Wat is er nieuw

garnalen kweken voor economie (bedrijf oprichten)

• Onderwerp starter Onderwerp starter miba
  • Startdatum Startdatum
Seabait zei:
Zat maar te plagen hoor! 😉

Heb trouwens wat info voor je over m'n eigen bakje,misschien wel leuk om te weten...

Aqua40 met verwarmingselement dennerle hoekfilter en 2.5 liter ph verlagende bodem.
2 weken laten indraaien en na nitrietpiek water ververst en 15 crs genomen.
Nu precies 2 maanden later sinds de garnalen in het bakje zitten lopen er al een berg kleintjes rond.
Denk dat het nu ongeveer 6 volwassen vrouwtjes zijn die steeds eitjes hebben en ongeveer tegen de 4 weken gemiddeld 20 jonkjes afzetten.

Ik vind het knap dat je dat voor elkaar krijgt.. Ik heb tot 2x toe 10 cr. Garnalen gekocht, en ook een keer een plons vuurgarnalen gekregen. Maar hier verdwijnen ze allemaal. Heb nu nog 1 cr. Garnaal geloof ik, 3 weken terug waren het er nog 10 🙁

Dat is minder maar garnalen hebben zo hun gebruiksaanwijzing maar zelfs als je daar aan voldoet is het nog altijd geen garantie op een succesvolle kweek.

Nope dat heb ik gemerkt. 🙁

Hoop dat je meer succes hebt dan ik miba :thumbs:

Als je 2 verschillende geslachten onder je 3 garnalen hebt is er nog een kans natuurlijk en zou je een topic kunnen aanmaken met de situatie in je bak en wie weet Guppie?!

Als ik er 3 zou hebben zou t kunnen, maar volgens mij heb ik er nog maar 1 😛

Krijg over een poosje weer een nieuwe plons vuurgarnalen van familie bij wie ze enorm goed gaan, zal dan zeker eerst eens kijken wat de reden nou pressies is waarom t bij mij niet werkt..

Das kei gaaf!!! dat wil ik dus ook xd

maar een panty over een aqua-flow 100 is toch wel goed?

Ik ga zo ff naar Pentazona (LFS) en daar ga ik wat grind kopen en wat mos en waterpest.

Dan doe ik er zelf nog een zelfgekweekt mosballetje in en nepstenen die ik nog heb liggen.
Ook kan ik nog wel wat vallisneria kwijt uit m'n eigen bakkie.

Maar groeien planten dan wel met gewoon een bureaulamp? Heeft iemand hier ervaring mee?

Zelf ben ik er niet zo voor om een panty rond een filter te doen want zit zo dicht.

Inderdaad, dan kun je steeds gaan vervangen. Slibt snel dicht.
Nou ik doe de cr;s wel weer iets anders dan Johnny boy 😉
heb een gewone zandbodem, plantjes, hout... en regenwater.
Ze kweken hier als de tierelier met soms een tussenstop.
Ik ben een dikke maand geleden begonnen met verkopen, heb er nu zo'n 60 verkocht. En nog 100 (?) te gaan.. Dit aantal garnalen heb ik opgespaard in anderhalf jaar tijd.
Maar ik doe het niet echt voor het geld. Ik vraag 17,50 op mp voor 10stuks. Doe ik er steeds nog een paar extra bij hahaha 😉 voor de breek

Ik heb vroeger, toen ik nog een echt broekie was ook wel een bakje gehad met een bureau lamp er boven. Wil prima hoor. Zoek wel wat makkelijke planten uit. Als ze snel groeien kun je die ook nog verkopen 😉
Drijvers zal ik ook aanraden en een echt stuk hout is ook wel prettig voor de beestjes.

Inuz zei:

Maar Johnny boy heeft A S en SS gradatie en die hebben graag een tikkeltje zuurder water 😉

Voor de wat mindere gradaties is een speciale bodem idd niet nodig.

jij stuurde mij een mailtje toch bij de titel 'Crystal Red garnalen!'
die verkoop ik en heb je e-mail beantwoord.

Seabait zei:
Inuz zei:

Maar Johnny boy heeft A S en SS gradatie en die hebben graag een tikkeltje zuurder water 😉

Voor de wat mindere gradaties is een speciale bodem idd niet nodig.

Whahaha oude opschepper 😛
Heb gewoon A/B niks mis mee 🙂

Jooow, bakje is draaiende 🙂

@algeneter12: Ik heb je al pb'tje gestuurd 🙂

Duss..... ik heb cabomba gekocht en javamos. Nadat alles was aangesloten enzo en water erin heb ik wat van die nitrivec erin gedaan... Nu 3 weken wachten, of 4 weken?

gr. Miba

p.s. Ik zal nog wel eens n keer een foto'tje plaatsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan