het zandstrandje plaatsen?

Hoi,
Ik ga het bakje rechtsvoor ingraven, zo'n 5 cm van de voorkant. Kienhout met javavaren erachter, schuin een ander stuk zodat het niet zo rechthoekig wordt.
Ben ook benieuwd 🙂
img_20161115_144959_22825464728_o.jpg

Lekker creatief! Leuk hoor 🙂
Veel succes ermee

Alweer wat later, toch maar een andere oplossing bedacht voor het zand: stuk kienhout en een randje plastic.
Het knutselwerk niet uitgeprobeerd

IMG_20161122_210058.jpg
IMG_20161122_210106.jpg

mooi opgelost zo, ook leuk die afscheiding met die kiezeltjes.

Thanks! 😀

Mooie oplossing! ik ben blij dat je het zo hebt gedaan en niet met een vierkant bakje! strakke lijnen zouden zoiezo afsteken in zo een natuurlijk gevormde bak! 🙂

Heel mooi gemaakt. Oogt ook natuurlijk met die stenen.

Zeer mooi ingericht aquarium!
En heel leuk zo met het zandstrandje!
Nu moet de zon nog even gaan schijnen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan