Wat is er nieuw

Garnalen in Juwel filter

vischman

Well-known member
Lid geworden
18 november 2019
Leeftijd
33
Beste mede-visliefhebbers,

Sinds kort hebben we in onze Juwel 125 Rio bak crystal red garnalen. Ze zitten graag onder in het filter wat voor ons geen probleem is, jammer dat we ze maar soms kunnen aanschouwen maar prima als ze zich daar veilig voelen.
Onze vraag is dat we bij dit filter niet goed kunnen zien wat er in gebeurt. Wat als er een garnaaltje dood is gegaan en er in ligt te rotten? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? We kunnen de onderkant niet bereiken met een lepel/oid ivm de pomphouder.
Graag hoor ik van jullie!

Garnalen worden soms opgezogen omdat de filterinlaat dat toelaat, deze kan je op meerdere manieren afdekken of dit voorkomen, afhankelijk wat voor filter je hebt, maar ze kunnen daar prima in overleven, wel een beetje jammer want wij hebben ze in de bak om te zien en niet alleen met filteronderhoud.

1 dode garnaal heeft 0 % invloed op je waterwaardes, daar zijn ze simpelweg te klein voor en hij/zij zal opgepeuzeld worden door de overige garnalen, pas bij 40-50 dode garnalen of meer zul je last krijgen met je waterwaardes, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

Beste mede-visliefhebbers,

Sinds kort hebben we in onze Juwel 125 Rio bak crystal red garnalen. Ze zitten graag onder in het filter wat voor ons geen probleem is, jammer dat we ze maar soms kunnen aanschouwen maar prima als ze zich daar veilig voelen.
Onze vraag is dat we bij dit filter niet goed kunnen zien wat er in gebeurt. Wat als er een garnaaltje dood is gegaan en er in ligt te rotten? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? We kunnen de onderkant niet bereiken met een lepel/oid ivm de pomphouder.
Graag hoor ik van jullie!
Hebben we ook gehad. De garnalen kropen er in, maar er ook weer uit. Uiteindelijk hebben we de filter eruit gesloopt.

Ok als het niet slecht is voor het water laten we het nu zo, ze kruipen er ook wel eens uit om een blokje om te wandelen. Bedankt voor de reacties!

1 dode garnaal heeft 0 % invloed op je waterwaardes, daar zijn ze simpelweg te klein voor en hij/zij zal opgepeuzeld worden door de overige garnalen, pas bij 40-50 dode garnalen of meer zul je last krijgen met je waterwaardes, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
Volkomen mee eens..

Zelfs in externe filters zijn ze te vinden wanneer je er geen maatregelen tegen neemt. Om mijn aanzuig korf zit daarom een spons.

Zelfs in externe filters zijn ze te vinden wanneer je er geen maatregelen tegen neemt. Om mijn aanzuig korf zit daarom een spons.
heb je dat een foto van? nieuwsgierig?
En belemmert dat de aanzuiging niet?

heb je dat een foto van? nieuwsgierig?
En belemmert dat de aanzuiging niet?
Op aliexpress kun je voor €1 zo’n korfje kopen, dan kunnen er ook geen garnalen meer in. Zoek maar op: ‘shrimp guard’

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan