Garnalen bij visbestand


Coryplaty

Member
Lid geworden
6 januari 2022
Berichten
22
Leeftijd
24
Hoi,

Ik heb een 60x30x30 (54 liter) aquarium met daarin 5 corydoras, 1 peckoltia, 6 volwassen platys en wat rondzwemmende baby platys. Nu zou ik daar heel graag wat vuurgarnalen bij willen. Past dat er nog bij of krijg ik dan overbevolking? Of is het juist handiger om 2 corydorassen er bij te kopen? Want die zijn ook heel leuk. Of zo laten en niks er bij halen want ik wil geen overbevolking. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 
Garnalen kan prima, zou dan wel minimaal 10 stuks doen en pas los laten in het aquarium als 's avonds de verlichting uit is gegaan anders hebben je platy's een waar freetfestijn
 
Garnalen kan prima, zou dan wel minimaal 10 stuks doen en pas los laten in het aquarium als 's avonds de verlichting uit is gegaan anders hebben je platy's een waar freetfestijn
Wat fijn dat ze er bij passen! Als het licht weer aan gaat, worden de garnalen dan niet opgegeten? En klimmen garnalen veel? Dan kan ik wat voorbereidingen treffen zodat ze niet in het filter etc verdwijnen.
 
Wat fijn dat ze er bij passen! Als het licht weer aan gaat, worden de garnalen dan niet opgegeten? En klimmen garnalen veel? Dan kan ik wat voorbereidingen treffen zodat ze niet in het filter etc verdwijnen.
Ik heb ze zien eten bij de ingang van het binnenfilter. Dat is geen probleem dus.
 
Wat fijn dat ze er bij passen! Als het licht weer aan gaat, worden de garnalen dan niet opgegeten? En klimmen garnalen veel? Dan kan ik wat voorbereidingen treffen zodat ze niet in het filter etc verdwijnen.
Ja platy's eten garnalen, alles wat zwemt eet garnalen, dus in die zin zou ik ze zelf niet toevoegen want veel garnalen zul je niet zien want er word op ze gejaagd en dan verstoppen ze zich
 
Maar je zei eerst dat er wel garnalen bij konden? En als garnalen niet kunnen, kan ik dan wel uitbreiden met de corydoras? Dus er bijvoorbeeld 2 bij doen?
 
Je vroeg of het kon, niet of ik het zou doen, en ja het kan, of je er dan lang van kan genieten was niet de vraag.

Corydoras zou ik dan minimaal aanvullen met 5 stuks
 
Je vroeg of het kon, niet of ik het zou doen, en ja het kan, of je er dan lang van kan genieten was niet de vraag.

Corydoras zou ik dan minimaal aanvullen met 5 stuks
Oke dan heb ik je niet goed begrepen. Dan ga ik de corydoras misschien aanvullen. Bedankt voor het advies.
 
Je vroeg of het kon, niet of ik het zou doen, en ja het kan, of je er dan lang van kan genieten was niet de vraag.

Corydoras zou ik dan minimaal aanvullen met 5 stuks
Hoi, ik heb nog 1 vraagje over het aanvullen van de corydoras. Als je er 3 bij neemt van dezelfde soort, dus bij mij jullii, horen die dan ook bij de groep? Of worden dat dan buitenstaanders en moet je er echt 5 bij nemen?
 
Hoi, ik heb nog 1 vraagje over het aanvullen van de corydoras. Als je er 3 bij neemt van dezelfde soort, dus bij mij jullii, horen die dan ook bij de groep? Of worden dat dan buitenstaanders en moet je er echt 5 bij nemen?
Je moet niks uiteraard maar scholenvissen voelen zich prettiger in een zo groot mogelijke groep, dus meer is beter in het voordeel van de vis, en als je er eenzelfde soort bijneemt gaan ze vanzelf samen scholen
 
Je moet niks uiteraard maar scholenvissen voelen zich prettiger in een zo groot mogelijke groep, dus meer is beter in het voordeel van de vis, en als je er eenzelfde soort bijneemt gaan ze vanzelf samen scholen
Zo'n groot mogelijke groep rekening houdende met de beperkte ruimte in een 60cm bakje

 
Oke, ik wil natuurlijk het beste voor mijn corydoras en mijn aquarium is niet heel groot. Hoeveel corydoras kan ik daar dan maximaal in hebben? En dat ze dan nog wel goed de ruimte hebben?
 
Ja ikzelf zou er minimaal in totaal 10 indoen, zijn geen hele actieve zwemmers en dan voelen ze zich net wat prettiger
 
Ik wil graag even bijspringen op deze vraag: Ik heb zelf een Nano bakje met een mix aan Neocaridina's. Gewoon voor de leuk, niet voor de kweek. Daar heb ik een paar Corydoras pygmaeus bijzitten. Deze heb ik erbij gedaan om dat ik het begin veel rondkruipende beestjes had. Intussen is alles aardig in balans, maar ik heb wel èrg veel van de kleine kruipende witte beestjes (Copepods?). Op zich niet heel erg, ze doen volgens mij goed werk. De Corydoras geven niet om dzee beestjes. Maar aan de andere zijde vallen deze beestjes volgens mij ook de kleine garnaaltjes lastig. Nu zoek ik een visje wat bij de Neocaridina's past, die misschien de kleinste van de witte beestjes op eet. Zodat ik dit een beetje in toom kan houden.

Heeft iemand tips?

Ik was al aan het denken over een groepje kleine tetra's. Maar ik lees ook weer dat geoefende tetra's de eitjes onder de garnalen uit stelen? Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde visjes? Die wel achter die beestjes aan gaan?

Ik dacht zelf aan
- Otocinclus (eten
en/of
- Vuurtetra of Neon tetra
- Microrasbora merah

Andere ideeën?
 

Terug
Bovenaan