Wat is er nieuw

Garnalen sterven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dwouters
  • Startdatum Startdatum
D

Dwouters

Guest
Goedemiddag,

Ik heb sinds een aantal weken vuurgarnalen in mijn 25L bakje zitten maar ze vallen net de dag om.

Ik ververs het water een keer in de week met 20% dit doe ik dan met koud kraan water.

Het valt me op dat de garnalen helemaal niet actief zijn. Ik heb al verschillende soorten voer in het bakje gedaan maar ze pakken er niks van. Zit er al genoeg voer in mijn bak zelf? In mijn bak heb ik kien hout en Java mos. De bak heeft 5 weken ingedraaid met twee guppen erin. De bak draait nu 3 weken met vuurgarnalen wie kan me helpen?

Kun je de waterwaarden meten? Wanneer is de uitval begonnen?

Hoe heb je ze laten wennen en in welke waardes leefde de garnalen.

Ik heb er 1uur lang rustig aquarium water bij laten druppellen. Water waardes kan ik niet meten heb geen test kit.

Je kan eigenlijk geen aquarium starten zonder te meten. Kan net zo goed nitriet zijn en vergiftig je de dieren die je erin gooit.

Normaliter is 5 wk indraaien voldoende maar goed meten is weten inderdaad.

Heb je een foto van je bak?

filter bactieren in een flesje kopen of voogle zou kunnen helpen

filter bactieren in een flesje kopen of voogle zou kunnen helpen

Waarom zouden bacterien helpen als je de waterwaarden niet kent? In de regel zitten er in de flesjes enkel de heterotrofe en die hoef je niet toe te voegen.

Onlangs wat toegevoegd? Planten, wellicht met loodje (kunnen garnalen absoluut niet tegen). Iets anders wat anders is dan normaal/nieuw in de bak?
Warme weer is de uitval wat laat voor denk ik

Onlangs wat toegevoegd? Planten, wellicht met loodje (kunnen garnalen absoluut niet tegen). Iets anders wat anders is dan normaal/nieuw in de bak?
Warme weer is de uitval wat laat voor denk ik

Goede vraag of wellicht planten die met gif zijn behandeld tegen slakken?

Heb er 5 weken langs niks aan veranderd.

En hoelang is de uitval nu gaande? Heb je mss een paar foto s want wie weet is er iemand die iets opvalt. Je hoort vaker dat groepen soms zomaar omvallen dus opzich is het niet zo vreemd en vaak is de oorzaak niet te achterhalen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan