Wat is er nieuw

Garnalen gaan 1 voor 1 dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stefke.
  • Startdatum Startdatum
S

Stefke.

Guest
Ik heb een aquarium van 60liter.
20 neon tetra's
1 siamese algeneter
7 mannelijke guppy's
En 10 tal vuurtjes

Vorige Week vondt ik 1 doodt en vanaf woensdag ga er elke dag 1 dood hoe komt dit ???

Seabait zei:
Slechte waterwaarden misschien...
Dat denk ik ook, maar probleem is ik kan niet meten.
Mag niks meer doen voor mijn aquarium van mijn ouders

Probeer eens wat meer info te geven,bedoel je dat je afgelopen woensdag het filter extra als anders heb moeten schoonmaken oid?

Ja, zat bruinige algen in denk ik dus dat weg gedaan.

Stefke. zei:
Seabait zei:
Ook geen water verversen?
Dat wel, elke woensdag ververs ik en spoel ik filter uit, zat een beetje verstopt

Filter NOOIT uitspoelen! hoogstens 1 a 2 keer per jaar als het echt niet meer doorloopt.

In het filter zitten belangrijke bacteri�n die op deze manier iedere week doodgaan. Niet doen dus gewoon 30% van je water verversen is voldoende.

Ligt er aan wat voor filter?
Binnenfiltertje raakt gauw verstopt.
Dan in beetje aqua water onderdompelen en uitknijpen.

tomansky zei:
Stefke. zei:
Seabait zei:
Dat wel, elke woensdag ververs ik en spoel ik filter uit, zat een beetje verstopt

Filter NOOIT uitspoelen! hoogstens 1 a 2 keer per jaar als het echt niet meer doorloopt.

In het filter zitten belangrijke bacteri�n die op deze manier iedere week doodgaan. Niet doen dus gewoon 30% van je water verversen is voldoende.
OW🙁 wat kan ik nu doen afwachten ???

Stefke. zei:

Dat zijn juist de bacteri�n die je water in balans houden.
Ververs nu nog eens een keer en kijk of de sterfte stopt.

Seabait zei:
Stefke. zei:

Zal ik morgen dan doen nu is het een beetje telaat

Stel dat de bak nu een te hoog nitriet gehalte heeft wat het heel goed zou kunnen zijn breng je dat omlaag met verversen waardoor er dan geen garnalen meer doodgaan en zou je dat morgen al moeten merken.
Filter is idd niet 123 zo in balans maar dat komt ook wel weer.

Stefke. zei:
tomansky zei:
Stefke. zei:
Seabait zei:

OW🙁 wat kan ik nu doen afwachten ???

laat het filter maar even met rust. Ik zou gewoon water wissels doen om zo schoon water in de bak te krijgen. Als het filter over een aantal weken echt wil schoonmaken dan neem je een emmer aquariumwater en daar knijp je het filter een paar keer in uit, daarna terug in je bak doen.

Stefke. zei:
Seabait zei:
Stefke. zei:

Sterfte is al langer aan de gang zoals je aangeeft dus wil als tip geven om volgende keer sneller een topic aan te maken en op een vroeger tijdstip zodat je gelijk nog wat met het advies kan doen 😉

Seabait zei:
Stefke. zei:
Seabait zei:
Stefke. zei:

Sterfte is al langer aan de gang zoals je aangeeft dus wil als tip geven om volgende keer sneller een topic aan te maken en op een vroeger tijdstip zodat je gelijk nog wat met het advies kan doen 😉
Wat te mooi weer om op de ipad te zitten xs.
Allemaal bedankt voor de tips, morgen ga ik waterverversen

Zou het kunnen zijn dat je met een van je plantjes iets mee hebt genomen in het aquarium?
Garnalen kunnen heel slecht tegen lood. En dat gebruiken ze in de winkel nog wel eens om plantjes te laten zinken. ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan