Wat is er nieuw

Gaan garnalen samen met met mijn vissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sessa
  • Startdatum Startdatum
S

sessa

Guest
��n goedemorgen, ik heb nu sinds een maand of twee een mooie nieuw aquarium van 200 liter.Ik heb hier de volgende vissen in zitten:
Black molly 5x
Sluiergup 3x
Vuurneon 3x
Rode gup 5x
Glasmeerval 3x
Corydoras 2x

Wie zou mij kunnen vertellen welke en of er �berhaupt een soort garnalen en welke soort slakken er beste bij kunnen?

Alvast bedankt 🙂

Je hebt niet echt hele grote vissen dus er zou best een garnaal bij kunnen.
De Waaierhand is een vrij grote garnaal en verder zijn er heel veel soorten die kleiner blijven.
Ik ken je waterwaarden niet en daar moet je het denk ik wel wat op afstemmen.
Kijk anders eens op Rendoshrimps om je te ori�nteren.
Wel moet je er rekening mee houden dat de jonge garnalen grotendeels zullen worden opgegeten.

Ik zou eerst eens beginnen met het op orde brengen van dit huidige bestand en daarna pas aan uitbreiding gaan denken. Ben je bereid daar iets aan te doen?
Ik zie namelijk scholenvisjes in te kleine aantallen, ongunstige combinaties, soortjes die een specifieke verzorging nodig hebben.

~ Ivo

De schooltjes gaan inderdaad nog uitgebreid worden. Bedankt voor de info beide 🙂

Mascha&Ivo zei:
Ik zou eerst eens beginnen met het op orde brengen van dit huidige bestand en daarna pas aan uitbreiding gaan denken. Ben je bereid daar iets aan te doen?
Ik zie namelijk scholenvisjes in te kleine aantallen, ongunstige combinaties, soortjes die een specifieke verzorging nodig hebben.

~ Ivo

Tja op de aantallen had ik niet zo gelet.
Ik dacht dat doet Ivo wel 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan