Wat is er nieuw

gaatjes in planten

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Iemand enig idee hoe dit komt?
Alleen bij deze plant.
123236_0_82_20150317_205250.jpg

:S

Twee reden:

1. Plant komt voedingsstoffen tekort, dan lost het plant de bladeren op om nieuwe bladeren aan te kunnen maken.
Welke voedingsstoffen krijgen de planten? Daarnaast zou ik eens proberen om de verlichtingsuren te verkorten tot circa 9 uurtjes per dag. Minder licht betekent minder voedingsstoffen gebruik.

2.De vissen krijgen te weinig groenvoer. Dan beginnen ze ook vaak aan planten te knabbelen.

De vissen zijn het niet. En ik geef dagelijks carbo en weekelijks profito.

Check Nitraat / Fosfaat even.
Dat zit namelijk niet in Profito

Heb je L nummers in de bak of een Ancistrus??
Ik heb hetzelfde gehad en het lijkt er wel heel erg veel op. Dat doen ze dan ook voornamelijk in de nacht.
Hoelang heb je deze plant erin staan??

Ik ben daar strx bij LFS geweest en hij verdenkt mijn siamese algeneter goud van de schade.De plant al zeker een jaar in de bak volgens mij.

Een plant in het aquarium van mijn vader heeft hij hetzelfde probleem. Alle planten groeien als kool, behalve deze:

361489_0_82_img_0207.jpg

De plant is enkele dagen terug aangeschaft bij de Siervis in Neerpelt, Belgi�. In de winkel zag de plant er goed uit maar zie hier dus het resultaat na enkele dagen in het aquarium. We zijn bang dat het aquarium nu besmet is en dat er meer planten deze gaten zullen krijgen. Iemand ervaring of tips hoe we dit het beste kunnen oplossen? Kan de plant zich herstellen of zullen we hem er zo snel mogelijk uithalen?

Alvast bedankt!

Vertel eens wat over de vissen die er allemaal in zitten?

Het lijkt me dat de vissen geen probleem vormen, het gaat namelijk om Black Molly's, Titteya's, kardinaaltetra's en een klein blijvend L nummer (geen idee welke precies).

Ziet eruit als je l-nummertje trek heeft in groenvoer.

Aurora zei:
Ziet eruit als je l-nummertje trek heeft in groenvoer.
Precies waar ik heen wilde. Typische gaten zijn het.

~ Ivo

oke bedankt, gelukkig waarschijnlijk dan geen schadelijke bacterie of virus ofzo. Heeft een L nummer dan voorkeur voor dit soort planten? Voorheen deed hij dit namelijk nooit!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan