Wat is er nieuw

garnalen aquarium starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yokie992
  • Startdatum Startdatum
Y

Yokie992

Guest
goedemiddag,

ik wil graag naast mijn gewone aquarium een garnalen aquarium starten, nou heb ik in mijn gewone aquarium al vuurgarnalen zitten en wil ik dus graag een ander soort voor in het andere aquarium.
nou heb ik al naar een paar opties gekeken

- citroen/blauw/groene garnalen maar die blijken heel moeilijk bij te houden zijn in de voortplanting ivm met kleurverlies
- bijengarnaal lastig te vinden voor mij erg onbekend
- crystal red/black moeiijk volgens mij o de gradatie goed te houden en om te kweken ivm waterwaardes

heeft iemand nog suggesties of tips voor mij?

Je moet bij alle soorten wel selecteren als je echt mooie nakomelingen wil houden.
Ik heb hier de Bijtjes ook en op gewoon leiding water.
Er zijn vele leuke garnalen die je prima op leidingwater kunt houden zoals de Citroenen of de Bijtjes.
ook de Rilli is een leuke garnaal.
Een cr of cb is ook niet zo moeilijk te houden maar dan moet je niet direct de hoge gradaties willen hebben.

Kijk maar eens op de site van rendoshrimps voor alle soorten die je zou kunnen kopen.

over het selecteren om een mooie kleur te houden: Dat is bij de ene garnaal meer nodig als bij de ander. Bij een blue fairy hoef je veel minder op te letten dan bij een Blue Pearl bijvoorbeeld. Desalniettemin heeft het bij elke soort wel de voorkeur om te selecteren.

Daarnaast is de "moeilijkheidsgraad" van garnalen ook heel erg persoonlijk. Bij de een lukt het voor geen meter en bij de andere planten ze voort als konijnen. Zo heb ik hier kardinaaltjes (caridina dennerli) zitten en ervaar ze totaal niet als moeilijk, maar vuurtjes krijg ik niet aan het voortplanten?! Zo gaan die dingen nou eenmaal.

Als je het jezelf niet al te lastig wilt maken kijk je eens wat je waterwaardes zijn en zoek je daar een garnaaltje bij, stuk makkelijker als andersom. (als is dat natuurlijk wel een mooie uitdaging ;)).

Is trouwens wel iets leuks om eens naar te kijken: cardidina dennerli. Ik vind het zelf het leukste garnaaltjes wat te koop is. (oke, op een paar andere sulawesi's na dan, maar die zijn of niet te verkrijgen of praktisch onmogelijk om te houden voor een beginner).

Ja wat betreft het selecteren ligt het ook zeker aan de soort. Bij bv een vuurtje moet dat veel meer dan bij een de blue fairy.
het klopt ook dat wat bij de een wel lukt geheel niet bij de ander lukt.
Ik zou zeker dus beginnen met een gemakkelijke garnaal.

je moet gewoon mee beginnen wat jou het leukste lijkt. alle informatie kan je hier op het forum lezen of vragen.
het enige waar je je aan moet houden is je bakkie in laten draaien en de garnalen kan je bijna ltijd wel ergens in de buurt kopen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan