Wat is er nieuw

Garnalen voer wat eten ze het liefs

bink79

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2026
Leeftijd
47
Goede avond luitjes

Wat eten garnalen het liefs

Deze werd mijn aangeraden

Dennerle shrimp king complete

Is het een bak met alleen garnalen of is het een gezelschapsbak met garnalen.

Als het een 100% garnalen bakje is ging er bij mij af en toe (eens in de 2 weken) een staaf spaghetti in of wat catappa blad en om de 3 dagen een klein beetje gewoon visvoer.
In de gezelschapsbak voerde ik ze niet specifiek en dat is ook niet nodig.
Wat granulaat met een goede mix aan groenvoer en dierlijk voer is prima als je dat er af en toe in gooit

Garnalen eten vooral de kleine microorganisme die alg leven en daar hebben ze over het algemeen zat aan.
Dus zo lang je wat van die biofilm op je wanden etc laat zitten hoef je ze eigenlijk niet veel bij te voeren.

Zou zelf niet speciaal een duur potje van dennerle aanschaffen om ze te voeren.

Is het een bak met alleen garnalen of is het een gezelschapsbak met garnalen.

Als het een 100% garnalen bakje is ging er bij mij af en toe (eens in de 2 weken) een staaf spaghetti in of wat catappa blad en om de 3 dagen een klein beetje gewoon visvoer.
In de gezelschapsbak voerde ik ze niet specifiek en dat is ook niet nodig.
Wat granulaat met een goede mix aan groenvoer en dierlijk voer is prima als je dat er af en toe in gooit

Garnalen eten vooral de kleine microorganisme die alg leven en daar hebben ze over het algemeen zat aan.
Dus zo lang je wat van die biofilm op je wanden etc laat zitten hoef je ze eigenlijk niet veel bij te voeren.

Zou zelf niet speciaal een duur potje van dennerle aanschaffen om ze te voeren.
Bedankt voor de info een gezelschap aquarium met garnalen heb ik

Ik ga zo nog garnalen bij halen ik was met 4 begonnen maar die zie je niet bijna in een 80 cm aquarium veel te weinig garnalen haha

Ze zeiden 1x per week dennerle schrimp king complete 1 tablet geven omdat ze vervellen de garnalen dat ze dat nodig hebben

In garnalenvoer zitten mineralen die ze nodig hebben voor vervellen. In visvoer zit dat doorgaans niet.
Het ligt aan veel zaken in je aquarium of ze die aanvulling nodig hebben, maar met voer voor garnalen speel je wat meer op zeker.

Wij gaven onze garnalen ook geregeld een stukje rauwe rode paprika (wanneer we dat zelf aten), een brandnetel blad of een moerbei blad bijvoorbeeld. De bladeren zijn hier uit eigen tuin dus afspoelen was niet nodig) en legden we op het wateroppervlak. Dan gingen ze er mee bezig of soms wachtten ze tot het wat zachter werd. Dingen als heet water of koken niet nodig hier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan