Wat is er nieuw

garnalen mix

T

Tikki

Guest
Ik ben van plan wat kleine garnaaltjes aan mijn aquarium toe te voegen. Waarschijnlijk vuurgarnalen. Nou zag ik dat je daar ook gele (citroengarnaal) en blauwe (blue dream) varianten van hebt.
Je houdt ze met minimaal 10-15 begrijp ik, maar denken jullie dat een 5-5-5 mix van deze drie hierin ook volstaat?

Dat zou ik niet doen want dat is de Davidi familie en die kruisen met elkaar. ik zou het bij 1 kleur houden moet ik zeggen.

is dat kruisen een groot nadeel?
Wie weet wat voor kleurcombo`s je dan krijgt....

Nou je kan dan de raarste kleuren gaan krijgen en je verliest zo de oorspronkelijke kleur. Misschien krijg je ook wel hele leuke nieuwe garnalen eruit maar zelf doe ik het niet en heb ik alle soorten in aparte bakjes zitten. De keus is dus eigenlijk aan jou en wat je wil.

Ik begrijp inderdaad dat het bij elkaar stoppen van deze kleurvariaties van dezelfde soort tot kleur verlies kan leiden, wellicht tot nieuwe kleuren. Maar is het op enige andere wijze schadelijk voor de dieren zelf, hebben jullie daar ervaringen mee?

Nou niet dat ik weet moet ik zeggen.

lijkt me inderdaad niet dat het schadelijk is, zoals je weet kan je er "leuke" kleurvariaties uitkrijgen.

maar de kans is groter dat je kleurverlies gaat krijgen.

Mede om de reden die ook Rich al noemt zou ik ze niet samen houden.Als je rare of lelijke nakweek krijgt dan kun je die ook moeilijk kwijtraken denk ik.
Maar ja, de keus is aan jou natuurlijk😉.

Btw, de Rode Sakura is ook een hele mooie donker rode variant van het vuurtje en erg makkelijk verder.

Schadelijk is het kruisen niet nee. Maar ik ben bang dat je er ook niet echt spannende kleuren uit gaat krijgen. De kans is het grootst dat ze hun wildkkeur weer terug krijgen en dat is bruin 😉
Zelf zou ik dus voor 1 kleur kiezen of je moet heel selectief op kleur bijven uitsorteren.

Schadelijk is het kruisen niet nee. Maar ik ben bang dat je er ook niet echt spannende kleuren uit gaat krijgen. De kans is het grootst dat ze hun wildkkeur weer terug krijgen en dat is bruin 😉
Zelf zou ik dus voor 1 kleur kiezen of je moet heel selectief op kleur bijven uitsorteren.

Inderdaad, allemaal goeie argumenten. Wat Biologist ook zegt je zou ze ook zelf op kleur kunnen selecteren. Ik denk wel dat 1 kleur veel meer contrast geeft wanneer je een redelijke kolonie hebt gekweekt. En dan kun je ook selecteren op de meest intense🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan