Wat is er nieuw

Garnalen tijdelijk in quarantaine

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
De 10 japonicas uit mijn nanobakje heb ik voor 3 weken in quarantaine gezet in een ongefilterde en op kamertemperatuur verwarmde bak van 40*28*20 met een bosje waterpest, eikenbladvaren en wat pijpjes waar ze zich in kunnen verschuilen. Er is ook een bodempje in van grint.

Riskeer in nitrietpieken als ik wekelijks ververs ? (er zitten opstart bacateri�n in)

DSCN0424.JPG

Oja, de reden waarom ze in quarantaine zitten is omdat de nano vergeven zit van de planaria. Daarom heb ik er een op flubenol gebaseerd medicament ingedaan. Op de bijsluiter stond dat garnalen er beter niet aan blootgesteld werden.

DSCN0426.JPG

Moet wel kunnen als je regelmatig ververst maar zou er ook een luchtpompje met bruissteen opzetten voor de circulatie.

Nou maar hopen dat er met het overzetten van de japonicas geen eitjes van de planaria zijn meegekomen die weer in je bak kunnen terecht komen over 3 weken.

de planten komen uit mijn andere bak dus de eitjes kunnen enkel met de garnalen overkomen...

laat ons hopen van niet want dan zit ik in een straatje zonder einde

Daarom zeg ik ook met het overzetten van de garnalen,maar wie weet valt het mee.
Anders volgende keer een middel gebruiken dat wel met garnalen kan zoals Flubenol of No-Planaria bv.

Denk dat het ook wel goed zal gaan in dat bakje maar waarom heb je niet de gewone Flubenol ingezet??
Daar kunnen garnalen prima tegen en ik heb dat zelf ook al wel gebruikt.
Een halve dosis is al voldoende tegen planaria en na 24 uur zie je het resultaat al.

Ik moest een pot kopen van 600gr voor 39 euro terwijl ik er amper ��n gram van nodig had...(apothekers, veeartsen en aquariawinkels afgebeld zonder positief resultaat)

Mocht flubenol nu geen vervaldatum hebben zou ik er nog eens over nadenken.

Dat produkt is er nog maar ��n dagje in en het lijkt al aan te slaan. Heb nog geen enkele platworm zien krioelen en de nog aanwezige poelslakken kruipen uit het water en blijven boven de rand zitten.

De guppen doen gewoon verder alsof er niets aan de hand is.

Herbstnebel zei:
Ik moest een pot kopen van 600gr voor 39 euro terwijl ik er amper ��n gram van nodig had...(apothekers, veeartsen en aquariawinkels afgebeld zonder positief resultaat)

Mocht flubenol nu geen vervaldatum hebben zou ik er nog eens over nadenken.

Ik snap het. Via MP had je het voor 50 cent kunnen kopen dus 🙁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan