Wat is er nieuw

Garnalen aanschaffen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mndy
  • Startdatum Startdatum
M

Mndy

Guest
In mijn Lido 120 zou ik graag een groepje garnalen willen houden. Te beginnen met 10 - 20 stuks.

Ik heb al een beetje rond zitten neuzen en de white pearl, blue pearl en blue fairy spreken mij het meeste aan.
Maaarrrr, zijn deze garnalen ook wel geschikt in mijn bak of zitten en geen andere addertjes onder het gras. Zijn ze bijvoorbeeld niet ontzettend doorgefokt?
Voor zover ik heb begrepen zijn het alle drie kweek varianten, vandaar.

De medebewoners worden zijn:
3x honinggoerami
20x boraras brigittae
11x corydoras pygmaeus
x aantal toren- poel- en posthoornslakken

Waterwaardes (vorige week gemeten)
pH 7,5
gH 8
kH 5
no2 0
no3 <10
po4 0,5 - 1
fe 0 - 0,1
cu 0

Waar moet ik verder op letten? Ik heb al javamos in het aquarium, en ik wil een mosbol aanschaffen. Over de pvc buis van het bioloog ligt nu een stuk horregaas gespannen en er is een plantenpotje overheen geschoven. Is dit voldoende voor garnalen, of kan ik het beter afdekken met een stuk panty?

Horrengaas kunnen de kleinsten wel door heen.
Maar garnalen in een bioloog lijkt me niet zo'n probleem. Gewoon af en toe er uit vissen toch 😉
Geen ervaring/verstand van de soorten die jij noemt, sorry 🙂
Maar lijkt mij wel goed te kunnen hoor.
Doorgefokte garnalen heb je niet echt. Wel kan het zijn dat als je ze al wat langer hebt dat de kleur minder wordt, dit is kwestie van selecteren.

zijn allemaal kweekvarianten van de vuurgarnaal dacht ik
dus hebben sterk dezelfde eisen

let wel op dat ze onderling gaan kruisen en je zo geen raszuivere garnalen krijgt
de kleuren zullen dus niet zo mooi blijven

Het is ook de bedoeling om maar 1 soort te nemen. Maar welke ben ik nog niet helemaal over uit.
Was is eigeblijk een normale prijs voor deze garnalen?

de prijs verschilt enorm! Kijk eens op rendo shrimps (duitsland), ben zelf van plan mijn garnalen daar te kopen, stuk goedkoper dan hier in nederland, zelfs met de verzendkosten.

Ik heb even op marktplaats gezocht voor deze soorten, maar als ik een groepje van 20 wil dan ben ik al gauw �70 kwijt! Zo veel hebben mijn vissen niet eens gekost 😱
Zal vanavond eens kijken! En van de week ook even navraag doen bij de dierenwinkel.

Het scheelt wel dat als het goed is ze ook goed kweken, dus kun je ook weer wat verkopen.... 😉

Jones op het forum heeft ook Blue Fariy's en volgens mij heeft ze er ondertussen zoveel dat er wel een klein groepje weg zou kunnen. Misschien eens even contact met haar opnemen?

~ Ivo

Ik kan er wel wat missen hoor, als je het de moeite vindt om vanaf Gouda hierheen te komen 🙂

Of je zaterdag naar de Beurs komt?

Dat kan ook.

Heb je een bak waar je uitgeselecteerde garnalen in kan doen of iemand waar je ze aan kan weggeven? Blue Fairy's overerven nog niet erg stabiel (mijn groep niet in ieder geval) dus selecteren is wel nodig om mooie blauwe garnaaltjes te houden en/of ze steeds blauwer te krijgen.

De discus beurs? Helaas moet ik zaterdag werken.. Zondag ben ik wel vrij.
Maar anders wil ik ook graag die mooie goudvissenopvang en klauwkikkers zien hoor 😀

Ik heb een Aqua 40 extra staan, die is nu aan het indraaien. Die ga ik voor de kweek en evt. quarantaine houden.
Misschien kan ik even een babbeltje maken met de dierenwinkel om de minder mooie fairy's kwijt te kunnen.
Ik stuur je even een PM Jones 😉

Ik had vuurgarnalen bij honing gourami's en die honing gouramis' lieten ze niet met rust helaas 🙁
Het koppeltje heb ik toen ergens anders ondergebracht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan