Fundulopanchax gardneri eitjes beschimmelen


T

Tijn2000

Guest
Hoi,
Laatst hebben mijn Fundulopanchax gardneri eitjes gelegd maar die zijn allemaal gaan schimmelen.
Nu hebben ze net weer eitjes gelegd. Is er een manier om het beschimmelen van de eitjes tegen te gaan?
Alvast super bedankt!
 
Als ze beschimmelen, zijn ze niet bevrucht.

Zie je bij discus en maanvissen, dan pikken ze die eruit.
 
Dat vind ik vreemd want ik zag de oogjes enzo al zitten. En onbevruchte eitjes worden toch al na 24 uur wit, deze eitjes bleven doorzichtig.
 
Soms gebruikt men weleens een middel tegen schimmel om het tegen te gaan al heb ik dat zelf nog nooit gedaan.
 
jessicapilon zei:
Soms gebruikt men weleens een middel tegen schimmel om het tegen te gaan al heb ik dat zelf nog nooit gedaan.
Methyleenblauw.
 
Bertus zei:
Als ze beschimmelen, zijn ze niet bevrucht.
Onjuist. Ook bevruchte eitjes kunnen beschimmelen. Bijvoorbeeld als ze te weinig van vers water worden voorzien (ouders die te weinig erboven 'waaieren').
 
Methyleenblauw inderdaad.
Maar Esha2000 schijnt hetzelfde effect en werkzame stoffen te hebben, volgens de beschrijving beschimmeld er geen ��n ei meer. En de jonge vissen krijgen geen groei-stoornissen.
Iemand goede ervaringen mee?
Als geneesmiddel is het waardeloos dat wel.
Ik probeer het nu ook te gebruiken, als ik weer eitjes vind. :)
 
Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me heel erg geholpen!
Ik denk dat ik bij de vorige eitjes veel te weinig water heb ververst. :rolleyes:
Dus ik ga deze keer vaker het water verversen. ;)
 
Bij mij werkt Esha2000 erg goed tegen schimmel op killi eieren. Een paar dagen geleden had ik eieren die allemaal bischimmelden na 1 dag en nu heb ik al sinds gisteren 30 eitjes met Esha2000 en er is er geen 1 beschimmeld.
 
Bedankt voor de tip!
Ik zal eens kijken of ik Esha ga gebruiken. Ik heb er al veel positieve reacties over gehoord. Maar eigenlijk wil ik het liefst zonder middeltjes werken, maar gewoon puur natuur ;) :D
 

Terug
Bovenaan