fundulopanchax gardneri in gezelschapsaquarium


J

Juud

Guest
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van fundulopanchax gardneri met vuurgarnalen, dwergkogelvis en ramirezi?

Ik begreep dat deze vissoort garnalen eet. Dit is ook het geval bij mijn dwergkogelvis en ramirezi die ik heb aangeschaft (naast dat ik ze leuk vind) om de populatie vuurgarnalen niet uit de hand te laten lopen. Dit verloopt verder prima.

Echter ik heb geen enkele ervaring met de staalblauwe en vroeg mij af of mensen dat wel hadden.

Bedankt!
 
Ik ben ook op zoek naar een leuke kilivis en tijdens het informatie inwinnen wordt mij ook van alle kanten afgeraden om zowat alle killis en deze in het bijzonder te combineren met garnalen. Wat je zou kunnen doen, mits je natuurlijk het geld de tijd en de ruimte er voor hebt, is je garnalen uitvangen en die in een apart bakje te doen.
 
Joshua1302 zei:
Ik ben ook op zoek naar een leuke kilivis en tijdens het informatie inwinnen wordt mij ook van alle kanten afgeraden om zowat alle killis en deze in het bijzonder te combineren met garnalen.
Zowat alle killies? Dat is wel erg kort door de bocht. Waar staat dat?

~ Ivo
 
Waar het staat weet ik niet, maar de mensen waar ik info heb opgevraagd (dus niet alleen hier) raadden mij allemaal af om killi's te combineren met garanalen. De soorten waar ik over praat zijn natuurlijk wel de wat grotere, dus bijvoorbeeld niet aplocheilychtis normanii (die ik er ook in heb en zij laten de garnalen wel met rust, aangezien de populatie nog steeds toeneemt).
 
Bedankt voor de reacties. Misschien dan toch maar op zoek naar een ander koppel met opvallende kleuren die wel te combineren zijn. Het bijhouden van het vuurgarnalenpeil vind ik geen probleem, maar helemaal geen garnalen meer in mn aqua kan ook niet de bedoeling zijn.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag!
 

Terug
Bovenaan