Wat is er nieuw

Garnalen overplaatsen

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo
Ik heb al een paar keer nieuwe garnalen gekocht en als ik ze in het aquarium doe zie ik ze nooit meer terug.

Heb gisteren nog 13 japonica garnalen gekocht en nadat ik ze 2 uur aan het water heb laten wennen in het aquarium gedaan.
2 uur later kon ik de eerste doden er alweer uithalen.
De waterwaardes GH KH. PH. en NO2 zijn goed.
Ik denk zelf dat ik het moet zoeken in de manier van overplaatsen.
Nu wil ik graag weten hoe jullie het doen om de garnalen veilig te doen overplaatsen.

De waterwaardes GH KH. PH. en NO2 zijn goed.

Druppeltest of strips?
Wat zijn de waardes daadwerkelijk?
Wat zijn de nh3/4, no3 en po4 waardes?

Nu wil ik graag weten hoe jullie het doen om de garnalen veilig te doen overplaatsen.

Neocaridina:
De zak/het bakje op temperatuur laten komen van het aquarium, leeggieten in een netje en ze in het aquarium overzetten.

Caridina:
Afhankelijk van de waardes waarop ze zitten en mijn eigen waardes.
Probeer het meestal af te stemmen op waar ze vandaan komen en ook direct over te gieten in mijn eigen bak.
Daarna over een periode van een week naar mijn eigen waardes toe brengen.
Indien niet mogelijk wen ik ze in ongeveer een half uur over.

Bij het overwennen van garnalen wordt nadat het zakje/bakje op temperatuur is gebracht door deze in het aquarium te laten drijven, vaak gebruik gemaakt van de druppelmethode. Met een dun slangetje (vb co2 slangetje), druppel je zo aquariumwater in je zakje of bakje door een knoopje of kraantje in of aan je slangetje te doen. Op deze wijze stuur je de snelheid van druppelen. Meestal is dan 45 min al genoeg en kan je ze loslaten in je aquarium.

Druppeltest of strips?
Wat zijn de waardes daadwerkelijk?
Wat zijn de nh3/4, no3 en po4 waardes?

Neocaridina:
De zak/het bakje op temperatuur laten komen van het aquarium, leeggieten in een netje en ze in het aquarium overzetten.

Caridina:
Afhankelijk van de waardes waarop ze zitten en mijn eigen waardes.
Probeer het meestal af te stemmen op waar ze vandaan komen en ook direct over te gieten in mijn eigen bak.
Daarna over een periode van een week naar mijn eigen waardes toe brengen.
Indien niet mogelijk wen ik ze in ongeveer een half uur over.
Deze heb ik getest
GH 8
PH 6.5
KH 5
NO2 0.05
NO3 5-10

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan