Wat is er nieuw

Gaat deze plant het nog redden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SamOver
  • Startdatum Startdatum
S

SamOver

Guest
Hallo allemaal!
Ik heb deze plant al een tijdje in mijn aquarium maar hij heeft het nooit echt goed gedaan. Denken jullie dat deze er nog bovenop komt?

562254_0_82_20140221_122618.jpg

Sorry maar de foto is met mijn mobiel genomen.
Bedankt voor alle reacties!

Onderste blaadjes zijn dood aan het gaan maar er loopt wel een worteltje naar beneden. Ik vermoed dat je voeding tekort komt en wellicht ook te weinig licht, waardoor de onderste bladeren afsterven.

Even toppen en de overtollige stengel weggooien, en kijken wat je kunt doen aan het ''gebrek'' 😉

Ik denk dat het komt door te weinig licht, er drijft namelijk een grote plant boven 🙂
Ik voeg nu easy life profito toe. De bladeren die je nu ziet zijn ook de enige bladeren op de plant. Kan het ook zijn dat hij op een verkeerde plek staat? (aangezien er een grote plant boven drijft die ik liever daar wil laten drijven)Zou je hem nog kunnen verplaatsen? Of is de kans dan nog kleiner dat hij het overleeft?

Als hij onder die plant staat, dan doe je er zeker goed aan om hem nog te verplaatsen ja 😉 zet hem in het spreekwoordelijke zonnetje en grote kans dat hij het gelijk een stuk beter gaat doen! 😀

Ik ga het proberen. Bedankt!

Dit is een moerasplant, die haalt veel van zijn voedingsstoffen uit de bodem. Steek eens een bolletje klei bij de wortels, deze zijn in de aquariumzaak wel te koop.

Je hebt geen voedingsbodem denk ik?

Ik heb er al een kleibolletje zitten, maar toch bedankt voor het meedenken!

Die zijn na een tijdje ook uitgeput he! 😛

Ik vermoedt ook een voedingstekort. Dit kun je wellicht oplossen en zorgen voor voldoende licht.
Suc6.

De plant lijkt mij zeker nog niet stervende, maar helaas ook niet in blakende gezondheid.

Ik heb pas het advies gekregen om bij grotere of snel groeiende planten m��r dan ��n kleibolletje te steken, dat advies geef ik graag aan je door. Alle water- en moerasplanten nemen (ook) voeding uit het water op, dus vloeibare plantenvoeding zou ook verbetering kunnen brengen, en is bovendien goed voor al je andere planten.
Daarnaast hebben stengelplanten als deze vaak behoefte aan vrij veel licht, dus de tip hem in het zonnetje te zetten onderschrijf ik.

Succes ermee!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan