Fuubs zijn bakje


Flink gesnoeid zeg! Vooral dat veldje crypto ziet er leuk uit linksvoor nu alles zo rechtop staat :D
 
Erg moopi weer Fuubs.
Oei, Mega snoei. Ziet er goed uit.
Flink bezig geweest, kan weer lekker groeien nu! ;)
Flink gesnoeid zeg! Vooral dat veldje crypto ziet er leuk uit linksvoor nu alles zo rechtop staat :D


Dank u.

Het was wel echt even nodig. Blijkbaar heb ik de neiging om mn bakjes helemaal vol te proppen en alles door elkaar heen te zetten. Ik heb een halve vuilniszak met planten verwijderd, ook een paar soorten helemaal eruit gehaald. Alle stenen eruitgehaald en 3 stukken hout verwijderd. Ik kon nergens meer bij om fatsoenlijk onderhoud te doen en er waren ook erg veel deadspots waar troep bleef liggen. Nu ook de planten een beetje gegroepeerd geplant. Hopelijk maakt dit t onderhoud wat makkelijker.

T valt me nu ook pas op dat ik (denk ik) bij de keizertetra's twee andere visjes heb meegekregen. Ze hebben de kleuren van n mannetje, maar geen gekleurde ogen en niet zo'n typische staart met een zwart puntje. Ik zal zo eens een foto maken.
 
Geplaatst om 3u07? Sta jij snacht speciaal op om jou aquarium te snoeien? :eek:
 
Iedereen heeft z'n favoriete tijd om met het aquarium bezig te zijn :)
 
6uur snoeien, dat is ook een heel karwei

Tja snoeien... een speciekuip van 60 liter vullen met aquarium water, de helft van t water uit t aquarium, alle planten eruit, de planten die mochten blijven snoeien en in de speciekuip, de rest in de vuilniszak, al t hout en stenen eruit, beetje een scape bepaalt en de stenen en de overige stukken hout in de schuur, bodem schoonzuigen, en toen weer begonnen met planten, bijvullen (met t bijvullen ben ik al bijna een uur bezig omdat ik de temperatuur niet te veel wil laten zakken) en de vissen even goed gevoerd.
 
Klinkt meer als een restart, dan ben je wel even bezig ja met een grote bak.
 
Gaat er toch om hoeveel lumen er het water in gaan?
Ja, maar als er met led 1000 Lumen het water ingaat, zal je met een TL eigenlijk 2000 Lumen moeten hebben (zonder reflector)

Dus heb je naar verhouding meer lumen/liter nodig bij TL.
 
Patrick bedoeld denk ik dat je zonder reflector met tl veel strooilicht hebt wat niet in de bak terechtkomt en waar je dus eigenlijk niets aan hebt. Effectief hou je dan veel minder lumen over dan wanneer je een reflector zou gebruiken.
 
Dat volgte ik wel, t was meer verbazing dat dit nu naar boven komt.
 
Dat stukje over de Lumen is idd al van een tijdje terug, Tuinkabouter was nog niet zo ver in je topic blijkbaar.
 
Nog steeds blij dat ik mn vissen weer kan zien.

20190606_203756.jpg


20190606_203450.jpg


20190606_203444.jpg
 
Mooi! Ik ben heel benieuwd hoe deze inrichting uiteindelijk gaat worden.
 
Mooi ingedeeld zo, nu even wachten totdat de groep crypto's wat voller wordt, en dat kan soms lang duren kan ik je vertellen.

Heb je daar wat voeding bij in de bodem gedaan?
 
Mooi ingedeeld zo, nu even wachten totdat de groep crypto's wat voller wordt, en dat kan soms lang duren kan ik je vertellen.

Heb je daar wat voeding bij in de bodem gedaan?

Thnx. Ja er zitten 10 terra caps (in 2 delen geknakt, dus 20 delen) in de bodem. Ik heb n btj spijt dat ik de helft van de crypto's heb weg gegooid, had er beter nog wat meer tussen geplant, maar ja heb ik weer n excuus om plantjes te kopen als ze nu inene gaan verslijmen. (Btw voor deze verbouwing zijn alleen reeds bestaande plantjes gebruikt).
 
Ik zou ook nog t "afwijkende" visje tonen. De foto's zijn niet heel duidelijk, maar de staart is echt heel anders. Ik denk dat ik dus 2 Inpaichthys kerri erbij heb zitten ipv de nematobrycon palmeri.
 

Terug
Bovenaan