Fuubs zijn bakje


Thnx voor de tips. Ze krijgt twee x in de week komkommer en een x brocoli. Ik ga eens een courgette halen. :thumbs:
 
Uitgehobbyed:

20180311_175450.jpg


Nu mag alles ff lekker groeien.
 
Btw, mag t ook een gekookt blad witlof zijn? Dat eten we hier vanavond ;)
 
De Tank ziet er mooi en rustig uit voor de alg aangroei zou ik slakken zoals de Turrita en de Zebra slak nemen die kunnen zich niet voortplanten en worden dus geen plaag en eten je alg.
6 tot 10 werkt goed en ziet leuk uit in de bak.
Ze eten ook geen levende planten bijvoorbeeld.
Ik zou niet gaan rotzooien met CO2 voor je planten (meer alg) die gaan echt wel goed groeien met je licht en de uitwerpselen van je vissen en je slakken dan. Niet te proper zijn.
Ga ook geen vloeistoffen toevoegen voor welke reden dan ook, kraanwater en een ingewerkt filter werkt het beste.
Je JUWEL filter is goed lekker uit wringer/spoelen onder de koude kraan en weer terug.
Je tank ziet nu al goed uit. Koop wat Tetras erbij?
 
Hi tdiepe, welkom op t forum.
Bedankt voor de tips :thumbs:
 
Ik zou niet gaan rotzooien met CO2 voor je planten (meer alg) die gaan echt wel goed groeien met je licht en de uitwerpselen van je vissen en je slakken dan. Niet te proper zijn.
Ga ook geen vloeistoffen toevoegen voor welke reden dan ook, kraanwater en een ingewerkt filter werkt het beste.
Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt?
 
Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt?

Jij denkt dat Algen toegevoegd CO2 negeert?
Daarbij krijgt het ook nog opgelost CO2 van de uitwerpselen van de eventuele vissen in het water voila.
Je planten kunnen in no time onder het alg zitten.
Persoonlijk vind ik het jammer want een goed ingedraaide aquarium heeft geen toevoegingen nodig, en het gaat eigenlijk vanzelf.
 
Jij denkt dat Algen toegevoegd CO2 negeert?
Daarbij krijgt het ook nog opgelost CO2 van de uitwerpselen van de eventuele vissen in het water voila.
Je planten kunnen in no time onder het alg zitten.
Persoonlijk vind ik het jammer want een goed ingedraaide aquarium heeft geen toevoegingen nodig, en het gaat eigenlijk vanzelf.
Kijk maar even goed rond hier naar prachtige aquaria zonder een spoortje alg waar toch een heleboel CO2 ingepompt word.
Planten hebben CO2 nodig, sommige planten meer dan anderen.
Naast CO2 hebben planten voeding nodig.
Ik zeg niet dat een aquarium zonder CO2 en plantenvoeding onmogelijk is, maar voor veel planten zul je het toch zonder niet redden.
Gewoon iets roepen zonder dat je dat kunt onderbouwen is niet handig, zeker niet op een forum zoals deze waar veel mensen rondlopen die enorm veel kennis en ervaring hebben, vooral op het gebied van plantenbakken.
 
Kijk maar even goed rond hier naar prachtige aquaria zonder een spoortje alg waar toch een heleboel CO2 ingepompt word.
Planten hebben CO2 nodig, sommige planten meer dan anderen.
Naast CO2 hebben planten voeding nodig.
Ik zeg niet dat een aquarium zonder CO2 en plantenvoeding onmogelijk is, maar voor veel planten zul je het toch zonder niet redden.
Gewoon iets roepen zonder dat je dat kunt onderbouwen is niet handig, zeker niet op een forum zoals deze waar veel mensen rondlopen die enorm veel kennis en ervaring hebben, vooral op het gebied van plantenbakken.


Nu ga je mij vertellen alsof ik dat heb ontkend, we hebben het daar niet over gehad.
Het ging over dat CO2 met vissen erin iets overbodigs was.
En deze uitleg over een planten bak is een geheel andere hobby.
En ja planten bakken krijgen ook Algen maar gaan niet op de foto.
En het is einde gesprek met je. Je bent niet echt aardig.
 
En hoezo niet?

Mij is altijd geleerd dat je ze het beste in een emmer even (dus 1 a 2 keer knijpt) schoonmaakt om zo de bacteriën te behouden in je filter.

Ga je alles onder de kraan spoelen en dergelijke verlies je toch al je bacteriën :s Of bijna alle of ben ik nu gek aan het worden :s
 
Mij is altijd geleerd dat je ze het beste in een emmer even (dus 1 a 2 keer knijpt) schoonmaakt om zo de bacteriën te behouden in je filter.

Ga je alles onder de kraan spoelen en dergelijke verlies je toch al je bacteriën :s Of bijna alle of ben ik nu gek aan het worden :s
Uitknijpen in aquariumwater zoals je al altijd hebt gedaan Fuubs
 
Euh.. boys. Zullen we dit niet in mijn fotoalbum doen?
 
De nieuwe plantjes groeien goed. De ancistrus eet ook de kleine echinodorus soort, ondanks 5 dagen achtereen komkommer of brocolli. Een aantal nieuwe plantjes toegevoegd. Foto met de tablet:

20180317_180630.jpg
 
Hele mooie bak!
En een geweldige hond! :smitten:
Wij hebben een Berner Sennen pup van 6 maanden. Word ook nog wel een stukje groter dan een gemiddelde hond. :D
 
En een geweldige hond! :smitten:
Wij hebben een Berner Sennen pup van 6 maanden. Word ook nog wel een stukje groter dan een gemiddelde hond. :D


Kan ik daar ergens een foto van vinden op aquaforum? ;) Super toffe honden!
 

Terug
Bovenaan