Garnalen in mijn aquarium?


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal,
Het lijkt me heel leuk om vuurgarnalen te houden in mijn aquarium. Ik vraag me af of dit mogelijk is. Het aquarium is de juwel primo 110 led, en er zitten drie platys en een stuk of vijftien guppen in. Er zit een intern filter in. Ik zal er een paar fotos bij doen. Denken jullie dat het mogelijk is om hier vuurgarnalen in te houden. Uiteraard kan ik aanpassingen maken aan het aquarium als dit nodig is. Ook lijkt het me leuk als de vuurgarnalen voortplanten, is dit mogelijk met vissen in het aquarium? Alvast bedankt voor de hulp!

20181124_182421.jpg


20181124_182438.jpg
 
Met voldoende beschutting kan het maar veel jongen zullen worden opgegeten denk ik. Ook kunnen ze nu in de filter komen maar ja daar hebben ze genoeg te eten en die vindt je vaak weer met het onderhoudt.
 
Oke, hoe kan ik het beste schuilplekken creëren?
 
Hout met holletjes zijn niet zo geschikt voor schuilplaats voor garnalen, vissen kunnen daar gewoon bij.
Wat meer voor de hand liggende schuilplekken zijn mossoorten daarin vinden vooral babygarnalen veel beschutting
 
Bedankt voor de reacties. Wat voor soort drijfplanten en mos zijn hier geschikt voor, en (redelijk) makkelijk te houden?
 
Javamos wordt meestal voor dat soort dingen gebruikt, het groeit heel snel en plakt zichzelf als het ware aan de stenen in de omgeving vast.
 

Terug
Bovenaan