Wat is er nieuw

Garnalen verstoppen zich.

vischman

Well-known member
Lid geworden
18 november 2019
Leeftijd
33
Hallo forum mensen,

Ik heb een 30 liter garnalen aquarium met ongeveer 25 garnalen erin, alleen ik zie ze bijna nooit, en zijn ze niet zo actief. Ook als ik ze voer komen er hooguit een paar op af.Zou hier een specifieke reden voor zijn of verstoppen ze zich gewoon graag?

Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!

Zitten er behalve de garnalen nog andere levende have in de bak?

Zitten er behalve de garnalen nog andere levende have in de bak?
Nee, alleen garnalen en een paar slakjes

Minder voeren, komen ze vanzelf tevoorschijn

Heb je ze nog maar kort want soms moeten ze even wennen. He je een foto van de bak?

Zijn de waterwaarden in orde? Hoe lang draait het aquarium al? (Is er genoeg biofilm)

Kh 0
Gh 6
pH 6.2
Tds 124
Temp 23
No2 0
No3 0

Heb de helft van de garnalen al wel een jaar, en de andere helft is redelijk nieuw. Hierbij ook een foto van het aquarium. Ik weet dat er veel verstop plekken zijn haha. Maar zou toch wel leuk zijn om ze soms te kunnen zien.
IMG_20210215_171250.jpg

Kh 0
Gh 6
pH 6.2
Tds 124
Temp 23
No2 0
No3 0

Heb de helft van de garnalen al wel een jaar, en de andere helft is redelijk nieuw. Hierbij ook een foto van het aquarium. Ik weet dat er veel verstop plekken zijn haha. Maar zou toch wel leuk zijn om ze soms te kunnen zien.Bekijk bijlage 319710
Ziet er mooi uit. Ligt dus niet aan de waterwaarden of te weinig biofilm als het bakje al een tijdje staat 🤔

Hier zijn de garnalen gek op garnalenlolljes. Ook zie ik ze enorm actief worden nadat ik Bacter AE heb toegevoegd.

Misschien hebben ze ook wel voldoende te eten tussen de plantjes en hebben ze geen reden om uit hun veilige verstopplekken te komen..

Ook geen last van planaria?

Ziet er mooi uit. Ligt dus niet aan de waterwaarden of te weinig biofilm als het bakje al een tijdje staat 🤔

Hier zijn de garnalen gek op garnalenlolljes. Ook zie ik ze enorm actief worden nadat ik Bacter AE heb toegevoegd.

Misschien hebben ze ook wel voldoende te eten tussen de plantjes en hebben ze geen reden om uit hun veilige verstopplekken te komen..

Ook geen last van planaria?
Ik heb 4 garnalen lollie soorten, en er gaat er letterlijk niet 1 op zitten haha. Ik heb nog nooit planaria gezien. Wel eens een ander wit wormpje maar die had niet zo'n driehoek hoofdje. Die Bacter AE ga ik een onderzoeken!

Mooi bakje. :)) Zie toch een CR zitten in het midden. :DD
Heeft vaak inderdaad tijd nodig en voor je het weet zitten ze door je hele bal.

Wat is dat voor plantje aan de voorkant, met die bloemetjes?

Mooi bakje. :)) Zie toch een CR zitten in het midden. :DD
Heeft vaak inderdaad tijd nodig en voor je het weet zitten ze door je hele bal.

Wat is dat voor plantje aan de voorkant, met die bloemetjes?
Het was even zoek maar het is de Bucephalandra Spec. Brownie. Hopelijk zitten de garnalen bij mij ook binnekort door de hele bak haha. Nu is het mazzel hebben als je er 1 ziet

ah je hebt er net veel daarom zie je ze niet veel kon er wel eentje op de foto spoten😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan