Gaan soorten garnalen samen?


berk

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2020
Berichten
215
Leeftijd
19
Locatie
Eefde
Dat is mijn vraag eigenlijk ;-)
Gaan soorten als citroen, blue dream ,white pearl red rili gewoon samen?
 
Dat kan, maar ze kunnen allemaal met elkaar kruisen wat een lelijk nageslacht gaat opleveren.
 
Dat kan prima, ik zelf heb alle kleuren garnalen en geen last van lelijk nageslacht! Ik heb een kruising gekregen tussen rood en blue jelly, zo gaaf. Ook heb een een groene tijger, gele rili, blue carbon, black carbon enz. gekregen. Ik heb zelf ergens een paarse garnaal. Ik ben gewoon met wit, geel, groen, blauw, lichtblauw, oranje, roodrili begonnen. De rest is er vanzelf gekomen! Geen last van buine (wildkleur) nakomelingen!
 
Ik zou dat niet doen want zoals Ton al opmerkt gaan ze kruisen en dan ben je veelal de mooie kleur kwijt en krijg je een bepaalde mix.
Wat wel kan is wat Caridina s bij de Neo s zetten maar dan wel oppassen dat de Neo s niet qua aantal de overhand gaan krijgen. Beter is het denk ik om het bij 1 mooie soort te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: berk
Hoeveel garnalen van 1 groep is eigenlijk de richtlijn... Een stuk of 15/20?
En vermenigvuldigen ze zich snel?
 
Minimaal 10 eigenlijk en iets meer is altijd goed. Het hangt ook van de soort af hoe snel ze jongen krijgen want de Caridina s vermenigvuldigen zich langzamer dan de Neo s.
 
Geen ervaring mee maar had deze site gevonden met welke soorten kunnen kruisen. Wil zelf ook 2 of 3 kleuren door elkaar gaan houden maar zonder het oog op kweken. Alleen mochten het teveel garnalen worden wil ik ze wel kwijt kunnen en ben weer iemand die wel een hoge klasse garnaal wil hebben zonde dus als er allemaal doorzichtige garnalen tussen komen.
 

Terug
Bovenaan