Garnalen in aquarium zetten van verschillende kwekers?


Mannus

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2020
Berichten
47
Leeftijd
22
Hoi!

ik heb mijn eerste groep garnalen in mijn aquarium gezet gisteren. Ze doen het erg goed en zijn actief. Nou is het nogal leeg. Ik zat te denken om er nog wat bij te halen. Kan ik dit van een andere kweker halen? Of is het gevaarlijk omdat ze eventuele ziektes bij zich kunnen hebben. Hoewel ik de kweker ken en ik weet dat zijn garnalen gezond zijn.
 
Mocht je kleuren gaan mengen, weet dan dat de kans op wild kleur sterk toeneemt. Verder; beetje vers bloed lijkt me niet verkeerd :) maar dat is mijn mening:)
 
Mocht je kleuren gaan mengen, weet dan dat de kans op wild kleur sterk toeneemt. Verder; beetje vers bloed lijkt me niet verkeerd :) maar dat is mijn mening:)
Het zijn trouwens allemaal vuurgarnalen:)
Bedankt!
 
Hoi!

ik heb mijn eerste groep garnalen in mijn aquarium gezet gisteren. Ze doen het erg goed en zijn actief. Nou is het nogal leeg. Ik zat te denken om er nog wat bij te halen. Kan ik dit van een andere kweker halen? Of is het gevaarlijk omdat ze eventuele ziektes bij zich kunnen hebben. Hoewel ik de kweker ken en ik weet dat zijn garnalen gezond zijn.
Je leest wel eens dat beide of een van de 2 stammen dan ziek worden. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar de kans bestaat.


Edit: neocaridina zijn doorgaans een stuk minder gevoelig dus de kans op problemen lijkt me dan ook minder
 
Een goede kweker waarschuwt inderdaad voor kruisbesmetting als je van verschillende kwekers koopt.

Heb zelf van 4 kwekers garnalen waar er eigenlijk maar 1 de waarschuwing gaf. Heb nog steeds 3 soorten in de bak dus het zal uiteindelijk zijn meegevallen met ziektes maar ja heb ook een bak waar ik het niet zal zien mocht er 80% uitvallen.
 
Je koopt kans op kruisbesmetting maar wat je nog kan doen is ze eerst een badje Furanol geven. Het is en blijft een gok denk ik.
 
Nog best wel te koop hoor:


Ik heb ook gehoord dat het eruit zou gaan maar goed dan kun je denk ik ook wel een ander antibacterieel middel gebruiken.
 

Terug
Bovenaan