Wat is er nieuw

garnaal vs alternanthera cardinalis

Blikje

Well-known member
Lid geworden
1 november 2013
Ik heb sinds 4 dagen dit plantje in mijn aquarium. De garnalen zitten er al langer in. Ik heb los van mijn Anatome Helena's geen slakken die er van eten. De Helena's heb ik ook niet op de plant gezien. Wel zie ik steeds de garnalen op deze plant. Je ziet dan dat ze heel agressief de bladeren kapot trekken. Ik heb geen idee of ze dit nu eten of niet, maar ik zie wel kleine rode planten deeltjes door de bak drijven.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen?

uqBk990iqRHVmV0q0EFB29T9Tpw_oVoP.jpeg

Plantje er uit halen.

Soms eten garnalen van de planten. Ze zijn ook gek op bepaalde drijvers en bv watervorkje.
Ik heb bij mn citroenen ook veel garnalen die ervan eten en laat dit maar toe als ze de behoefte hebben. Wel er zeker van zijn dat het plantje gifvrij is hoor en anders eerst enkele dagen deze in een emmer weken.
Kun je beter altijd doen bij garnalen.

Maar als ik het goed begrijp, is het plantje exit? Dat zou ik heel jammer vinden. Komt dit omdat de plant rood is?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2O9qUuKgVWA&list=UUaVFURPsuCshjnFyz06VbXA&feature=share[/video]

En als je de beschadigde bladeren weghaalt dan beginnen ze gewoon de gezonde bladeren te slopen?

Het plantje staat er net 4 dagen in en tot gisteren zag ik geen beschadiging. Ik ga er vanuit dat de plant verder gezond is. Ik heb nu even als tijdelijke oplossing een stuk komkommer in de bak gegooid en de garnalen vlogen erop af! 🙂 Ik las dat als ze groente tekort komen, dat ze dan aan de planten kunnen beginnen. Ik heb ze destijds genomen, omdat ik veel alg had, maar die zijn nu al even weg dus tsjah dan maar een alternatief 😉

Misschien verstandig om algentabletten te kopen? Iemand ervaring mee? Ik dacht dat garnalen gewoon met de normale voeding mee aten (Doen ze ook).

Nog even wat anders.. Komt het nog goed met de plant? Of moet ik een vervanger gaan zoeken 😛

UBqcP8LSrMKambC-Xqwcu-c6opKNZda_.jpeg

Ik voer mijn garnaaltjes (japonica's) af en toe wel groenvoer omdat ze dat toch wel nodig hebben (en bij mij ook geen alg meer), al eten ze in principe alles wat eetbaar is.
Je kunt gewoon wat verse groente geven of kant-en-klaar tabletten, alg of whatever.. ik geef ze wel eens dit soort voer..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/7210:c:30_314/voeding/apo-voer/csf-garnalenvoer-wildlife-mix-10-gram/

Of andere merken plantaardige garnalenvoer.

Edit: Ik zou de beschadigde blaadjes eraf halen, de komende dagen wat groenvoer gaan aanbieden en kijken of ze het plantje met rust laten..

Je kan ze prima algentabletten geven of met Spirulina.
Ook zijn ze gek op een stukje komkommer of een peultje of bloemkool.
Wel licht gekookt hoor. Doperwt vinden ze ook wel lekker. verder zou ik garnalenvoer geven aan ze.
Ook een blaadje spinazie of walnootblad vinden ze lekker en natuurlijk Catappablad.
Kijk anders eens op Crustahobby.nl voor meer info.

De plant zal best wel weer nieuwe blaadjes gaan aanmaken dus die is niet direct exit denk ik hoor.

jessicapilon zei:
(..) en natuurlijk Catappablad.
Goeie tip inderdaad.. zo'n blad eten ze tot op de nerf op.. ben dan ook blij dat ik er meteen 100 gekocht had 😛

Bedankt voor de reakties!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan