Wat is er nieuw

Garnalen en plantenvoeding (plantamin)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siemie
  • Startdatum Startdatum
S

Siemie

Guest
Ik zou graag willen weten hoe het nou zit met plantenvoeding toevoegen in een bak met garnalen, omdat garnalen nogal gevoelig kunnen zijn voor bepaalde stoffen, met name koper? Nou voeg ik sowieso al nooit veel planten voeding toe maar ik ben toch benieuwd of het zou kunnen. Ik ben aan het zoeken geweest en de een zegt ik voeg zonder problemen voeding toe (vaak wordt profito genoemd) en sommige zeggen dat ze het absoluut niet doen en er slechte ervaringen mee hebben. Ik heb zelf een fles plantamin staan en ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit zonder problemen toevoegen in een bak met garnalen? Is het anders een optie om zelf plantenvoeding te mengen met poeders en dan bijvoorbeeld koper achterwege te laten? Ik weet niet zeker of er nog meer stoffen uit plantenvoeding schadelijk kunnen zijn? Heeft iemand ook ervaring met bijvoorbeeld deze plantenvoeding?

http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze ... tenvoeding

Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Siemie zei:
Ik ben aan het zoeken geweest en de een zegt ik voeg zonder problemen voeding toe (vaak wordt profito genoemd) en sommige zeggen dat ze het absoluut niet doen en er slechte ervaringen mee hebben.

Hier zal je de zelfde antwoorden vinden,ik gebruik niks geen middeltjes bij m'n garnalen en heb liever dan maar wat minder mooie of moeilijke planten dan het risico op dooie garnalen.
Voor een plantenbak gebruik je middeltjes voor de planten en voor een garnalenbak moet je alles in het belang van de garnalen doen is mijn motto 😉

Ik heb net nog in mijn gezelschapbak profito toegevoegd zowel Co2 als algemeen.

Ik heb er 5 japonica sind gisteren in voor algen bestrijding en +/-10 uitgesoteerde blauwe tijgergarnalen.

Ik zie weinig negatiefs behalve baardalg die nu aangepakt word (hopenlik) door de japonicas

Oke bedankt. Ik heb laatst wat uitval gehad bij garnalen en ik dacht aan de plantenvoeding maar nu ik al die verhalen lees over slakkengif op plantjes en dat ze dan wild rondzwemmen denk ikdat dat het is geweest (cabomba en waterpest). En ik denk zelfs dat ik nu ook uitval in het verleden kan verklaren. Ik heb dat nooit geweten van dat slakkengif. Toch ga ik eerst even aankijken hoe het gaat zonder, of zo min mogelijk planten voeding.

ik gebruikte plantamin bij mijn garnalen in de bak en die reageren er goed op.
Heb een hele gezinsuitbreiding dus dan zal het wel goed zijn, waren er 30, verwacht nu een 100 ongeveer? xD!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan