Wat is er nieuw

Garnaal overleden gevonden met wond.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bartholomeus
  • Startdatum Startdatum
B

Bartholomeus

Guest
Goeiemorgen,

vanmorgen vond ik een garnaaltje dood in mijn aquarium. Doodsoorzaak probeer ik te achterhalen, zo heb ik ze nog nooit gevonden.
Of in ieder geval zou ik willen weten wat dat is op de foto, het lijkt wel een wond ofzo, hebben jullie een idee?

Heb sidthi's in het aquarium, maar kan niet geloven dat die deze wond hebben veroorzaakt.
Bijtwond, brandwond, onsteking, kan een parasiet/worm dit veroorzaken?

1602838422238.png

Zover ik lees ook niet erg waarschijnlijk en al helemaal niet bij grote garnalen. Mocht het zijn omdat er te weinig dierlijk voer is dan zou ik denken dat de vis de garnaal wel zou oppeuzelen toch?

Zal eens de etiketten er op na lezen of er wel dierlijk voer in de korrels / tabs zitten.

Dus die foto toont een bijtwond (aangevreten)?

Ja dat ziet er overduidelijk uit als een bijtwond, kan ook zijn dat je ongedierte in je bak heb (libellelarven bijv.) als je recentelijk nieuwe planten heb toegevoegd of levend voer gegeven hebt

Geloof niet dat het aan het voer zal liggen. Voer namelijk gevarieerd Bassleer voer en aventoe een tab/chip speciaal voor de bodembewoners.
Alle bevatten vis en bijproducten. Heb wel eens Mysis gegeven als diepvriesvoer, maar daar wordt zowat niets van gegeten. Kan het na een half uurtje onaangetast weer opzuigen.

Planten zitten er al een tijdje in (8 weken de laatste toegevoegd) en levend voer geeft ik ze niet.

Dan kan het haast niet anders zijn dat het toch een Sidthi is geweest.

Thnx voor het meedenken 🙂

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan