Garnalen in filter, hoe dan?


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
In mijn bak zit een interne juwel filter.
Nu vis ik om de dag wel een volwassen garnaal dr uit. Vandaag helaas het eerste slachtoffer die het niet overleefde tussen het filter materiaal.
Maar nu is mijn grote vraag. HOE komen die garnalen in het filter????
Ik heb een shrimpguard en de boven kant is afgedicht. Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • 20230606_221255.jpg
    20230606_221255.jpg
    46.6 KB · Weergaven: 54
  • 20230606_221309.jpg
    20230606_221309.jpg
    51.2 KB · Weergaven: 56
Larfjes zijn klein genoeg om door die guard heen te gaan.
Worden groot in je filter.

Je moet eens zien wat ik in mijn bioloog allemaal tegen kom.
 
Larfjes zijn klein genoeg om door die guard heen te gaan.
Worden groot in je filter.

Je moet eens zien wat ik in mijn bioloog allemaal tegen kom.
Garnalen zitten er echt net in. Een week dus dat kan niet lijkt me.
 
Ik heb ook een juwel gehad en stoorde me ontzettend aan die garnalen in het filter. Maar gaandeweg begreep ik het; voedsel in overvloed en geen jagers die ze kunnen oppeuzelen. Ik ben het zelfs gaan waarderen; de zwangere gingen erin om te werpen. Ik had alle bescherming eraf gehaald en het gelaten. In die juwel deden mijn garnalen het geweldig, ondanks meerdere garnalenjagende vissen. Dus niet druk maken en ze proberen tegen te houden. Laat ze lekker ronddolen in die donkere voorraadkast 🍕
 
Ik heb ook een juwel gehad en stoorde me ontzettend aan die garnalen in het filter. Maar gaandeweg begreep ik het; voedsel in overvloed en geen jagers die ze kunnen oppeuzelen. Ik ben het zelfs gaan waarderen; de zwangere gingen erin om te werpen. Ik had alle bescherming eraf gehaald en het gelaten. In die juwel deden mijn garnalen het geweldig, ondanks meerdere garnalenjagende vissen. Dus niet druk maken en ze proberen tegen te houden. Laat ze lekker ronddolen in die donkere voorraadkast 🍕
Dus juist de shrimpguard eraf? Dan kunnen ze wel makkelijker in en uit zwemmen. Maar vindt die filtergrid wel een extra mechanische filter haha.
 
Jouw bak, doe wat goed voelt! Maar dat heb ik gedaan, de strijd tegen de Houdini’s opgegeven 😂 en ze overleefden het daardoor juist
 
Ik ken leden die bij het onderhoud tientallen tot honderden in de filter tegenkwamen dus een weg vinden ze meestal wel.
 
Jouw bak, doe wat goed voelt! Maar dat heb ik gedaan, de strijd tegen de Houdini’s opgegeven 😂 en ze overleefden het daardoor juist
Haha misschien dat ik de bovenste er dan af haal, of wat kleiner maak. Dan kunnen ze er in ieder geval uit.
 
Heb de bovenste filtergrid verwijderd, nu kunnen ze naar vrije lust in het bovenste kamertje rond scharrelen. Nu maar hopen dat ze niet allemaal daar gaan wonen.😅
 
Het eten wat in je filter beland vergaat langzaam. De garnalen helpen het wat te versnellen. Daardoor houden ze het filter schoon en effectief 😄
 

Terug
Bovenaan