M
mbeckers
Guest
Ik wil jullie even iets voorleggen en hopelijk hebben jullie een advies voor mij.
Het is namelijk zo dat bij mij naar mijn mening alleen fotosynthese op gang komt als ik teveel CO2 aan mijn aquarium toevoeg. Dit constateer ik middels de dropchecker (geel) en het gedrag van mijn vissen. ( Adem happen en onrustig zwemgedrag). Ik heb nu mijn PH ingesteld via de KH/PH tabel ( KH 4 en PH 6.6). Mijn dropchecker is nu mooi groen en mijn vissen zijn weer helemaal in hun nopjes. Mijn vraag is nu waarom mijn fotosynthese bij deze waardes niet op gang komt en hebben jullie een advies voor mij?
Aquarium 240 liter.
ADA Aqua soil Amazonia.
Licht:
Daytime cluster CONTROL LED .6 7200 lumen. (12 uur p/d op 100%).
Co2:
Dennerle computer gestuurd.
30 mg/l volgens KH/PH tabel.
Easy Carbo:
10 Ml p/d.
Planten voeding:
Aqua Rebel estimative index 20 ml p/d.
Micro Spezial Eisen 2 ml p/d.
Micro Basic Eisen 4 ml p/d.
Makro Spezial N 4 ml p/d.
Alvast bedankt voor de adviezen.
Het is namelijk zo dat bij mij naar mijn mening alleen fotosynthese op gang komt als ik teveel CO2 aan mijn aquarium toevoeg. Dit constateer ik middels de dropchecker (geel) en het gedrag van mijn vissen. ( Adem happen en onrustig zwemgedrag). Ik heb nu mijn PH ingesteld via de KH/PH tabel ( KH 4 en PH 6.6). Mijn dropchecker is nu mooi groen en mijn vissen zijn weer helemaal in hun nopjes. Mijn vraag is nu waarom mijn fotosynthese bij deze waardes niet op gang komt en hebben jullie een advies voor mij?
Aquarium 240 liter.
ADA Aqua soil Amazonia.
Licht:
Daytime cluster CONTROL LED .6 7200 lumen. (12 uur p/d op 100%).
Co2:
Dennerle computer gestuurd.
30 mg/l volgens KH/PH tabel.
Easy Carbo:
10 Ml p/d.
Planten voeding:
Aqua Rebel estimative index 20 ml p/d.
Micro Spezial Eisen 2 ml p/d.
Micro Basic Eisen 4 ml p/d.
Makro Spezial N 4 ml p/d.
Alvast bedankt voor de adviezen.