Wat is er nieuw

Garnalen met gele ogen?

Sanne_vm

Member
Lid geworden
5 mei 2017
Leeftijd
29
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand een groep rode garnaaltjes overgenomen en daar zitten een aantal tussen met gele ogen. Ze eten prima en er lijkt verder niks aan de hand te zijn. Iemand die dit herkent en weet wat het kan zijn?

Bijlagen

• 20210120_222312.jpg
    20210120_222312.jpg
    178.3 KB · Weergaven: 187
  • 20210120_222307.jpg
    20210120_222307.jpg
    183.9 KB · Weergaven: 174
Ter vergelijking.. Een garnaal met zwarte ogen. En een foto waar je goed het verschil kunt zien.

Bijlagen

• 20210120_222824.jpg
    20210120_222824.jpg
    208 KB · Weergaven: 186
  • 20210120_223029.jpg
    20210120_223029.jpg
    376.7 KB · Weergaven: 179
Die met de gele ogen zijn blind

Hmm dan zitten er aardig wat blinde garnalen tussen de groep die ik heb gekocht.. Volgens de verkoper werden er soms ook kleintjes geboren met deze ogen. Zit het dan in de groep?

zou je denken van wel sanne het is een gevolg van te goed kweken als al de garnalen het over leven het en dus ook de garnalen met problemen en daar is die kweker mee door gaan kweken
normaal heb je dus natuurlijk selectie ik moet dit bij mijn eigen garnalen ook doen ene groep wat meer als anderen vandaag hat ik toevalig eentje met maar 1 oog maar was nog niet geslacht rijp en hem optijd er uit kunnen vissen

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of deze inderdaad blind zijn, als je bijvoorbeeld vergelijkt met blauwe tijgers met oranje ogen dan zie je dat die geen 'pupillen' hebben.

Het garnaaltje op de foto lijkt toch echt een zwart stipje te hebben, misschien gewoon lichter gekleurde ogen?
Edit: tenzij dat stipje aan de foto ligt natuurlijk

Ik vraag me af of deze inderdaad blind zijn, als je bijvoorbeeld vergelijkt met blauwe tijgers met oranje ogen dan zie je dat die geen 'pupillen' hebben.

Het garnaaltje op de foto lijkt toch echt een zwart stipje te hebben, misschien gewoon lichter gekleurde ogen?
Edit: tenzij dat stipje aan de foto ligt natuurlijk
Ze hebben inderdaad wel echt pupillen. Zal morgen eens proberen om nog wat duidelijkere foto's te maken 🙂

dat is natuurlijk ook maar de vraag ja ik weet ook nie ofze blind zijn maar meende dat die tijgers met oranje ogen ook blind zijn zou er zelf niet me willen kweken een beesje dat zijn ogen der uit gekweekt zijn

Ik heb ook mn twijfels over die blindheid.

Vandaag 1 gespot met 1 zwart oog en 1 geel oog, met pupil erin. Maar dit is wellicht een beschadiging..

Ik haal voor nu die met de gele ogen er maar uit.. Lijkt me niet goed om verder mee te kweken.. Maar wat het dan is...?

Bijlagen

• 20210121_181808.jpg
    20210121_181808.jpg
    213.8 KB · Weergaven: 172
Net nog een goede foto kunnen maken van een kleintje.

Bijlagen

• 20210121_183055.jpg
    20210121_183055.jpg
    309.9 KB · Weergaven: 181
Die eerste lijkt me inderdaad een beschadiging of misschien nog een stukje vervelling?
Afgaande op de foto's lijkt me dit toch anders dan de ogen bij de OEBT's het is lang geleden dat ik ze nog in het echt heb gezien maar volgens mij hadden die geen zwarte pupillen meer.
ik heb ook nog eens tussen mijn foto's gekeken en ik zie dat mijn bloody mary ook niet allemaal even donkere ogen hebben.

Vandaag 1 gespot met 1 zwart oog en 1 geel oog, met pupil erin. Maar dit is wellicht een beschadiging..

Ik haal voor nu die met de gele ogen er maar uit.. Lijkt me niet goed om verder mee te kweken.. Maar wat het dan is
ah zal wel goed komen sanne kunnen het effe aan kijke of het ook met de kweek terug komt bij mijn hebben ze ook zwarten ogen met een pupil er in

Ik heb ook verschillende met lichte ogen (blue dream garnalen)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan