Wat is er nieuw

Garnalen en rasoras galaxy

Anous

Member
Lid geworden
26 april 2019
Leeftijd
53
Hallo,

ik heb een 70 liter bakje met garnaaltjes en rasboras galaxy. Helaas doen de visjes het niet zo goed en de garnalen te goed. Ik heb nog maar 2van de 6 rasboras over en die zwemmen wel rond maar zijn zo dik(tenminste dat denk ik). Ik wil er wat bij halen maar dan wil ik niet dat ze gelijk weer dood gaan. De garnalen doen het echt te goed, ik heb er al veel verkocht via marktplaats maar er is geen houden aan. Mijn vraag: als er meer rasboras bijkomen eten ze dan wat baby garnaaltjes? Hoe kan ik anders het bestand in toom houden? En hoe maak je de bak schoon? Die garnalen zitten overal, ik ben bang dat ik ze opzuig.
wat waardes:
nitrite 0
GH >4
KH 15
ph 6,8
temp 25 graden
ik verschoon 1x per week een emmer water, er zit een sponsfilter in.
Bekijk media item 1842

Het bakje ziet er goed uit! lekkere plekjes ook voor de garnalen om te verstoppen.

Je hebt gemeten met een teststrip zo te zien, hoe ik dat zie? Ph van 6,8 bij een KH van 15 is onmogelijk 🙂
Teststrips worden als onbetrouwbaar beschouwen, en dat blijkt 🙂

Hoe lang heb je de Galaxy's nu al / hoe lang duurde het voordat die 4 dood waren?

Ja het was inderdaad een teststrip, dat het onnauwkeurig is dacht ik al maar dat het niet kan....:stom:Die 4 gingen eigelijk gelijk na 2 weken nadat ik ze gekocht had dood. De bak draaide al 4 maanden.

Je moet niet raar opkijken als je garnalen je rasboras levend en wel opeten, heb hier hetzelfde probleem met mijn baby-algeneters, worden levend en wel opgegeten door de garnalen

Nu staan Galaxy's niet bepaald bekend als sterke vissen, in dat opzicht kan je dus ook pech hebben gehad.

voeg je nog iets toe van plantenvoeding?

Ik heb van die Galaxy's ook 4 stuks verloren op 15 in ca 2 weken na aankoop.
De rest overleeft prima, en ik heb zelfs 1 kleintje in mijn bak dat al 3 maanden aan het groeien is.

Ik heb ook garnalen in mijn bak. De enige vis die ik al een garnaal heb zien vangen was een Apistogramma. De rest kijkt daar amper naar om, en ik zie overal garnalen zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan