Wat is er nieuw

Garnalen informatie word mijn eerste keer

bink79

Active member
Lid geworden
17 maart 2026
Leeftijd
47
Goede morgen luitjes

Zaterdag ga ik me aquarium water testen

Als die goed is willen we wat garnaaltjes in me aquarium gaan doen kwa mooie kleurtjes

Maar moeten ze met een speciale aantal erin of maak dan niet uit

Waar moet ik nog meer kwa informatie aan houden onderhoud welk eten is het beste voor ze enz

Het is voor mijn allemaal nieuw

En wil het gelijk goed doen

Er komen ook vissen in

Hoeveel garnalen ligt aan de soort, maar jij zegt kleuren, dus dan verwacht ik neocaridina. Deze garnalen leven in groepen en je ziet ze dan ook meer en vaker als je er meer hebt, afhankelijk van je bakgrootte zou ik met 10-20 beginnen. Ik zou het wel bij één kleur houden, zodat je ook die kleur houdt en de garnalen niet allemaal mixkleuren krijgen en uiteindelijk wildkleur.

Bij mij eten de neocaridina's mee met het droogvoer van de rest en scharrelen ze gewoon lekker rond.

Hoeveel garnalen ligt aan de soort, maar jij zegt kleuren, dus dan verwacht ik neocaridina. Deze garnalen leven in groepen en je ziet ze dan ook meer en vaker als je er meer hebt, afhankelijk van je bakgrootte zou ik met 10-20 beginnen. Ik zou het wel bij één kleur houden, zodat je ook die kleur houdt en de garnalen niet allemaal mixkleuren krijgen en uiteindelijk wildkleur.

Bij mij eten de neocaridina's mee met het droogvoer van de rest en scharrelen ze gewoon lekker rond.
Oke bedankt voor de info

Vind kleur echt mooi en me vriendin dat wil ze graag

Ik heb de aquatlantis splendit 80 ultra aquarium

Dus groot zat voor garnaaltjes en wat vis soorten erin

Word een gezellige mooie gezelschap aquarium

Als je twee kleuren wil, kun je ook een caridinasoort en een neocaridinasoort. Deze planten niet met elkaar voort, dus wel kleur en geen wildkleur. Caridina's hebben alleen wel specifiekere waterwaarden.

Mijn tip zou zijn om eerst de andere bewoners te doen (die hopelijk niet zo groot zijn dat ze garnalen eten?) en een tijdje te wachten met de garnalen.

Garnalen hebben biofilm en algen als voedselbron nodig. Het duurt vaak +- 2 maanden voor daar genoeg van groeit in een bak. Zet je ze er eerder in dan bestaat de kans dat ze het slecht doen of doodgaan. Ze kunnen gedeeltelijk mee eten met de vissen, dat wel, maar je krijgt dan al gauw dat je meer moet voeren dan eigenlijk goed is voor de (nieuwe) bak. Vissen eten alles sneller weg dan garnalen.

Dus als het je lukt om even geduld te hebben met toevoegen is dat wel het beste. 🙂

Eén tactiek is om expres overal algen te creëren door de eerste weken te veel te belichten. Nadeel daarvan is weer dat je planten er niet per se bij gebaat zijn (het evenwicht kan omslaan) en veel mensen vinden een bak vol alg niet zo mooi...

En let ook op de grote van de vissen en wat voor vissen, sommige lusten wel een garnaaltje......is duur voer.

En let ook op de grote van de vissen en wat voor vissen, sommige lusten wel een garnaaltje......is duur voer.
Dat weet ik komt geen grote vissen in

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan