Wat is er nieuw

Garnalen Aquarium 30 liter van Zoobaby2310

Zoobaby2310

Member
Lid geworden
17 januari 2017
Leeftijd
33
Hallo allemaal!

Het garnalen virus is hier ook aanwezig mede door dit forum🙂
IMG_1244.JPG

Na een paar weekjes indraaien was het eindelijk zo ver!
Een groepje van 28 blauw/zwart vuurtjes opgehaald 🙂
IMG_1263.JPG
IMG_1266.JPG
IMG_1272.JPG

Helaas zie je de garnaaltjes wat slecht op de donkere bodem(ja dat had ik kunnen weten😳)
Om deze reden besloten een 20 tal crystal blacks er bij te doen, deze waren/zijn op kraanwater en normale bodem gekweekt:thumbs:.

IMG_1286.JPG
IMG_1289.JPG
IMG_1290.JPG
IMG_1293.JPG

Mochten jullie nog tips hebben zijn die altijd welkom :thumbs:

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben er net achter gekomen dat ik een zwanger vrouw heb mee gekregen 🙂

IMG_1297.JPG

Mooie garnalen hoor.
Je zou nog iets tegen de achterkant kunnen doen zodat je de muur niet ziet bv en volgens mij is dat grasachtige plantje rechts achterin naast de Vallisneria geen aquariumplantje.

Helaas zie je de garnaaltjes wat slecht op de donkere bodem(ja dat had ik kunnen weten😳)
Om deze reden besloten een 20 tal crystal blacks er bij te doen, deze waren/zijn op kraanwater en normale bodem gekweekt:thumbs:.

Dat soort dingen zou mij ook kunnen overkomen... Maar bak ziet er leuk uit! Mooi dat je al zwangere garnalen hebt!

Mooie garnalen hoor.
Je zou nog iets tegen de achterkant kunnen doen zodat je de muur niet ziet bv en volgens mij is dat grasachtige plantje rechts achterin naast de Vallisneria geen aquariumplantje.

Geen aquariumplantje? hij doet het juist hartstikke das wel vreemd dan toch?

Ik heb de garnalen voor het eerst courgette gegeven 🙂

IMG_1303.JPG
IMG_1305.JPG
IMG_1308.JPG

Ze waren er geloof ik wel blij mee 🙂

Ik ga aankomende vrijdag tot maandag weg, nu vroeg ik me af wat te doen met voeren? Is het catappa blad wat er in ligt voldoende?

Ja hoor want ik voer vaak ook maar 2x per week. Als je donderdagavond wat voert dan komen ze het weekend wel door.

Als dat zo is ben ik mis natuurlijk maar lijkt er wel verdacht veel op,heb je een betere foto? of vergelijk zelf even met Ophiopogon japonicus.

Ik heb eventjes gekeken en vergeleken maar inderdaad het lijkt er heel erg op.. Dat word het plantje verwijderen na het weekend als ik tijd heb of moet het direct?
Hier nog wat foto's van het plantje:
IMG_1354.JPG
IMG_1355.JPG

Het is weer tijd voor een kleine update 🙂

Voor het eerst baby's!!!!:thumbs:

IMG_1494.JPG
IMG_1505.JPG
IMG_1405.JPG
IMG_1391.JPG

IMG_1388.JPG

Ik dacht het is weer eens tijd voor een foto update:foto:

IMG_2369.JPG
IMG_2395.JPG
IMG_2396.JPG
IMG_2397.JPG
IMG_2399.JPG

Leuk bakje, denk dat je heel blije garnalen hebt! En helemaal leuk dat je een zwangere had meegekregen en meteen jonkies hebt!

Pas op met metalen vorkjes in je bak bij garnalen. Dat kan verkeerd aflopen als die te lang in je bakje staat of als je die vergeet. Zelf gebruik ik normaliter een lange sateprikker hiervoor.

Ja het garnalen virus is heel leuk en verslavend 🙂

Ik kan ook melden dat ik een baby Corydoras Habrosus heb gespot !!!:smitten:(zijn geen top foto's maar hij/zij is ook zo klein)

IMG_2554.JPG
IMG_2557.JPG

Leuk zo n kleintje zeg. Als je naar de bodem kijkt dan zie je al wel dat deze inderdaad erg klein is.

Wat een schattig baby visje! Hoop dat hij groot en gezond wordt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan