jessicapilon zei:
Tja maar nu wilde die winkelier graag wat verkopen en dat krijg je dit soort advies. Natuurlijk eten ze ook wel wat alg maar je kunt beter de oorzaak bestrijden ja.
Ik verwacht van een gemiddelde verkoper ook niet dat ze de oorzaak van alg weten.
Denk dat je dat van een gemiddelde verkoper wel mag verwachten. Het is namelijk geen hogere wiskunde. Om dan meteen maar een slak aan te bevelen en duurdere garnalen om dit op te lossen laat zien wat voor een winkel je bent binnengelopen.
Zei in mijn lfs ook, heb last van alg. Kreeg als vraag wat de waterwaarden waren, hoe oude de lampen waren en hoe lang ik doe verlichten. Dat is het antwoord wat ik in een winkel verwacht.
Dit krijg je natuurlijk niet in een Hornbach of Pets Place maar de verkopers in die winkels schaal ik dan ook ver onder de gemiddelde verkoper. Naar mijn mening zijn ze er in die winkels, hoe goed sommigen het ook bedoelen, meer op uit om te verkopen.
Nu heeft niet iedereen de keuze uit een lfs in de buurt, maar mijn punt is, mocht je dit wel hebben, zou ik mijn keuze uitbreiden.
Edit na je antwoord gelezen te hebben:
Water testen is in de meeste winkels gratis. Let wel, viswinkels, niet bouwmarkten.
Hier 15 euro voor vragen vind ik pure schande.
12.5 uur licht is veel te veel. Zou eens naar 8 - 9 uur gaan.
Je bak staat voor het raam, als je het licht aanhebt van 10-22 uur, heb je van 7 uur al licht van buiten. Dan heb je dus 15 uur verlicht.
Misschien een optie om een zwart vel papier achter de bak te plakken als je per se wil dat ie daar blijft staan. Zal voor de vissen ook wat prettiger zijn.