Wat is er nieuw

Garnalen op osmose water?

• Onderwerp starter Onderwerp starter natasz
  • Startdatum Startdatum
N

natasz

Guest
Hallo,

Ik heb de volgende garnalen besteld : Blue fairy en de crystal red/black. Ze komen op Akadama grond.

Nu lees ik het een en ander over dat je garnalen moet houden in osmose water. Mijn vuurgarnalen heb ik gewoon op leiding water zonder enkel probleem.

Kan iemand mij meer vertellen over osmose water en het apparaat? Het apparaat vind ik best prijzig dus hoor graag jullie meningen voordat ik dit aanschaf.

Dankjewel.

Blue fairy kan gewoon op de bodem.

Akadama verlaagt de PH al naar 6,5.
Heb je geen osmose nodig.

wat bertus dus zegt..

de bak moet wel een poosje indraaien ( langer dan voor vissen)

Het begint met het feit dat er maar vrij weinig dingen zijn die 'moeten' en al helemaal niet zonder een goede reden en die heb je volgens mij nog niet gelezen, als ik je verhaal zo zie.

Ja, er zijn kwekers die bepaalde garnalen houden op osmosewater dat weer is aangemengd met mineralen die 'perfect zijn afgestemd' (in ieder geval volgens de fabrikant) op die bepaalde garnaal. Als je garnalen van zo'n kweker komen is het soms raadzaam het op dezelfde manier te doen. Zelfde geldt eigenlijk voor die pH verlagende bodem. Er zijn kwekers van CR en CB die ze gewoon op leidingwater kweken, als jij dan allerlei trucs met het water gaat uithalen kan dat wel eens juist tegenwerken.

Oftewel: probeer eens te achterhalen hoe de kweker waar je garnalen vandaan komen het aanpakt.

~ Ivo

Oke dank jullie.
hoelang moet het aquarium indraaien?
en de garnalen moet ik dan tijdelijk in mijn sieraquarium doen?

Is verstandiger om eerst info te vergaren en dan pas je nieuwe dieren te kopen/bestellen hoor 😉
Een week of 3 indraaien is wel verstandig voor garnalen.
Welke vissen zitten er in je sieraquarium?

Oh ja ik doe altijd water uit mijn draaiende aquarium en dan die filter ook in mijn goede aquarium mee draaien en dan in de andere bak en dat gaat meestal goed.
In mijn aquarium zitten :
L144 4x, wat vuurgarnalen, 1 gourami, zebra danio's, hockey sticks, en neon tetra's.

Ah ok dat is wel goed van het oude water en filter.
De garnalen zullen wat vissen betreft niet heel veel te vrezen hebben dan in je sierbak maar ideaal is het niet.
Weet je wat de waterwaarden zijn bij de verkoper waar je ze van neemt?

Uhm de waterwaardes weet ik niet, maar ik laat ze dan gewoon rustig wennen. Steeds een beetje water uit mijn bak er bij. Ik kan ze ook tijdelijk bij mijn oranje sakura's of vuurgarnalen doen maar ben bang dat ze dan kruizen met elkaar.

Ik moet zowiezo een bak in laten draaien met de akadama grond ?

Het vervelende is dat ik alleen maar grote aquariums heb, 60 cm.

Mascha&Ivo zei:
Het begint met het feit dat er maar vrij weinig dingen zijn die 'moeten' en al helemaal niet zonder een goede reden en die heb je volgens mij nog niet gelezen, als ik je verhaal zo zie.

Ja, er zijn kwekers die bepaalde garnalen houden op osmosewater dat weer is aangemengd met mineralen die 'perfect zijn afgestemd' (in ieder geval volgens de fabrikant) op die bepaalde garnaal. Als je garnalen van zo'n kweker komen is het soms raadzaam het op dezelfde manier te doen. Zelfde geldt eigenlijk voor die pH verlagende bodem. Er zijn kwekers van CR en CB die ze gewoon op leidingwater kweken, als jij dan allerlei trucs met het water gaat uithalen kan dat wel eens juist tegenwerken.

Oftewel: probeer eens te achterhalen hoe de kweker waar je garnalen vandaan komen het aanpakt.

~ Ivo

Beter kan ik het niet uitleggen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan