Wat is er nieuw

Foto's van Plasma 2 meter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Plasma 2 meter
  • Startdatum Startdatum
Vertel er eens wat meer over. Maten, bewoners etc etc

mooi aquarium! en lekker groot 😉

Dat is een flink wandaquarium,ziet er mooi uit en ben ook benieuwd naar de afmetingen.

Wat moet ik me bij een wandaquarium voorstellen 2 meter lang en 15 cm diep of 'in de wand' gebouwd?
Inderdaad wat zijn de maten?

Verder lijkt het wel mooi.

De maten zijn 200 cm breed hoogte is 25 cm en diepte 7 cm
Ik heb red crystal garnalen met jongen , kardinaal tetra , rasbora galaxy , rasbora brigittae en een aantal jongen van mijn licht oogjes de ouders zijn na 4 maanden dood gegaan

7cm? dat is wel heel ondiep.

Hoeveel water is dat? Niet zo heel veel toch?
Kan amper een vis in keren lijkt me.

35 hele liters, bruto... grote ondingen eigenlijk als je het mij vraagt.

Maar ik moet zeggen dat ik hem heel smaakvol vind ingericht 🙂

~ Ivo

Dat lijkt me sterk,zal dieper zijn denk ik.
Kom je nog niet aan heel veel liters maar is een heel verschil als ik het goed heb.

Nee, je komt aan 35 liters als je ff rekent, is niks dus, ondanks de lengte.

Ik zal snel betere foto's online zetten zodat er een beter beeld te vormen is.
Het aquarium hangt boven de bank en vormt dus echt een levend schilderij

De liters kloppen wel via de berekening maar de diepte van 7cm klopt niet bedoel ik Albert.
Of ik moet me heel erg vergissen.... :juggle:

Heb die site eens ff bekeken, kost n berg zo'n ding...

Fishwall 200 is een mooi design aquarium voor tropisch zoetwater in geborsteld aluminium.
Afmeting: L200 x B11 x H45 CM

Het is idd niet goedkoop en dan alles wat er bij zat heb ik vervangen groot extern filter leds extra verwarming CO2 ...
De maten die op de site vermeld zijn zijn de maten inclusief ombouw heb net nog eens de brete opgemeten hierbij staat op de site 11 blijkt 8 te zijn.

Als ik die foto's zo zie zitten er nogal wat vissen in . Heb je ook aantallen ?? Want ik ben bang dat je ondanks de lengte volkomen het schip in gaat vwb de bezetting. Ik denk hierbij aan de vuistregel 1 cm vis per liter water

25 kardinaal tetra
8 rasbora galaxy
14 rasbora brigittae
6x red cristal
6x jonge licht oogjes
De vissen doen het super

Mijn filter
Dit filter heeft een capaciteit van 800 liter per uur en een inhoud van 6300 cm3 verdeeld over meerdere compartimenten.Speciaal ontworpen voor aquaria tot 250 liter.

En in de nacht maak ik gebruik van ozon

Mijn waterwaardes zijn stabiel ik ververs om de 2 weken. 25 procent

Water waardes

Ph 7
GH 11
Nitriet o
Fosfaat o

OAQDn6RD6Ocg8zvZjvl6OxuCFf3orTph.jpeg

De meeste mensen die ik ken die ook zo'n aquarium hadden hebben daar gruwelijk spijt van gekregen. Je kan er nauwelijks iets in kwijt. Ook in dit geval is die bak ondanks zijn lengte al zwaar overbevolkt. 36 liter is niets natuurlijk

Het ziet er prachtig uit!

Maar nu ik de afmetingen lees... niet erg diervriendelijk, een vis kan zich nauwelijks omkeren. Leuk voor de mens om naar te kijken maar niet fijn voor de dieren (is mijn mening).

Jammer dat ze zulk soort bakken maken.... en ook even gegoogeld vind ik dit:

Indien u van plan bent goudvissen te houden in dit aquarium, gelieve geen thermostaat te gebruiken. dit is niet nodig. ;( daar wordt ik helemaal verdrietig van.... hoe kan een vis van 20cm zich omdraaien in 8cm.....

Helemaal mee eens, maar ontwerpers hebben de onhebbelijkheid dat ze alleen maar kijken naar mooi. Daardoor verliezen ze de rest volledig uit het oog.

De vissen doen het erg goed en het gedrag lijkt hetzelfde als bij een grote bak

Het aantal vissen zal ik niet uitbreiden al zorgen ze daar zelf wel voor.
De water waardes zal ik goed houden zodat ze daar in iedergeval geen stress van hebben

Er zitten alleen kleine vissen in voornamelijk rasbora Max 2 cm

Re: Marcel fish wall 200

Plasma 2 meter zei:
Er zitten alleen kleine vissen in voornamelijk rasbora Max 2 cm

Heb je die 25 kardinalen dan doorgeslikt ????

25 kardinalen � 5 cm = 125 cm vis. Volgens de algemeen geaccepteerde regels 1 liter water per cm zouden die alleen al 125 liter water nodig hebben. Dan kom je met je 35 liter bruto akelig wat te kort

Komen er 8 R galaxy � 2,5 cm en 14 brigittae's bij � 2 cm, da's nog eens 48 liter extra, totaal dus 173 liter

Heel mooi ingericht!
Zelf vindt ik dat 11 cm genoeg is voor een vis om zich om te draaien en voor kardinaal tetra's is het helemaal mooi. Kunnen ze lekker baantjes trekken toch ?
Het is wel zo dat het behoorlijk bevolkt is, maar dat kan opgelost worden door bijv. overcapaciteit

het is 8 cm dus lijkt mij toch aardig krap voor een kardinaal..... voor dezelfde prijs had je een mooie 120cm bak gehad met 240liter water incl meubel (nieuw). Maar goed ieder z'n smaak...... ik vind het jammer.....

Heel mooi ingericht!
Alleen helaas erg weinig liters in verhouding tot je visbestand.

de kardinaal tetras zijn inderdaad geen goede keus geweest dit waren mijn eerste vissen ik had gevraagd of ze klein bleven nu weet ik beter en zoek dingen eerst zelf op .

Weinig liters, maar de vissen kunnen wel een eind zwemmen. Het zou niet mijn keuze zijn. Vind 'm wel prachtig ingericht!

Inderdaad jammer dat hij zo ondiep is. Ik weet zeker dat het een prachtig gezicht is in je woonkamer en je hebt hem ge-wel-dig ingericht.

Waarschijnlijk kan je de tetras er wel uithalen en terug brengen naar de ruilen voor iets. (Liefst geen vissen natuurlijk.)

Wel prachtig ingericht en ziet er in totaal heel mooi uit

Ik zou zelf alleen garnalen, wat slakjes (geweislak) en een mooie groep minivisjes erin doen meer niet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan