Garnalen bak starten


P

PJK

Guest
Ik wil een garnalen bak opzetten van een bak met de grote van 60x30x30 incl. lichtkap verder niets, deze heb ik al in mijn bezit, en heb hiermee geen ervaring ben wel al enige jaren in bezit van een gezelschansaquarium maar dat is totaal iets anders denk ik.

Nu is mijn vraag wat ik allemaal nodig heb ik wil niet het mooiste van het mooiste of het duurste van het duurste gewoon een normaal aquarium waar alles in zit om een leuke tijd van te genieten dus gaat om de bodem, hout of steen, plantjes, een sponsfilter met pomp enz. enz. ik neem aan dat jullie mij daarmee wel kunt helpen.

met vriendelijke groet,

Peter
 
De bodem hangt ook af van welke soort garnalen je wil gaan houden. Daarbij is een filter essentieel en een verwarming is ook vaak wel nodig.
 
Basis
# Water : Kraanwater / osmosewater / regenwater(ligt aan het soort garnalen) Kraan water altijd eerst goed doorspoelen om zeker te weten dat er geen koperconcentratie in komt.
osmose en regenwater op goede waarde zetten door middel toevoegen van mineral zouten bv bee shrimp mineral gh+
# sponsfilter met lucht pomp
# verwarmings element .
# ph verlagende bodem (ligt er aan welke soort garnalen je wilt houden.)
# stukje kienhout
# stukje mos (mosbal)
En dan ben je al een eindje.
Het aquarium goed laten indraaien totdat evt nitriet piek voorbij is.(drie weken)
 

Terug
Bovenaan