Garnalen probleem


Oyce

Member
Lid geworden
26 september 2023
Berichten
7
Ik heb nu voor ongeveer een jaar een crystal red populatie die vorig jaar goed kweekte maar vanaf april zijn er wat problemen onstaan met dat er niet meer gekweekt wordt en bijna elke dag wel 1 of 2 garnalen dood in de bak liggen.

Helemaal intact, niks te zien aan ze, niet eens aangevreten. Waterwaardes zijn goed, ze zitten op kraanwater vanuit de kweker en hebben bij mij daar ook prima op gekweekt.

Ik weet nu even niet meer wat ik kan doen ook ondat er bijna geen medicatie beschikbaar is voor garnalen. Ik heb al wel gewerkt met esha2000 maar merk dat dat geen effect heeft.

Heeft iemand nog een idee of tips?
 
Ja een bekend probleem en ik heb TB garnalen en heb er soms ook last van dat er een paar weken uitval is zonder een voor mij bekende reden. Ik denk dat het er een beetje bijhoort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oyce
Btw, het waren warme dagen en is de temp gestegen en zo ja tot welke waarde want ook dat kan er wellicht mee te maken hebben. De afgelopen weeg had ik ook een cooler boven de bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oyce
Geen idee hoe oud garnalen kunnen worden, maar ik weet wel dat je een groep leeftijdsgenoten hebt, die op een gegeven moment gewoon bejaard zijn. en dat ze dan betrekkelijk kort na elkaar kunnen sterven
 
  • Leuk
Waarderingen: Oyce
Gemiddeld moet je rekenen op 1,5-2 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oyce
Dank jullie wel voor de reacties!
 
Is er nog uitval geweest?
 

Terug
Bovenaan