Wat is er nieuw

Garnalen bij vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imperivm
  • Startdatum Startdatum
I

Imperivm

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb een bak van 1.80 m lang.
Ik heb daarin niet zoveel vissen omdat ik deze bak net nieuw heb..
In deze nieuwe bak zitten 3 maanvissen, verschillende soorten tetra vissen waaronder de bekende neon tetras, 2 algeneters, 1 guppie, bijlzalmen en 1 kempvis

Nou ben ik zeer ge�nteresseerd geraakt in de garnaal!
Nou is mijn vraag of het met mijn aquarium en de vissen die erin zitten, mogelijk is om garnalen te houden?

Zo ja.. Welke soort zou dan geschikt zijn?

Bij voorbaat dank!

Alex

Je kunt er wel garnalen bij houden, alleen zullen ze ook dienen als voer voor de vissen. Vooral de maanvissen en de kempvis zullen wel een garnaaltje lusten.

Maar garnalen kunnen zich goed verstoppen en er zijn ook soorten zoals de vuurgarnaal welke erg makkelijk kweken. Deze zou je denk ik wel moeten kunnen houden, hopelijk zullen de vissen dan niet alle garnalen uitroeien.

Ik ben wel bang dat je de garnalen niet zo veel zult zien, ze zullen niet zomaar te voorschijn komen als ze het risico lopen om te worden opgegeten.

Hmm. Japonica-garnalen zijn niet zo heel klein, redelijk te houden en bovendien heel snel. Je zou het kunnen proberen. Over die kempvis maak ik me niet zoveel zorgen, maar over die maanvissen wel..

Japonica's gaan prima met maanvissen...heb zelf 2 koppels manen..samen met 12 japonica's..geen probleem.

Top, dank jullie wel voor de reacties!

Ik was geinteresseerd geraakt omdat ik heb gelezen dat garnalen echte opruimers zijn.. Als ze ervoor kunnen zorgen dat ze mijn bak samen met mijn filter goed schoon kunnen houden ook met de paar algeneters.. Ben ik wel van mening om het te gaan proberen!

En een bak van 180cm lang.. Is denk ik wel groot genoeg om de garnalen in leven te houden.

Hoe denken jullie over discusvissen? Voor eventueel in de toekomst?

Mvg, Alex

Als je zorgt voor veel beplanting en plekken om te verstoppen lijkt het me wel mogelijk met een garnalensoort die zich snel voortplant. Wat Japonica's betreft durf ik het niet te zeggen, mijn sleutelgatcichliden vraten eens enkele volwassen exemplaren op en dat zijn toch nog niet eens zulke grote vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan