Garnaal ineens andere kleur? Wat krijgen we nu!


Myrrob

Active member
Lid geworden
23 oktober 2016
Berichten
25
Locatie
Zuiden van het kikkerland
Ze hebben ons weer eens verrast.. Onze waaierhand garnaal is ineens oranje geworden! Heeft iemand een idee waar we mee te maken hebben?

Groetjes van Myr en Rob

20161027_193557.jpg
 
Na hun vervelling kunnen sommige kreeftachtigen anders kleuren. Mogelijk is dat het.
 
Dat wist ik niet dat dat bij waaierhandgarnalen zo kon veranderen.
En ik wist ook niet dat die garnalen en kikkers even groot waren :D

Weer wat geleerd!
 
Deze kikker is echt mega groot vergeleken onze ander kikkertje. Denk wel vier keer zo groot. Die garnalen zijn toch ook wel zo,n 4 a 5 cm, best flink. Hihi. Die kikker is dus ook best groot!
 
zolang ze zwemvliezen hebben (wat die op de foto heeft), heb je de dwerg soort... of was het nou andersom?
 
Volgensmij is dat de dwerg soort en kan de waaierhand nog wel wat groter worden ;) .
 
Dat is de dwerg inderdaad en ik heb er 6 met 1 Betta. Echter gingen ze toen ze groter werden de Betta bijten in de vinnen dus die was gehavend en ik heb hem bij de DKK weggehaald.
Vooral met het voeren was het soms oorlog.
 
Klopt dwergklauw hebben tussen de klauwtjes voor en achter vliezen.

Makes sense, anders komen die kleine monstertjes niet vooruit

Wordt de waaierhand echt zoveel groter?

Het voeren gaat prima, ik geef ze van alles wat en voer de kikkers apart met een pincet.
 
Ik geef de DKK 3x per week levend voer of Reptofrog van Tetra (in een petrischaaltje)
 
Oei! Ik geef ze iedere dag wat ontdooide muggenlarven met een pincet. Hoop dat ik ze niet overvoed.
 
Die waaierhand kan toch wel dik 10 cm groot worden, mannetjes zouden wat groter worden dan vrouwtjes. Het zijn, naar mijn ervaring, geen snelle groeiers. Ik heb er zelf 4 in verschillende formaten en kleuren. De mannen zouden ook wat feller gekleurd zijn. Ze zijn ook wat feller gekleurd vlak na de vervelling. tegen de volgende vervelling worden ze vaak terug iets grauwer van kleur. Ze houden wel van het gezelschap van soortgenoten, dus als je er maar 1 hebt zou je er bij kunnen kopen, dat is als het bestand en het formaat van het aquarium het toelaat natuurlijk.
 
Ja ze waren eerst gewoon grijs en bijna doorzichtig.. Schrok me rot dat we dit zagen! En we hebben 4 garnalen in de bak :)
 
Oei! Ik geef ze iedere dag wat ontdooide muggenlarven met een pincet. Hoop dat ik ze niet overvoed.


Miss Poodle van het AF heeft ze ook en die heeft me gewaarschuwd om op te passen voor teveel voeren want als ze te dik worden kunnen ze moeite krijgen met het luchthappen (het opstijgen daarvoor dus).
 
degene waar het hier over ging?
hoe lang heb je die beestjes?
 
Bedoel je een garnaal of de kikkertjes waar we het over hadden Rob??
 
De garnaal.. Van ene op andere moment. Zo raar! We hadden ze 2 weken..

Gr Myr en Rob
 
Het is toch niet de lege vel van die garnaal die verveld is dat je gevonden hebt, dat kan wel eens schrikken zijn.
Anders waarschijnlijk een vervellingsprobleem, inderdaad. Bij verandering van waterwaardes doet de garnalen wel eens sneller vervellen, dat kan dan wel eens fout gaan.
http://www.garnalenforum.be/viewtopic.php?f=77&t=157
 
Nee hoor, was echt de garnaal zelf.. Dankjewel babysnake. Hebben niets aan de waterwaardes gedaan, hopen dat onze andere waaierhand het wel houdt!
 

Terug
Bovenaan