Garnalen bakje van M.M.aqua.40


Is mij ook al wel gebeurt hoor ;).
 
jessicapilon zei:
Is mij ook al wel gebeurt hoor ;).

Overkomt iedereen wel eens. ;)

Dit is als ik het me goed kan herinneren (nog) maar de tweede keer eigenlijk, een tijdje terug had ik me daar ook nog eens in vergist.
 
Bedankt voor de reacties!

ik ga maar is op zoek naar die lollies haha.
Ik gebruik de sat�prikker eigenlijk alleen de eerste dagen omdat het blad niet blijft liggen daarna gaat hij er weer uit. maar ik denk dat het wel leuk voor ze is als ik die vervang voor een lollie, dat kan ik toch ook rekenen als 1 dag bijvoeren? want ik wil ze niet te veel geven vanwege planaria, voorkoming daar van natuurlijk. :p
 
Als ik blad gebruik dan laat ik dat meestal een paar dagen in water liggen zodat het direct zinkt en makkelijker is op te eten.
 
Wel lollig die lollies voor garnalen :D

Bij mij zakken de bladeren ook vanzelf naar de bodem.
 
Sommige bladeren blijven eerst wel drijven en vandaar dat ik ze eerst een paar dagen in water zet. dat zie ik hier bij de Mullberry bijvoorbeeld en die gebruik ik vrij veel. Ook Catappa drijft eerst vrij lang. Door het voor te weken zakt het direct en kunnen de garnalen ook direct er makkelijk van eten.
Natuurlijk zakken ze op de duur wel naar de bodem.
 
Ja ik laat ze ook eerst een dag of twee weken maar dan drijven ze nog steeds maar ach de prikker stoort niet hoor :p
 
Dat doe ik idd ook John, en bij de catappa ben je dan ook gelijk wat kleur afgifte kwijt.

Maar een sateprikker is helemaal goed hoor ;)
 
Hallo,

Ik heb een leuke update vind ik zelf!
Ik ben heerlijk een weekje naar Duitsland geweest en ik kwam zondag nacht thuis. We hadden heerlijk uitgeslapen ik kwam vanochtend beneden en ik kwam er achter dat de lamp van het aquarium stuk was... dus nieuwe gehaald bij de bouwmarkt want ik wilde er een goedkope in doen voor nood want ik wil misschien iets anders doen met het licht. ik wil waarschijnlijk led verlichting er in en een andere kleur. nu kwam ik tot de conclusie dat ik de verkeerde lamp heb gekocht... dus naar het tuincentrum en toch maar een superfish lamp gekocht. Ik kijk nog wel even wat ik met het licht ga doen.

Ik had weer licht in mijn aquarium en kon de garnalen eens goed bekijken na een week vakantie. nu zag ik dat ik een ZWANGERE DAME heb!! Ik had verwacht dat ik nog wel een maand of twee moest wachten voor de eerste jongen maar dat hoeft dus niet meer!

Hier nog wat foto's want het is niet voor niks een foto-album:

fgyey7wiuhfjdis.jpg

Als je goed kijkt zie je haar zitten met eitjes!

389fhjeowf839.jpg

Krijg de foto niet gedraaid maar gewoon een foto tijdens het voeren.
 
correctie twee zwanger!
 
Mooi dat je al zwangere dames hebt. Goed voorbeeld doet volgen zoals je dus weer ziet :D :p.
 
precies john haha.

Deze twee lijken ook op elkaar dus ik dacht eerst 1 zwanger maar beide dus, over vier weekjes is de familie Garnaal een stukje groter geworden. Hopen dat alles goed gaat!
 
Ik heb hier ook in de TB bak 2 rode die je morgen mee mag nemen. Die zijn nu rond de 1,5 cm.
 
Dat is nog eens leuk thuiskomen van vakantie!
 
Ja dacht ik ook al Sanneke! Alleen jammer van de lamp maar die doet het ook weer gelukkig :p

Heb nog een betere foto zal vanavond wel een foto posten
 
Iets later dan gepland maar het is nog steeds avond :p


fjklaenklfdj.jpg

jfklsdaee3.png

hier de zwangere nog een keer, maar het zijn er drie! ze lijken heel erg op elkaar haha eentje zit vol met eitjes

fjieslkdjfe3.jpg

Hier nog 1 met de macrolens maar mijn telefoon maakt niet echt mooie foto's ik heb mooiere close-ups gezien maar het kan er mee door :eek:
 
Zeker mooie foto's en leuk dat je nu 3 zwangere garnalendames hebt! :D
 
Danku! :D
 
Even een kleine update,

Er is niet veel veranderd of gebeurt. Ik heb het java mos een beetje bij gesnoeid en met de zwangere dames gaat het goed je kan de eitjes goed zien :D.

m.m_aqua_40_totaaltje.jpg

totaaltje

m.m_aqua_40_garnaal.jpg
 
Ziet er goed uit Mike. Gaat het ook goed met de 4 nieuwe kleintjes?
 
Staat er mooi bij!
Wat heb je de garnalen gevoerd?
 
Dankje John! Met de kleintjes gaat het volgens mij wel goed ik zie er af en toe 1, ze verstoppen zich goed!

Ook bedankt Marcel haha ik had nog wat extra voer gekregen van John en volgens mij zijn het snowpops
 
Dat zijn inderdaad van Dennerle de Snow Pops Marcel.daar zijn ze hier ook gek op en een korrel valt als een sneeuwvlok helemaal uiteen.
 
jessicapilon zei:
Dat zijn inderdaad van Dennerle de Snow Pops Marcel.daar zijn ze hier ook gek op en een korrel valt als een sneeuwvlok helemaal uiteen.

Kun je mij de link eens sturen. Ik werd nogal raar aangekeken in de LFS. :help:
 
Bedankt voor de link. Ga komend weekeind eens kijken, of ze het hebben. Heb inmiddels 25 euro bon bij elkaar gespaard. :p
 
Hallo even een update en eigenlijk een vraag.

Ik ben de paar afgelopen weken een beetje afwezig geweest i.v.m. werk en afwezigheid bij mijn aquarium.
Ik ben er nog wel iedere week en door de weeks word er bijgevoerd. Ik heb best wel wat uitval gehad in deze paar weken en dacht dat het mijn drijfplanten waren omdat die begonnen te rotten. ik heb 40-50% ververst. nu volgens mij geen uitval meer gehad.

Maar 1 ding vind ik gek, ik heb denk ik 1 zwangere verloren hierbij maar beide andere dames zitten propvol en gaan bijna de eitjes loslaten en ik heb er minstens weer twee zwangere bij. Dat betekent dan toch dat het water opzich goed is want anders vervellen ze niet en raken ze niet zwanger want dat doen ze toch alleen maar als alle factoren goed zijn? Heeft iemand hier een antwoord op.

Fotos volgen vanavond nog.
 
Lastige vraag denk ik. Wellicht waren ze al zwanger of zijn de waterwaarden niet dusdanig slecht dat dit het vervellen bemoelijkt.
Weet je ook in hoeverre je waterwaarden zijn be�nvloed en wat waren die waarden dan? Heb je veel uitval gehad dan?
 
Is er wellicht in je afwezigheid te veel gevoerd? Waardoor er te veel vervuiling is ontstaan?

Hoeveel van de hoeveel zijn er doodgegaan en wat zag je daaraan?
 

Terug
Bovenaan