garnalen alleen in de drijfplanten


N

nick_vis

Guest
halloo,

ik heb deze week een elftal citroentjes gekocht
maar ik zie ze niet
ze zitten alleen maar in de drijfplanten :S
of hoog, zoals bovenop de verwarming
of op de uitstroom en kabel van het filter
zo hoog mogelijk en dicht mogelijk bij het opp.
heb er al voer in gedaan, groente, catappa, algentablet
maar ze blijven waar ze zitten :(
ze zitten vooral, acht van de elf, bovenop de riccia
als ik dat verplaats springen ze (op het droge) tegen mn hand op en vliegen ze in het rond
tien seconden later zitten ze weer op hun plek

info:
-het aquarium is 60 cm en draait al 7 maanden
-ik heb een aquaflow binnenfilter en filter over filterwatten
-de vissen:
~4 otocinclus
~6 corydoras pychmaeus
~5 vuurtetra
~3 blue moscow guppen

de guppen heb ik bij dezelfde kweker vandaan en zaten in dezelfde bak als de garnalen

de tetras kunnen het ook niet zijn,
eerst zaten er rili's in de bak (nu verkocht) en deden nooit een vlieg kwaad

wat kan het zijn?

groetjes nick
 
Ik heb de ervaring ook met garnaaltjes dat ze vaak graag hoog zitten. vooral in de Riccia. Vertonen de vissen geen vreemd gedrag??
Ook hier zitten ze graag op de filter of op het bruissteentje. Ik zou het rustig even aanzien en als ze honger hebben gaan ze echt wel eten neem ik aan hoor. Er zijn toch geen dode gevallen??

Als de vissen ze met rust laten zou ik het dus even rustig aanzien. Ze kunnen wel even zonder eten hoor.

Ik denk dat je wel een vrij drukke bezetiing hebt als je de vissen gaat optellen wat betreft lengte. En dan nog 11 garnalen erbij. Druk bakje hoor.
 
foto's

het aquarium:
999621_0_82_065.jpg


en hier zitten de garnalen:
171362_0_82_018.jpg
 
je ziet ze nu alleen niet door het licht maar er zitten er in de hele bos acht
 
de vissen vertonen geen vreemd gedrag
het bakje is misschien wat overbevolkt maar het is echt totaal niet druk
de oto's en corry's zie je bijna niet dus eigenlijk alleen de tetra's en de guppen
de bak is ook heel goed in balans, ik heb ook nog nooit uitval gehad of een ziekte
alleen een enkel visje aan ouderdom

er zijn nog geen garnaaltjes dood, wel 1 met een eivlek dus das een goed teken :)
 
Geen zorgen maken denk ik. Garnalen zitten gewoon graag in riccia te prutsen.
Bij mij zitten de garnalen ook vaak in het mos bovenaan de achterwand. Een andere topplek voor hen is de uitsroom, dat vinden ze ook heel leuk! :)
 
Zet er nou meer groen in.
De ruimte is te open.
Vooral rechts,is een open ruimte.
Met een bos Hoornblad of Cabomba ,gaan ze daar in zitten.
 
Ik heb nog heel veel mos
Daar zat alleen draadalg in, dus heb ik het in een doos gedaan
Er komt nog nieuwe mos en daar nog een javavaren
Alleen moet ik van m'n moeder eerst nog sparen

Ik zal wel vast stekjes uit de crystal bak erin zetten
Die is helemaal volgegroeid ;)
 
Geen goed plan om planten uit je crystalblack bak in de andere garnalenbak te doen, je brengt dan 2 verschillende bacterieculturen samen wat kan leiden naar totale sterfte van je garnalen (is hier ook gebeurd met mijn vuurgarnalen) en gebeurd wel vaker dat daardoor de boel sterft.
 
Is een javavaren trouwens ook goed voor rechts?
Of moet het fijnbladerig zijn?
 
Yvonne53 zei:
Geen goed plan om planten uit je crystalblack bak in de andere garnalenbak te doen, je brengt dan 2 verschillende bacterieculturen samen wat kan leiden naar totale sterfte van je garnalen (is hier ook gebeurd met mijn vuurgarnalen) en gebeurd wel vaker dat daardoor de boel sterft.

Dit is echt nieuw voor me!
Was het geen nieuw plantje uit de winkel met slakkengif Yvonne?
 
Nee we hadden de bak gevuld met javamos uit een andere garnalenbak. Je hoort het overigens wel vaker dat er op schijnbaar onverklaarbare wijze groepen omvallen en het heel vaak te herleiden is naar bacteriecultuurbotsing (vast geen abn :p)
 
Tot nu toe wist ik dat bacterie verhaal en omvallende groepen alleen in combinatie met het samenvoegen van verschillende groepen garnalen uit de cantonensis familie.
 

Terug
Bovenaan