Garnalen


Erica_vissen

Well-known member
Lid geworden
30 april 2022
Berichten
221
Hallo, ik wil over ongeveer iets minder dan een week neocaridina (blauw) garnalen gaan kopen. Maar nu vroeg ik me af eten ze slakken?? En kunnen ze wel samen met mij algeneter(14cm) en mijn neontetras, guppy’s ??
En ik vroeg me ook nog af kunnen ze met zen 4 en want ik wil er eigenlijk niet te veel en zou hun baby’s dan aan mij kogelvis geven (beetje sneu maar het is natuur)

Ik heb een aquarium van ongeveer 75 liter en best veel verstop plekken (er zitten nog geen vissen in want het is nog aan het opstarten)


Alvast bedankt
 
Je moet z emet minimaal 10 houden en met voldoende verstopplekken gaat het vaak wel goed en blijft de groep in stand. Slakken eten ze niet en die laten ze lekker rondkruipen.
 
Oké bedankt, weet u ook hoe groot ze worden en of mijn algeneter ze opeet
 
Maar mijn algeneter heeft wel mijn dode vis opgegeten en mijn andere algeneter vermoord maar misschien doet hij dat niet bij garnalen hoop ik :)
 
Maar mijn algeneter heeft wel mijn dode vis opgegeten en mijn andere algeneter vermoord maar misschien doet hij dat niet bij garnalen hoop ik :)
Vaak eten ze wel van dode vissen als je deze niet tijdig eruit haalt (of niet in de gaten heb) levende have blijven ze vanaf
 
Maar mijn algeneter heeft wel mijn dode vis opgegeten en mijn andere algeneter vermoord maar misschien doet hij dat niet bij garnalen hoop ik :)
Algeneters onderling kunnen elkaar de dood injagen inderdaad, doen ze niet omdat ze honger hebben maar om hun territorium te verdedigen, en dode vis lust iedereen wel
 
Algeneters onderling kunnen elkaar de dood injagen inderdaad, doen ze niet omdat ze honger hebben maar om hun territorium te verdedigen, en dode vis lust iedereen wel
Oké dan zal dat het zijn geweest, want ik had zoon (volgens mij) chineese algeneter ofso een kleien rog leek ie op. Maar ik zou dus niet meer algeneter bij hem zetten? want ik wilde eigenlijk nog een baby en die laten opgroeien, en dan bij mij dwergkogelvis willen zetten. want ben bang dat als ik die kleine van 2/1 cm daar bij zet dat ie dan best snel dood is
 
Oké dan zal dat het zijn geweest, want ik had zoon (volgens mij) chineese algeneter ofso een kleien rog leek ie op. Maar ik zou dus niet meer algeneter bij hem zetten? want ik wilde eigenlijk nog een baby en die laten opgroeien, en dan bij mij dwergkogelvis willen zetten. want ben bang dat als ik die kleine van 2/1 cm daar bij zet dat ie dan best snel dood is
Vaak is het een slecht plan als je al volwassen algeneter (s) in je bak hebt er andere algeneters bij te zetten omdat die al in je bak zitten hun eigen territorium hebben en er geen indringers in dulden
 
Vaak is het een slecht plan als je al volwassen algeneter (s) in je bak hebt er andere algeneters bij te zetten omdat die al in je bak zitten hun eigen territorium hebben en er geen indringers in dulden
Maar zou het wel kunnen dan ik de grote bij de kleien zet dus dan de grote het gebied nog niet kent maar die baby wel ??
 
Ik zou zelf het risico niet lopen met volwassen algeneters, die zijn enorm dominant en jonge algeneters hebben nog totaal geen benul van territoriumdrift
oké dan doe ik het niet ik wil niet het risico nemen dat zoon baby meteen dood is
 
@Erica_vissen plaats eens een foto van de algeneter. Want het is mij i.i.g.nog steeds niet duidelijk wat voor vis het is.
5881841D-4171-4EAA-8D48-F54DD301EC0E.jpeg
D51E63B1-0084-4E3F-A1B1-3C0FF326D43F.jpeg
Dit is hem/ haar ik heb hem nu 2/3 jaar en 14 cm ongeveer
 
Dat is een Ancistrus dolichopterus volgens mij. Jouw bak is daar te klein voor vrees ik Erica.

Ja, maar ik kan er niet echt veel aan doen 3 jaar terug kocht ik hem als een kleine baby’tje van 2 cm en nu is ie best groot XD
 
Allen zou ik zoon baby algeneter bij mijn dwerg kogelvis kunnen zetten?? Die gaat namelijk bijna over naar een groter aquarium 60 bij 30 ofso. En ik wil het eigenlijk een maatje geven die hij niet kan aan vallen of hoeft een kogelvis geen vrienden bij hem in het aquarium?
 
Dat is een Ancistrus dolichopterus volgens mij. Jouw bak is daar te klein voor vrees ik Erica.

Fout, is geen dolichopterus, helaas word die fout wel heel vaak gemaakt

Is een ancistrus cf cirrhosus

De dolichopterus ziet er anders uit: https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=221
 
Ik had eigenlijk nog een vraagje, kunnen die dwerg garnalen wel in een iets hogere ph?want ik krijg de ph in mijn aquarium eigenlijk niet omlaag. en ik kreeg van sommige van jullie gezegd dat een hoge ph niet heel er is voor de vissen die ik heb. Maar kunnen garnalen wel tegen een hoge ph?
 
Neo s zijn inderdaad net als Vuurtjes best sterk maar wat noem jij een hoge ph dan?
 
8/8,5 dat is best hoog maar probeer het echt omlaag te krijgen maar het lukt maar niet :(
 
Algeneters eten geen levende dieren
Kleine aanvulling: Ze vergrijpen zich soms wél aan uitwendige kieuwen zoals die van Salamander larven. Waarschijnlijk omdat ze kwa structuur zo veel op algen lijken.

Heeft topic starter niets mee te maken, maar wie weet wie er allemaal nog meer meelezen.
 
8/8,5 dat is best hoog maar probeer het echt omlaag te krijgen maar het lukt maar niet :(
Garnalen hebben baat bij een hogere PH. PH niveau onder 7 is zuur, en verzwakt het pantser van slakken en schaaldieren. Dus je huidige PH niveau is voor hen ideaal! Of dat ook voor je andere bewoners geldt is mij echter niet bekend.
 

Terug
Bovenaan