Wat is nu de beste manier om garnalen over te wennen?
Druppelmethode met een knoopje in een luchtslang.
Of
Elke 5 minuten een kopje water erbij.
En hoelang duurt het overwennen gemiddeld?
Beetje afhankelijk in hoeveel water ze zitten maar een kopje per keer lijkt me wat veel,doe zelf ongeveer om de 10 minuten iets van 15% eigen water bij de garnalen en dan na een keer of 7 dus ruim een uur zet ik ze over.
Weet je al welke garnalen je gaat nemen?
Beetje afhankelijk in hoeveel water ze zitten maar een kopje per keer lijkt me wat veel,doe zelf ongeveer om de 10 minuten iets van 15% eigen water bij de garnalen en dan na een keer of 7 dus ruim een uur zet ik ze over.
Weet je al welke garnalen je gaat nemen?
Het worden voor nu gewoon vuurgarnalen.
In mn vorige bakken redden die het niet. Maar dat wijdt ik aan de medebewoners. Want de japonica deden t top. Nu hopen dat het wel lukt. Krijg volgende week vrijdag 40 stuks!
Ja maanvissen en synodontissen zijn rovers inderdaad, wat bezielde je om dat samen te zetten met garnalen?
Deze week komen mijn Vuurgarnalen.
Haal ze eind van de week op.
De 60cm draait dan bijna 4wk in.
Naast de Appelslakken worden zij de enige bewoners voorlopig.
Wie weet ooit nog een rasbora soortje erbij, of de Vuurtetra.
Maar de 60cm voor alleen de vuurtjes lijkt mij ook gaaf.
Dan is de kans zeer klein dat ze opgegeten worden en zie ik ze misschien ook vaker.
Plus meer kans op baby vuurtjes 🙂
Heb er zin 🙂
Hou er rekening mee dat ook Rasboras graag kleine garnaaltjes lusten. Zelf zou ik het bij garnalen houden met bv een paar leuke slakken zoals je al aangeeft.
Misschien het beste om een zakje of bakje te nemen met wat drijfplantjes erin waar ze zich aan kunnen vasthouden.Ik ga ze vanmiddag halen! Laat weten hoe het gegaan is. Ik moet nog even kijken of het een bakje of een vissenzakje wordt.
Misschien het beste om een zakje of bakje te nemen met wat drijfplantjes erin waar ze zich aan kunnen vasthouden.
We horen en zien het van je.
Kan ook.Ik dacht zelf aan een plukje java mos?
Misschien het beste om een zakje of bakje te nemen met wat drijfplantjes erin waar ze zich aan kunnen vasthouden.
We horen en zien het van je.
Hoelang doe je dan over een waterversing?Hier standaard overwennnen via druppelmethode.
Waterverversing ook druppelsgewijs.
Dit om te grote snelle schommelingen te voorkomen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.