Garnalen & voeding?


L

L1nda

Guest
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje ben ik enthousiaste verzorger van garnalen en ze doen het, geloof ik, best goed! (100L --> garnalen, 2 borstelneuzen en 3 clea helena's) Alleen nu vroeg ik me af of ik de volgende twee restjes op kan maken...

Ik heb bijvoorbeeld nog een potje tetra goldfish gold japan staan, die ik niet meer gebruik. Maar is dat wel geschikt voor die beestjes? Zo ja, dan kan ik mooi dat potje even opmaken!

Plantaardige eiwitextracten. Vis en -visbijprodukten. Granen. Plantaardige bijprodukten (Tarwekiemen 8.3%). Gist. oliën en vetten. Mineralen. Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 47.0%. Ruw vet 10.0%. Ruwe celstof 2.0%. Vochtgehalte 8.0%. Toevoegingen: Vitaminen. provitaminen en chemisch duidelijk omschreven stoffen met een gelijkaardige werking: Vitamine A 30470 IE/kg. Vitamine D3 1900 IE/kg. Verbindingen van sporenelementen: E5 Mangaan 100 mg/kg. E6 Zink 63 mg/kg. E1 IJzer 41 mg/kg. E3 Kobalt 0.7 mg/kg. Kleurstoffen. Antioxidanten.


En zo heb ik ook nog wat vlokken "tetra min flakes"

Samenstelling: Vis en -visbijprodukten. Granen. Gist. Plantaardige eiwitextracten. Schaal- en weekdieren. oliën en vetten. Algen. Suiker. Mineralen. Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 47.0%. Ruw vet 10.0%. Ruwe celstof 3.0%. Vochtgehalte 6.0%. Toevoegingen: Vitaminen. provitaminen en chemisch duidelijk omschreven stoffen met een gelijkaardige werking: Vitamine A 37600 IE/kg. Vitamine D3 2000 IE/kg. Verbindingen van sporenelementen: E5 Mangaan 96 mg/kg. E6 Zink 57 mg/kg. E1 IJzer 37 mg/kg. E3 Kobalt 0.7 mg/kg. Kleurstoffen. Antioxidanten.


Ben benieuwd wat jullie denken!
 
Hoi Linda, ik weet niet wat voor garnalen je hebt maar de meesten zijn naar mijn weten alleseters. Maar ze kleuren vaak het mooist met veel plantaardig voedsel heb ik op diverse plekken gelezen. En variatie is bij voeren sowieso geloof ik wel het toverwoord. Ik denk dus dat je het best kan voeren, maar afgewisseld met plantaardig voer, bv herfstblaadjes, brandnetelblad, erwten of spinazie. Die van mij zijn daar altijd HEEL blij mee.
 
Is wel handig om te weten welke garnalen je precies hebt maar over het algemeen is hoofdzakelijk plantaardig voedsel het beste voor garnalen.
Is volgens mij zo dat de ingrediënten op zo'n volgorde staan dat ze beginnen met het ingrediënt waarvan het meeste in het voer zit bv.
 
Ik zou zelf wel garnalenvoer er nog bijgeven. Het andere voer zullen ze vast wel eten wat het zijn opruimers maar ze moeten wel de benodigde voedingsstoffen ook binnenkrijgen.
 
En nog een aanvulling: als potjes lang (een jaar) open zijn, gaan er veel voedingsstoffen verloren. Dus oude potjes opmaken is soms niet zo’n goed idee, afhankelijk van wat ‘oud’ is.
 
Staat vaak wel een THT datum op.
 
Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed welke soort het is. In elk geval een paar dwerg garnalen met tijgerstreepjes. Sommige zonder strepen. Een beetje een rapegaartje...

Welk garnalen voer geven jullie? Ik zat te denken aan jbl novo prawn.
 
Ik koop het bij onlineaquariumspullen.nl en meng dan verschillende potjes. Maar goed, ik heb dan ook 3 aparte bakjes met garnalen.
 

Terug
Bovenaan